Kursplan
Introduction & Foundation
- Welcome, Icebreaker, and Agenda Overview
- How Communication Can Make or Break a Company
- What is Emotional Intelligence?
Core Communication Skills
- Interactive Workshop: Identifying Areas for Improvement
- Approaches to Improving Communication
- Staying Objective (Not Taking Things Personally)
- The Art of Articulation: Saying What You Really Mean to Say
- The Role of Emotions and the Importance of Empathy
Public Speaking Part 1: Conquering Fear & Building Structure
- Fear of Public Speaking:Understanding the Root Causes of Anxiety
- Group Discussion & Sharing
- Techniques to Manage Nerves and Build Confidence
- Presentation Skills:Structuring a Compelling Presentation (Opening, Body, Close)
Public Speaking Part 2: Delivery & Engagement
-
Presentation Skills (continued):
- Engaging Your Audience (Storytelling, Interaction)
- Mastering Delivery (Body Language, Vocal Variety)
-
Handling Q&A Sessions with Poise
Activity: Short, impromptu speaking practice in small groups.
Emotional Intelligence in Practice
- Deep Dive: What is Emotional Intelligence?
- Measuring Emotional Intelligence (Self-Assessment)
- Understanding and Leveraging Emotions to Relate Better
- Identifying Personality Types Within Your Team/Audience
- Tools and Techniques for Cultivating Emotional Intelligence
Summary & Conclusion
- Recap of Key Learnings
- Personal Action Planning
- Final Q&A and Closing Remarks
Krav
Audience
- Anyone who want to improve their communication skills
Referanser (5)
Menneskeaspektet: Hvor viktig det er å prøve å finne ut hva publikum forventer og hvilke spørsmål de kan stille. Og hvor viktig min innstilling til presentasjonen og publikum er for presentasjonens suksess. Jeg tror jeg nå forstår mye bedre hvordan man kan ha vellykkede presentasjoner og betydningen av jevnlig trening/forberedelse.
Manuel Wymann
Kurs - Presenting with Confidence
Maskinoversatt
Maria gjorde en flott jobb med å opprettholde en positiv og energisk stemning under opplæringen. Jeg gikk inn i opplæringen og forventet pinlige øvelser, men jeg hadde det veldig gøy.
Vlad - EFS UNTERNEHMENSBERATUNG GESMBH
Kurs - Public Speaking 101
Maskinoversatt
Konsoliderte tilbakemeldinger: 2. dag ble først tenkt som for lang og deretter satt pris på av publikum som kunne sette i praksis det som ble lært. Publikum satte pris på det faktum at de kunne velge et tema de kunne presentere bedre på, det var deres kjernearbeid. Take away jukseark og klare rammer for å strukturere presentasjoner var veldig bra. Å jobbe i forskjellige par gjennom begge dagene var velkommen. Svært engasjerende trener begge dager Spesiell takk fra en publikummer: "Jeg likte det veldig godt, og spesielt de interaktive øktene der vi får umiddelbare tilbakemeldinger og kan øve oss rundt det, jeg synes det er veldig lærerikt. Vær så snill og del min takknemlighet til Liz, tror jeg hun er en god trener og jeg liker hennes humane tilnærming gjennom hele workshopen"
NIcolas Arrive - Recharge.com Enterprise B.V.
Kurs - Delivering a PowerPoint Presentation that Sells
Maskinoversatt
Utmerket trener, med talen helt skreddersydd til publikum. Mye innhold.
Carole - Axway
Kurs - Communicating and Influencing For Team Members
Maskinoversatt
Adam was very knowledgeable and had a great layout.