Kursplan

Sesjon 1: Grunnleggende prinsipper for effektiv kommunikasjon

Viktigheten av klar og kortfattet kommunikasjon

  • De 7 C-ene for effektiv kommunikasjon: Tydlighet, kortfattethet, sammenheng, korrekthet, høflighet, omtanke og fullstendighet
  • Identifisering av vanlige kommunikasjonsbarrierer og hvordan man overkommer dem
  • Forståelse av formell vs. uformell kommunikasjonstil

Sesjon 2: Måstering av muntlig kommunikasjon

  • Artikulasjon & uttale: Å snakke klart og selvsikkert
  • Tempo & ton: Hvordan lyde profesjonelt og engasjerende
  • Aktivt lytting: Nøkkelen til effektive samtaler
  • Håndtering av vanskelige samtaler & givelse av konstruktiv tilbakemelding

Sesjon 3: Essensielle for bedriftsskriving

Skrive med klarhet, korrekthet og kortfattethet

  • Grammatikk og tegnsetting: Vanlige feil og hvordan man retter dem ut
  • Strukturere e-poster, rapporter og bedriftsbrev professionelt
  • Velge riktig tone for ulike bedriftssituasjoner

Sesjon 4: Best praksis for digital e-postkommunikasjon

Profesjonell e-postetikette: Dos og ikkedos

  • Strukturere e-poster for effekt og effektivitet
  • Håndtering av følsom eller vanskelig e-postkommunikasjon
  • Bruke AI og verktøy for grammatikk- og tonekontroll

Avslutning & handlingsspesial

  • Hovedpunkter og refleksjoner
  • Personlig engasjement for forbedring

Treningmetodikk:

  • Interaktive diskusjoner & øvelser – Involverer deltakerne gjennom reelle situasjoner
    Rollespill & simuleringer – Øver effektiv muntlig kommunikasjon
    Gruppearbeid & kollegaevurdering – Lærer fra hverandres skrivestil og snakkefang Praktisk skrive- & redigeringsøvelser – Håndig erfaring i forbedring av bedriftskommunikasjon

Krav

Målgruppe: Fagpersoner som ønsker å forbedre sine muntlige og skriftlige kommunikasjonferdigheter på engelsk.

 8 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (4)

Kommende kurs

Relaterte kategorier