Kursplan
Introduksjon til kommunikasjon
- kommunikasjonsprosessen og dens stadier betydningen av verbale og ikke-verbale kommunikasjonsteknikker og verktøy for effektiv kommunikasjon
Prinsipper for effektiv kommunikasjon som et vesentlig element i de effektive kontaktene i organisasjonen din
- egen selvanalyse kommunikasjonsstil kommunikasjonsfeil kommunikasjonsbarrierer utviklingsstadier av interpersonal kontakt direkte kommunikasjon og telefonkommunikasjon
Kommunisere i organisasjoner
- nettverkskommunikasjon i en organisasjon informasjonsflytmodeller og deres optimaliseringsoppgaver og interne kommunikasjonsverktøy
Effektive samtaler
- utvikling av selvbilde som avsender og mottaker av et budskap faktorer som påvirker kvaliteten på profesjonelle kontakter mellom ansatte aktiv lytting som et verktøy for effektiv kommunikasjon forvirrende faktorer høre og forstå tale kunst å stille spørsmål psykologiske mekanismer og teknikker for å påvirke
Trinn for å bygge teamet og deres innvirkning på samarbeidet
- stadier av teamutvikling: prinsipper for drift og farer på hver av dem måten å jobbe på med alle teamrollene og deres identifikasjon
Konflikt og konkurranse i gruppen som den største trusselen mot samarbeid
- kilder til konflikttyper strategier for å håndtere konfliktkonkurranse i bandet: fordeler og ulemper
Kilder til typene konflikter
I harmoni med hverandre og gode relasjoner med andre - begrepet selvsikker oppførsel
- begrepet selvhevdelse dine egne rettigheter når du bestemmer deg for å være selvsikker type atferd: aggressiv oppførsel, underdanig, selvhevdende bygging av "jeg"-meldinger som grunnlag for et selvsikkert uttrykk for meninger, vurderinger og følelser hvorfor vi er redde for å si "nei" - hva stopper oss selvhevdende behandling som kommer fra ham selv
Hva vil det si å respektere deg og hverandre – hva skjer hvis vi blir enige eller nekter
- evne til å nekte og nekte innleggelse evne til å argumentere manipulasjon aksept av negative og positive svar på former for kritikk som gir konstruktiv tilbakemelding
Testimonials (6)
Frihet og ikke noe press eller «ringe etter svar».
Maciej - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
det er på tagalog så jeg/vi kan uttrykke oss fritt
Jenny - IT
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Klarhet i diskusjonen. Trener kobler til deltakerne. Hyggelig og glad aura av treneren.
Mona Liza - IT
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Atmosfæren og friheten til å holde foredrag.
Marcin - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Ideen til gjennomføring av opplæringen, den avslappede atmosfæren, måten å overføre kunnskap på, smil og profesjonalitet
Klaudia - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Trenerens oppmerksomhet til hvert tema vi ønsket å diskutere, alt ble tatt vare på
Anna - Kaczmarski Group
Kurs - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated