Kursplan

Åpenhet for andre: 5 generasjoner på forbrukermarkedet, 4 generasjoner på arbeidsmarkedet

  • Åpenhet for andre – fem generasjoner på markedet: generasjon Z, generasjon Y, generasjon X, generasjon babyboomere, generasjon tradisjonalister.
  • Hvilken generasjon representerer jeg?
  • Kjennetegn på 4 generasjoner som opererer på arbeidsmarkedet: Z, Y, X og Baby Boomers

Generasjonsforskjeller blant ansatte:

  • Definere og administrere den ansattes utviklingspotensiale, ta hensyn til de spesifikke behovene og livsmulighetene som følge av alder - nøkkelkompetanse
  • Teknikker og ferdigheter for å motivere og lede ansatte i ulike aldre.

Aldershåndtering – hvordan forberedte vi oss på de yngste generasjonene Y og Z?

  • hvordan er en ansatt i generasjon Y og Z?
  • Hva motiverer en ansatt fra generasjon Y og Z?
  • Hvordan kommunisere med en ansatt fra generasjon Y og Z?
  • Hvordan administrere en ansatt fra generasjon Y og Z?

X,Y,Z kommunikasjon

  • Hvordan designe passende kommunikasjon for generasjoner X, Y, Z
  • Hvorfor må jeg tilpasse budskapet mitt?
  • Vanlige kommunikasjonsverktøy – Tilbakemelding
  • Hvordan kommunisere for å motivere generasjoner?
  • Åpen kommunikasjon – autoritet i kommunikasjon
  • Bedriftskommunikasjon, samarbeidsutvikling

XYZ ledelse og motivasjon

  • Sette mål og gjennomføre oppgaver
  • Teamledelse, koordinering av aktiviteter, prosjektledelse - samarbeid mellom generasjoner
  • Hva motiverer hver generasjon? – nøkkelen til generasjonen
  • Hvordan utforme samarbeid?
  • Hvordan utfylle hverandre i næringslivet?
  • Hvordan effektivt dele oppgaver i et team - kompetansetabell
  • Hvordan bygge naturlig autoritet og selvtillit i XYZ?
  • Er generasjon Z vanskelig å administrere og hva motiverer dem egentlig?
  • Kommer vi snart til å mangle ansatte?
  • XYZ-rekruttering – hva bryr hver generasjon seg om?

Vanskelige XYZ-situasjoner – selvsikkerhet i kommunikasjon

  • Konflikthåndtering – vanskelige situasjoner mellom generasjoner
  • Hvordan forutsi konflikter på jobb?
  • Kommunikasjonsnivåer - holdninger til samtalepartneren (sjef, ansatt, leverandør, mottaker)
  • Hvordan snakke med en ansatt, veileder osv.?
  • Empati i kommunikasjon
  • Hva forventer ulike generasjoner av meg i kommunikasjon?
  • Hvordan redusere stress gjennom transparent kommunikasjon?

Krav

There are no specific requirements needed to attend this course.

 14 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (3)

Upcoming Courses

Related Categories