Kursplan

Modul 1: Forstå oss selv og andre

    Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør? Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable? Tilbakemelding: hvordan ser og forholder andre seg til oss?

Modul 2: Communication

    Hvordan kommuniserer vi med andre? Hva er fordelene/ulempene med de ulike kommunikasjonsmediene? Hva mener vi med Effektiv Communication og hvordan oppnår vi det? Våre respektive tenke- og læringsstiler og hvordan de kan brukes i vårt daglige arbeid

Modul 3: Emosjonell intelligens

    Følelser og deres konsekvenser Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ) De fem stadiene av Golemans Emotional Intelligence-modell: Selvbevissthet Selv-Management Motivasjon Empati Sosiale ferdigheter

Modul 4: Delegering

    Hva er delegering? Delegasjonens stadier

Modul 5: Transaksjonsanalyse

    Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder? Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder? Hva er fordelene med «True Rapport» i våre inter-personal relasjoner?

Modul 6: Interessenter Management

    Tilfredsstille interessenter Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter

Modul 7: Håndtere endring

    De 9 nøkkelprinsippene for endring De emosjonelle reaksjonene på endring Motstand mot endring – og fordelene med motstand

Modul 8: Håndtering av konflikt

    Hva forårsaker konflikt? Fasene i konflikthåndtering Forstå konflikten Forstå din / den andre personens posisjon i konflikten Løse konflikten
Kilmanns fem konflikthåndteringsmoduser – og hvordan du bruker dem
  • Bridging the Gap
  •   21 timer

    Antall deltakere



    Price per participant

    Testimonials (2)

    Relaterte kurs

    Customer Care Strategy

      21 timer

    Related Categories