Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Åpenhet for andre: 5 generasjoner på forbrukermarkedet, 4 generasjoner på arbeidsmarkedet
- Åpenhet for andre – fem generasjoner på markedet: generasjon Z, generasjon Y, generasjon X, generasjon babyboomere, generasjon tradisjonalister.
- Hvilken generasjon representerer jeg?
- Kjennetegn på 4 generasjoner som opererer på arbeidsmarkedet: Z, Y, X og Baby Boomers
Generasjonsforskjeller blant ansatte:
- Definere og administrere den ansattes utviklingspotensiale, ta hensyn til de spesifikke behovene og livsmulighetene som følge av alder - nøkkelkompetanse
- Teknikker og ferdigheter for å motivere og lede ansatte i ulike aldre.
Aldershåndtering – hvordan forberedte vi oss på de yngste generasjonene Y og Z?
- hvordan er en ansatt i generasjon Y og Z?
- Hva motiverer en ansatt fra generasjon Y og Z?
- Hvordan kommunisere med en ansatt fra generasjon Y og Z?
- Hvordan administrere en ansatt fra generasjon Y og Z?
X,Y,Z kommunikasjon
- Hvordan designe passende kommunikasjon for generasjoner X, Y, Z
- Hvorfor må jeg tilpasse budskapet mitt?
- Vanlige kommunikasjonsverktøy – Tilbakemelding
- Hvordan kommunisere for å motivere generasjoner?
- Åpen kommunikasjon – autoritet i kommunikasjon
- Bedriftskommunikasjon, samarbeidsutvikling
XYZ ledelse og motivasjon
- Sette mål og gjennomføre oppgaver
- Teamledelse, koordinering av aktiviteter, prosjektledelse - samarbeid mellom generasjoner
- Hva motiverer hver generasjon? – nøkkelen til generasjonen
- Hvordan utforme samarbeid?
- Hvordan utfylle hverandre i næringslivet?
- Hvordan effektivt dele oppgaver i et team - kompetansetabell
- Hvordan bygge naturlig autoritet og selvtillit i XYZ?
- Er generasjon Z vanskelig å administrere og hva motiverer dem egentlig?
- Kommer vi snart til å mangle ansatte?
- XYZ-rekruttering – hva bryr hver generasjon seg om?
Vanskelige XYZ-situasjoner – selvsikkerhet i kommunikasjon
- Konflikthåndtering – vanskelige situasjoner mellom generasjoner
- Hvordan forutsi konflikter på jobb?
- Kommunikasjonsnivåer - holdninger til samtalepartneren (sjef, ansatt, leverandør, mottaker)
- Hvordan snakke med en ansatt, veileder osv.?
- Empati i kommunikasjon
- Hva forventer ulike generasjoner av meg i kommunikasjon?
- Hvordan redusere stress gjennom transparent kommunikasjon?
Krav
There are no specific requirements needed to attend this course.
14 timer
Testimonials (3)
Trainer has extensive Knowledge and would benefit anyone to get training from such qualified People.
DURGA KODALI - Strata Manufacturing
Kurs - Advanced Product Quality Planning (APQP)
Info about RPA, AI and IoT.
Jubilee Petil - Accenture Inc.
Kurs - Digital Transformation: Disrupting the Common Delivery of the Common Business Landscape
I liked the alistair's knowledge and presentation style.