Kursplan

Åpenhet for andre: 5 generasjoner på forbrukermarkedet, 4 generasjoner på arbeidsmarkedet

    Åpenhet for andre – fem generasjoner på markedet: generasjon Z, generasjon Y, generasjon X, generasjon babyboomere, generasjon tradisjonalister. Hvilken generasjon representerer jeg? Kjennetegn på 4 generasjoner som opererer på arbeidsmarkedet: Z, Y, X og Baby Boomers

Generasjonsforskjeller blant ansatte:

    Definere og administrere medarbeiderens utviklingspotensiale, ta hensyn til de spesifikke behovene og livsmulighetene som følger av alder - nøkkelkompetanser Teknikker og ferdigheter for å motivere og lede ansatte i ulike aldre.

Aldershåndtering – hvordan forberedte vi oss på de yngste generasjonene Y og Z?

    hvordan er en ansatt i generasjon Y og Z? Hva motiverer en ansatt fra generasjon Y og Z? Hvordan kommunisere med en ansatt fra generasjon Y og Z? Hvordan administrere en ansatt fra generasjon Y og Z?

 

X,Y,Z kommunikasjon

    Hvordan utforme passende kommunikasjon for generasjoner X, Y, Z Hvorfor må jeg tilpasse budskapet? Vanlige kommunikasjonsverktøy – Tilbakemelding Hvordan kommunisere for å motivere generasjoner? Åpen kommunikasjon - autoritet i kommunikasjon Bedriftskommunikasjon, utvikling av samarbeid

XYZ ledelse og motivasjon

    Sette mål og gjennomføre oppgaver Teamledelse, koordinering av aktiviteter, prosjektledelse - samarbeid mellom generasjoner Hva motiverer enkeltgenerasjoner? – nøkkelen til generasjonen Hvordan designe samarbeid? Hvordan utfylle hverandre i virksomheten? Hvordan effektivt dele oppgaver i et team - kompetansetabell Hvordan bygge naturlig autoritet og selvfølelse i XYZ? Er generasjon Z vanskelig å administrere og hva motiverer dem egentlig? Kommer vi snart til å mangle ansatte? XYZ-rekruttering - hva bryr hver generasjon seg om?

Vanskelige XYZ-situasjoner – selvsikkerhet i kommunikasjon

    Konflikthåndtering - vanskelige situasjoner mellom generasjoner Hvordan forutsi konflikter på jobben? Kommunikasjonsnivåer - holdninger til samtalepartneren (sjef, ansatt, leverandør, mottaker) Hvordan snakke med en ansatt, veileder osv.? Empati i kommunikasjon Hva forventer ulike generasjoner av meg i kommunikasjon? Hvordan redusere stress gjennom transparent kommunikasjon?
 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Relaterte kurs

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 timer

Related Categories