Kursplan
Introduksjon
Trinn 1: Å forstå seg selv
For å forstå andre, må du ha en god forståelse av deg selv, dine atferd og behov.
- Lagmedlemmene utfører PRISM BRAIN MAPPING-spørreskjemaet.
- Individuell møte for lagmedlemmene: Et møte med en sertifisert PRISM-trainer for å diskutere rapporten.
Under møtet vil hver person oppdage:
- Deres styrker, potensielle svakheter og utfordringer i handling og samarbeid med andre
- Hvorvidt de fullt ut utnyttet sitt potensial
- Hvilke handlinger som kan være stressende
- Hvilken arbeidsmiljø de trives best i
- Hva de trenger for å samarbeide og kommunisere godt med andre
2 møter for lederen:
- Diskusjon av rapporten som ovenfor og gjennomgang av ledestilen, dens styrker og potensielle utfordringer og vanskeligheter som oppstår fra denne tilnærmingen.
- Sammenligning av lederens preferanseprofil med teamets preferanseresultater. Under møtet vil lederen få en bedre forståelse av hvordan deres ledestil kan påvirke teamet.
Trinn 2: Å forstå laget
For å få muligheten til å forstå andre, er det verdt å oppdage likhetene og forskjellene mellom deg selv og andre lagmedlemmer. Likheter bygger forståelse, forskjeller hjelper til å oppdage andre perspektiver på samme problem og være mer kreative og innovative i tilnærmingen.
- Trening med verkstedselementer om karakteristikaene til forskjellige atferdspreferanser, deres interdependenser og hvordan de påvirker vår kommunikasjon og samarbeid med andre. Gjennom denne delen vil deltakerne bygge en grunnleggende forståelse av opphavet til menneskelige atferder og holdninger, noe som kan hjelpe dem å åpne seg for ulike tilnærminger.
- Diskusjon om individuelle preferanser, styrker, motiver, behov og samarbeidsvanskeligheter. Oppdage likheter og betydelige forskjeller i laget.
- Diskusjon om samarbeidsutfordringer og å finne løsninger på dem.
- Lære og analysere laget profil i henhold til PRISM, lagets styrker og potensielle svakheter, kommunikasjonsbehov og samarbeidsbehov.
- Utvikle områder der laget ønsker å øke sin effektivitet og analysere hvordan laget kan utnytte sine styrker for å oppnå dette.
Trinn 3: Effektiv kommunikasjon med kunden
En god forståelse av dine styrker, behov og utfordringer, og en bedre forståelse av ulike perspektiver innenfor laget, gir en solid grunnlag for å bedre forstå kunden og tilpasse kommunikasjonsmetoder til dem. Dette gjør det mulig å mer effektivt adressere deres behov og tilby de beste tjenestene og produktene som løser deres største problemer.
Under treningen vil deltakerne:
- Diskutere utfordringer ved å jobbe med kunder og deres kilder
- Lære å identifisere ulike kunders atferdspreferanser og tilpasse kommunikasjonsmetoder til dem
- Få vite hvilke meldinger som skal brukes for at en kunde med spesifikke preferanser åpner seg og hvilke de skal unngå fordi de kan lukke seg for samarbeid
- Øve ulike former for meldinger tilpasset forskjellige kunder, og lære å tilpasse kommunikasjonsmetoder bedre til kunden
- Arbeide med eksempler på kunderinteraksjoner fra deres erfaringer og utvikle nye strategier for lignende situasjoner basert på kunnskapen oppnådd under treningen
Oppsummering og neste trinn
Krav
- Ingen forkunnskaper kreves
Målgruppe
- Teamledere
- Teammedlemmer
Testimonials (4)
Style of trainer although at time very fast and leaving littel rom for thinking. (not all can follow at his pace)
Paul - GEA Refrigeration Netherlands N.V. IT
Kurs - Communication and Teamwork
all topics from list were addressed but trainer adapt it to the question from the group
Iwona - LKQ Polska Sp. z o. o.
Kurs - Team Building and Management
Reflecting own my self to learn others
Roy Dekker - Axway GmbH
Kurs - People and Team Management
the pace, the information provided. the way it as taught with theory and practice cases, handouts, exercises, etc.