Kursplan

Introduksjon til kommunikasjon

    kommunikasjonsprosessen og dens stadier betydningen av verbale og ikke-verbale kommunikasjonsteknikker og verktøy for effektiv kommunikasjon

Prinsipper for effektiv kommunikasjon som et vesentlig element i de effektive kontaktene i organisasjonen din

    egen selvanalyse kommunikasjonsstil kommunikasjonsfeil kommunikasjonsbarrierer utviklingsstadier av interpersonal kontakt direkte kommunikasjon og telefonkommunikasjon

Kommunisere i organisasjoner

    nettverkskommunikasjon i en organisasjon informasjonsflytmodeller og deres optimaliseringsoppgaver og interne kommunikasjonsverktøy

Effektive samtaler

    utvikling av selvbilde som avsender og mottaker av et budskap faktorer som påvirker kvaliteten på profesjonelle kontakter mellom ansatte aktiv lytting som et verktøy for effektiv kommunikasjon forvirrende faktorer høre og forstå tale kunst å stille spørsmål psykologiske mekanismer og teknikker for å påvirke

Trinn for å bygge teamet og deres innvirkning på samarbeidet

    stadier av teamutvikling: prinsipper for drift og farer på hver av dem måten å jobbe på med alle teamrollene og deres identifikasjon

Konflikt og konkurranse i gruppen som den største trusselen mot samarbeid

    kilder til konflikttyper strategier for å håndtere konfliktkonkurranse i bandet: fordeler og ulemper

 

Kilder til typene konflikter

I harmoni med hverandre og gode relasjoner med andre - begrepet selvsikker oppførsel

    begrepet selvhevdelse dine egne rettigheter når du bestemmer deg for å være selvsikker type atferd: aggressiv oppførsel, underdanig, selvhevdende bygging av "jeg"-meldinger som grunnlag for et selvsikkert uttrykk for meninger, vurderinger og følelser hvorfor vi er redde for å si "nei" - hva stopper oss selvhevdende behandling som kommer fra ham selv

Hva vil det si å respektere deg og hverandre – hva skjer hvis vi blir enige eller nekter

    evne til å nekte og nekte innleggelse evne til å argumentere manipulasjon aksept av negative og positive svar på former for kritikk som gir konstruktiv tilbakemelding
 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (6)

Relaterte kurs

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 timer

Related Categories