Kursplan

Forstå oss selv og andre

    Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør? Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable? Tilbakemelding: hvordan ser og forholder andre seg til oss?

Communication

    Hvordan kommuniserer vi med andre? Hva er fordelene/ulempene med de ulike kommunikasjonsmediene? Hva mener vi med Effektiv Communication og hvordan oppnår vi det? Våre respektive tenke- og læringsstiler og hvordan de kan brukes i vårt daglige arbeid

Emosjonell intelligens

    Følelser og deres konsekvenser Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ) De fem stadiene av Golemans Emotional Intelligence-modell: Selvbevissthet Selv-Management Motivasjon Empati Sosiale ferdigheter

Transaksjonsanalyse

    Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder? Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder? Hva er fordelene med «True Rapport» i våre inter-personal relasjoner?

Interessenter Management

    Tilfredsstille interessenter Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter

Håndtere endring

    De 9 nøkkelprinsippene for endring De emosjonelle reaksjonene på endring Motstand mot endring – og fordelene med motstand

Krav

Publikum

Ansatte som trenger å være fullstendig klar over problemene rundt kommunikasjon og påvirkning:

  • Deres kolleger
  • Sjefene deres
  • Deres interne og eksterne kunder og interessenter
  14 timer
 

Antall deltakere


Starts

Ends


Dates are subject to availability and take place between 09:30 and 16:30.
Open Training Courses require 5+ participants.

Testimonials (3)

Relaterte kurs

Related Categories