Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Forstå oss selv og andre
- Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør?
- Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable?
- Tilbakemelding: hvordan ser og forholder andre seg til oss?
Communication
- Hvordan kommuniserer vi med andre?
- Hva er fordelene/ulempene med de ulike kommunikasjonsmediene?
- Hva mener vi med Effektiv Communication og hvordan oppnår vi det?
- Våre respektive tenke- og læringsstiler og hvordan de kan brukes i vårt daglige arbeid
Management v Leadership
- Hva er Management? Hva er Leadership?
- Hva er forskjellen mellom Management and Leadership?
- Analyserer Leadership Atferd
- Analysere forskjellen Management Stiler – og forstå når du skal bruke dem
- Viktigheten av Communication – inkludert:
- Verbal Communication
- Vokal Communication
- Visuelt Communication
Emosjonell intelligens
- Følelser og deres konsekvenser
- Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ)
- De fem stadiene av Goleman's Emotional Intelligence-modell:
- Selvbevissthet
- Selv-Management
- Motivasjon
- Empati
- Sosiale ferdigheter
Transaksjonsanalyse
- Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder?
- Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder?
- Hva er fordelene med "True Rapport" i våre mellommenneskelige relasjoner?
Bygge et vellykket team
- Hva er et team?
- Stadiene i teamutvikling
Goal og målsetting
- Goal Setting – for selskapet
- Målsetting – for personalet
- Utarbeide og tilpasse mål
- Ytelse Management
Interessent Management
- Mennesker og Service-Profit-kjeden
- Tilfredsstille interessenter
- Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter
Delegasjon
- Hva er delegering?
- Delegasjonens stadier
Coaching
- Hva er coaching?
- Bruk av GROW-modellen for effektiv coaching
Håndtering av konflikt
- Hva forårsaker konflikt?
- Fasene for konflikthåndtering
- Forstå konflikten
- Forstå din/den andres posisjon i konflikten
- Løse konflikten
- Kilmanns fem konflikthåndteringsmoduser – og hvordan du bruker dem:
- Konkurrerer
- Samarbeider
- Kompromisser
- Unngå
- Imøtekommende
- Bridging the Gap
21 timer
Testimonials (1)
Reflecting own my self to learn others