Oversikt
Dette 5-dagers kurset vil hjelpe delegater å utvikle sine strategiske tenkning, planlegging og ledelsesferdigheter inkludert de taktiske og operasjonelle kravene for vellykket implementering i et bankmiljø. Kurset vil håndtere de vanskelige spørsmålene om konfliktstyring, forvaltning av endring, hva som gjør en god leder og hvordan å motivere et team. Ved hjelp av interaktive case-studier, samt sektor eksempler, vil delegater bli oppmuntret til å dele erfaringer og utfordringer for å bidra til å bygge praktiske og arbeidsfokuserte løsninger som de kan ta tilbake og faktisk bruke.
Hovedmålet med programmet er å utstyre ledere med ferdighetene til å skanne forretningsmiljøet for å oppdage lønnsomme forretningsmuligheter samt utvikle strategier for å få konkurransefortrinn i en stadig mer konkurransedyktig forretningsmiljø. Blant annet vil programmet også gi innsikt i ledelse de beste praksis og atferd som vil styrke evnen til ledere til å håndtere kompleksitetene og usikkerhetene i å administrere en høy ytelse finansinstitusjon.
Læringsmål
Etter å ha deltatt i dette kurset vil delegater kunne:
- Beskriv de viktigste problemene som står overfor en stor bank;
- Forklare de ulike tilnærminger til organisatorisk utviklingsplanlegging;
- Analyse av dagens forretningsmiljø og påvirkninger som påvirker organisasjonen;
- Analyse av ressurser innenfor og utenfor organisasjonen;
- Forklare de ulike tilnærminger til å administrere strategien og plassere den i forretningsplanen;
- Vurder alternative utviklingsstrategier for å anbefale de som passer mest til bedriftens behov.
- Oppnå en bedre forståelse av strategiske utviklingsplaner.
- objektivt diskutere risikoene, fordelene og kostnadene som følger med implementeringen av den nye strategien, inkludert konfliktstyring i et team;
- Definere tilnærminger for å håndtere de identifiserte risikoene;
- Analyse de potensielle konsekvensene for hans selskap (både positive og negative) som vil resultere i implementeringen av den nye strategien;
- Utform politikk, systemer og prosesser for vellykket gjennomføring av nye strategiske planer;
- De viktigste trinnene i endringshåndtering
Hvem bør vente
- Produkt/tjenesteadministrator
- Nylig utnevnt samt etablerte ledere og teamledere
- Hevder av operasjoner
- Senior bankleder
- Human Resource Manager
- Operasjonsledere
- [ 0 ] Ledere
Metodologi
Kurset består av lettede workshops, supplert med case studier trukket fra en kombinasjon av publiserte virkelige eksempler og / eller praktisk erfaring. Det vil også være muligheter for deltakere å jobbe i små grupper for å syntetisere ideer og strategier og å anvende materialet i sammenheng med sine egne organisasjoner / avdelinger. Åpne diskusjoner vil også være et viktig element.
Read more...