Kursplan
Kommunikasjon og samarbeid
- Kommunikasjon – hva er kommunikasjonsstil og hvorfor er det viktig i effektiv kommunikasjon av mål, motivering og interaksjon med team og medarbeidere
- Komponenter i effektiv kommunikasjon
- Effektiv melding – verktøy og teknikker
Moderne „sjef” – samarbeidsmodeller med team og selvstyre i team
- hvis mennesker “vil”, så har hele teamet mulighet til å fungere bra
- “vilje” til å ta egne beslutninger
- målrett mot ett mål
- at mennesker ønsker det ene og kan det andre
- støtte for effektiv selvstyring i team som system
- lær gjennom erfaringer
Kommunikasjon – grunnleggende prinsipper:
- prinsipper for effektiv kommunikasjon,
- ledelsesstil og reaksjoner,
- proaktiv kommunikasjon
- barrierer og forstyrrelser,
- tilbakemelding
- verktøy og teknikker for effektiv kommunikasjon.
Roller og kommunikasjonsstiler:
- diagnose og identifisering av foretrukne roller og kommunikasjonsstiler
- effektiv kommunikasjon mellom roller og kommunikasjonsstiler,
- farger i kommunikasjon – grunnlag for effektivt samarbeid
Konflikter:
- problemer og konflikter – karakteristikk og potensielle årsaker,
- “konfliktspiral”,
- effektiv løsning av problemer og konflikter
Kommunikasjon med omgivelsene:
- prosessen med å kommunisere,
- kommunikasjonsplan,
- informasjonsstyring,
- kommunikasjon med omgivelsene,
- Partnering og samarbeid i organisasjonen - SRMM®-modellen
- Modellenivåer - Spontanitet (Ad hoc)
- Prosedyrer (Procedural)
- Relasjoner (Relational)
- Integrert samarbeid (Intergated)
- Forutsigbarhet og prognoser (Predictive)
- Hvem samarbeider jeg med?
- Identifisering av partnere
- Kartlegging av interaksjoner med partnere
- Forbedringsplaner
Oppsummering - gode og dårlige praksiser i kommunikasjon og teamledelse
Krav
Kursen er tenkt som interaktiv, hvor deltakerenes engasjement når over 80% av tiden. Hver sesjon følger en lignende dynamikk: øvelser som innfører nye vaner (bygger bevissthet), miniforelesninger om teknikkene (kunnskap), og øvelser i nye taktikker og teknikker (ferdigheter). Etter avslutning av hver sesjon får deltakerne hjelpemateriale knyttet til den behandlede sesjonen. Praktisk materiale blir oppsummert med miniforelesninger som gir teoretisk grunnlag og forklarer grunnleggende psykologiske mekanismer som deltakerne opplever under arbeidet i kursrommet.
Testimonials (5)
Det var hyggelig å få vite mer om EQ.
Itzel Hernandez Diaz
Kurs - Emotional Intelligence (EQ)
Machine Translated
SMART Goal økt var den mest underholdende delen av treningen som hjalp meg å administrere tiden min riktig. det hjelper meg med å sette målet mitt klarere, og jeg kunne virkelig se at innstillingen SMART Goal kan relatere seg til nesten alt som Finance, sosialt liv, karriere og personlig vekst.
Manot Sae - MVCI (Thailand) Limited
Kurs - Workshop: Boost your productivity with this new method!
Machine Translated
Jeg likte engasjementet til treneren og hvordan energien hennes involverte også deltakerne, opplæringen var interessant, med mange praktiske støttefakta og eksempler, praktiske øvelser. Det var flott!
Jelizaveta (Liza) - ASSTRA Forwarding AG
Kurs - Stress Management and Prevention
Machine Translated
Explains well the topic.
Gilbert Pineda - Quartzelec Ltd (Philippines Branch)
Kurs - Leadership 101
I generally was benefit from the interaction and flexibility.