Kursplan

Å forstå oss selv og andre

  • Hva gjør at vi oppfører oss på en bestemt måte?
  • Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne oppførselen som er akseptabel – kreves av vår rolle i bedriften – og hvilke deler som ikke er akseptabel?
  • Tilbakemelding: hvordan ser og relaterer andre seg til oss?

Kommunikasjon

  • Hvordan kommuniserer vi med andre?
  • Hva er fordelene / ulempene ved de ulike kommunikasjonsmediene?
  • Hva mener vi med Effektiv Kommunikasjon, og hvordan oppnår vi det?
  • Våre respektive tenkemåter og læringsstiler, og hvordan vi kan bruke dem i vårt daglige arbeid

Emosjonell intelligens

  • Emosjoner og deres konsekvenser
  • Betydningen av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer vanlige IQ)
  • De fem stadiene i Golemans modell for emosjonell intelligens:
    • Selvinnsikt
    • Selvstyring
    • Motivasjon
    • Empati
    • Sosiale ferdigheter

Transaksjonell analyse

  • Hvorfor oppfører/ reagerer vi på en bestemt måte overfor kolleger og kunder?
  • Hvordan kan vi bygge tillit med kolleger og kunder?
  • Hva er fordelene med "Sann Tillit" i våre mellommenneskelige relasjoner?

Stakeholder Management

  • Tilfredsstille stakeholdere
  • Stakeholder-analyse: interne og eksterne stakeholdere

Håndtere endringer

  • De 9 nøkkelprinsippene for endring
  • De emosjonelle reaksjonene på endring
  • Motstand mot endring – og fordelene ved motstand

Krav

Publikum

Ansatte som trenger å være fullstendig klar over problemene rundt kommunikasjon og påvirkning:

  • Deres kolleger
  • Sjefene deres
  • Deres interne og eksterne kunder og interessenter
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (3)

Kommende kurs

Relaterte kategorier