Kursplan

1. Betydningen av evalueringssamtalen i personalledelsesprosessen. 2. Periodisk evaluering og løpende evaluering. 3. Fordeler med å bruke en formalisert vurderingssamtale. 4. Forberedelse til evalueringssamtalen.

    Hvordan informere om en medarbeidersamtale Innhente informasjon og argumenter Gjenkjenne ansattes behov Formål med en medarbeidersamtale Planlegging av en medarbeidersamtale Struktur

5. Hvordan gjennomføre en effektiv vurderingssamtale

    årsaker til feil i vurderingen hvordan begrense subjektiviteten i vurderingsstiler for å gjennomføre en vurderingssamtale gi og motta tilbakemeldinger formulere konstruktiv kritikk og ros sette mål og lage utviklingsplaner gjennomføre en samtale med en «vanskelig» medarbeider.

6. Effektiv kommunikasjon under evalueringssamtalen.

7. Bygge et kompetansekart basert på vurderingssamtalen.

8. Planlegging av medarbeiderutvikling.

9. Lederhandlinger mellom periodiske medarbeidersamtaler.

    Funn etter intervjuet Konklusjoner for fremtiden Evaluering av intervjuet Konsekvent håndheving av intervjufunnene

Krav

Kurset er av generell karakter og deltagelse i det krever ingen spesialkunnskaper

 7 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (5)

Relaterte kurs

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 timer

Related Categories