Kursplan

Forstå oss selv og andre

    Å forstå at når vi ber andre om å delta på et møte, påtvinger vi dem vår liste over prioriteringer. Hva får oss til å oppføre oss slik vi gjør? Er vi klar over hvordan oppførselen vår påvirker andre: reagerer de alltid på den måten vi vil at de skal og på den måten de burde? Hvis ikke, hvorfor ikke...?

Prosessen for å administrere møter

    Hvorfor er et møte nødvendig; hva er alternativene; er noen av alternativene å foretrekke? Prosessen for å kalle inn, administrere og forberede møter: Lage en meningsfull agenda som dekker målene for møtet, emnene som skal dekkes og foreslåtte tidspunkter. Invitere bare de rette personene – og ingen andre. Administrere møtet: kun tillate relevante bidrag (men vær nøye med å skille mellom relevant og irrelevant); holde seg til agendaen; holde seg til tiden Skape resultater: ikke nødvendigvis detaljerte referater, men i det minste handlingspunkter Arrangere oppfølgingsmøte(r)

Delta på møter

    Må jeg delta på alle møtene jeg er invitert til? Hvordan bestemmer jeg om jeg skal delta på møter (eller ikke)? Hvilke begrunnelser har jeg for å nekte å delta? Hva annet har jeg lov til å gjøre under et møte relatert til deltakere, emne som diskuteres og tidspunkter?

Andre problemer med personlig effektivitet og tid Management

    Sette mål – personal og profesjonelt – og holde dem Arbeidsprioritering Hvordan bestemmer jeg hva som må gjøres? Hvordan prioriterer jeg disse aktivitetene?
Ansattpålagt tid: jobber mine ansatte og kollegaer for meg eller jobber jeg for dem...?
  • Tidsbanditter: hva annet stjeler tid fra meg og hva kan jeg gjøre med det? E-poster
  • Telefonsamtaler
  • Uplanlagte avbrudd
  • Forskyvningsaktiviteter: utsettelse...
  • Annet…
  • Effektiv delegering
  • Assertiveness: søker et kompromiss; lære å si "nei" effektivt
     7 timer

    Antall deltakere



    Price per participant

    Testimonials (6)

    Relaterte kurs

    Related Categories