Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Åpenhet for andre: 5 generasjoner på forbrukermarkedet, 4 generasjoner på arbeidsmarkedet
- Åpenhet for andre – fem generasjoner på markedet: generasjon Z, generasjon Y, generasjon X, generasjon babyboomere, generasjon tradisjonalister. Hvilken generasjon representerer jeg? Kjennetegn på 4 generasjoner som opererer på arbeidsmarkedet: Z, Y, X og Baby Boomers
Generasjonsforskjeller blant ansatte:
- Definere og administrere medarbeiderens utviklingspotensiale, ta hensyn til de spesifikke behovene og livsmulighetene som følger av alder - nøkkelkompetanser Teknikker og ferdigheter for å motivere og lede ansatte i ulike aldre.
Aldershåndtering – hvordan forberedte vi oss på de yngste generasjonene Y og Z?
- hvordan er en ansatt i generasjon Y og Z? Hva motiverer en ansatt fra generasjon Y og Z? Hvordan kommunisere med en ansatt fra generasjon Y og Z? Hvordan administrere en ansatt fra generasjon Y og Z?
X,Y,Z kommunikasjon
- Hvordan utforme passende kommunikasjon for generasjoner X, Y, Z Hvorfor må jeg tilpasse budskapet? Vanlige kommunikasjonsverktøy – Tilbakemelding Hvordan kommunisere for å motivere generasjoner? Åpen kommunikasjon - autoritet i kommunikasjon Bedriftskommunikasjon, utvikling av samarbeid
XYZ ledelse og motivasjon
- Sette mål og gjennomføre oppgaver Teamledelse, koordinering av aktiviteter, prosjektledelse - samarbeid mellom generasjoner Hva motiverer enkeltgenerasjoner? – nøkkelen til generasjonen Hvordan designe samarbeid? Hvordan utfylle hverandre i virksomheten? Hvordan effektivt dele oppgaver i et team - kompetansetabell Hvordan bygge naturlig autoritet og selvfølelse i XYZ? Er generasjon Z vanskelig å administrere og hva motiverer dem egentlig? Kommer vi snart til å mangle ansatte? XYZ-rekruttering - hva bryr hver generasjon seg om?
Vanskelige XYZ-situasjoner – selvsikkerhet i kommunikasjon
- Konflikthåndtering - vanskelige situasjoner mellom generasjoner Hvordan forutsi konflikter på jobben? Kommunikasjonsnivåer - holdninger til samtalepartneren (sjef, ansatt, leverandør, mottaker) Hvordan snakke med en ansatt, veileder osv.? Empati i kommunikasjon Hva forventer ulike generasjoner av meg i kommunikasjon? Hvordan redusere stress gjennom transparent kommunikasjon?
14 timer