Kursplan

Introduksjon til kommunikasjonsspørsmål

    kommunikasjonsprosessen og dens stadier, betydningen av verbal og ikke-verbal kommunikasjon, teknikker og verktøy for effektiv kommunikasjon

Prinsipper for effektiv kommunikasjon som et vesentlig element i effektive kontakter i organisasjonen

    selvanalyse av ens egen kommunikasjonsstilfeil i kommunikasjon kommunikasjonsbarrierer stadier for etablering av mellommenneskelig kontakt direkte kommunikasjon og telefonkommunikasjon

Kommunisere i organisasjonen

    kommunikasjonsnettverk i organisasjonen, informasjonsflytmodeller og deres optimalisering, interne kommunikasjonsoppgaver og verktøy

Effektiv samtale

    forme eget bilde som avsender og mottaker av et budskap faktorer som påvirker kvaliteten på profesjonelle kontakter mellom ansatte aktiv lytting som verktøy for effektiv kommunikasjonsfaktorer forstyrrende lytting og forståelse av utsagn kunsten å stille spørsmål psykologiske mekanismer og teknikker for å utøve innflytelse

I harmoni med deg selv og i gode relasjoner med andre - begrepet assertiv atferd

    begrepet selvsikkerhet dine egne rettigheter når du bestemmer deg for å være selvsikker type atferd: aggressiv, underdanig oppførsel, selvsikker bygging av "jeg"-meldinger som grunnlag for selvsikker uttrykk for meninger, vurderinger og følelser hvorfor vi er redde for å si "nei" - hva stopper oss selvtillit som følge av selvsikker behandling av oss selv

Hva vil det si å respektere deg og deg selv – hva skjer hvis vi blir enige eller nekter

    evne til å nekte og akseptere avslag evne til å argumentere forsvar mot manipulasjon akseptere negative og positive vurderinger, reagere på former for kritikk som gir konstruktiv tilbakemelding

Konflikt, meningsforskjell eller krangel? Definisjon av begrepet konflikt

    hva er en konflikt - essensen og typer konflikter, typer konflikter avhengig av deltakerne. når en intern konflikt blir en intern konflikt - Kurt Lewins teori

Hvor kommer dette fra? Det vil si om hovedkildene til konflikter

    alle trekker i sin egen retning - forskjeller i mål er alltid bedre - forskjeller i verdier eller synspunkter - hvem er hvem - organisatorisk tvetydighet

Djevelen er ikke så skummel – eller er konflikt alltid et problem? Funksjonelle og dysfunksjonelle konflikter

    Er enhver konflikt ødeleggende for teamet? når bygger konflikten opp? hva bestemmer konfliktens konstruktive eller destruktive kraft?

Når vi ser på det samme, ser vi noe annerledes, dvs. forvrengninger av oppfatningen som oppstår i konflikten

    viktigheten av personlig holdning og motivasjon i en konflikt, hva som hindrer oss og hva som hjelper oss å se essensen av konflikten, hvordan vi kan tre inn i andres sko, dvs. se på konflikten gjennom andres øyne.

Hvem du er og hvem du kan være – Atferdsstiler når du håndterer konflikter

    ingenting er det samme - typer atferd i konfliktsituasjoner - universalmiddel ????? Er det riktig oppførsel i enhver tvist? når staheten vinner – konsekvensene av å strengt bruke bestemte stiler

Om konflikt som hjelper og utvikler - selvhevdende og utviklende bruk av konflikter i teamarbeid

    assertive ferdigheter som er nyttige for å løse konflikter, hvordan gjøre bly til gull, eller hvordan få konflikten til å ha en positiv effekt på teamets arbeid?

Hvordan ikke drukne i konflikt? – strategier brukt i en konfliktsituasjon

    Jeg vinner - du taper, du vinner - jeg taper uten å tape - gjør konflikt til samarbeid

Arbeide med følelser i konflikt, eller hvordan håndtere en vanskelig situasjon

    vulkan full av lava - om følelser som kan ta kontroll over oss, introduksjon av avspenning og konsentrasjonsmetoder til antistresstrening

Ikke bare allfarvei - kreative prinsipper for konfliktløsning

    Hvor mange måter kan du finne en løsning på konflikten på? Finnes det en gylden middelvei for å finne en avtale? optimale måter å løse konflikter i selskapet på

Krav

Målet med opplæringen vil være å gjennomgå og forbedre den kompetansen som er nødvendig for å nå forretningsmål, både når det gjelder individuelt og teamarbeid.

 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (2)

Relaterte kurs

Related Categories