Kursplan

Legger grunnlaget

  • Definerer Merkevare, Merkevaremarkedsføring, Merkevareidenskap, Merkevareriespekte & Merkevarerykte
  • Forholdet mellom merkevarakraft og en virksomhetens bunnlinje

Kraften i en digital merkevareaudit

  • Hva er en Merkevares Digitale Fotavtrykk, og hvorfor er det kritisk for virksomhetens helse i dag?
  • Hvordan summen av flere kontaktområder til slutt former et merkevaras bilde og perceptual
  • Når skal en digital merkevareaudit utføres?
  • Viktigheten av rutinemessig utføring av Digitale Merkevareauditer
  • Rammen for en Digital Merkevareaudit og hva som kommer

Virksomhetsoversikt og Justering

  • Nivåstilling og identifisering av virksomhetens nåværende prioriteter, mål og eventuelle mikro/makrofaktorer som påvirker virksomheten i sin helhet
  • Oversikt over Merkevareauditenes mål for å sikre at rammen har en klar retning

Vurdering av Digitale Resurser

  • Evaluering av en merkevaras eide digitale kanaler for styrker og svakheter for å se hvordan en virksomhets kontrollerte digitale merkevaretilstedeværelse kommer fremover for kunder
  • På hvilke måter kan en merkevaras egen kommunikasjon enten skade eller hjelpe merkevareriespekt?
  • En universell sjekkliste over hva alle virksomheter bør være på utkikk etter når de vurderer digitale ressurser

Digital ReputasjonAudit

  • SEO-audit: Et stort del av enhver merkevars digitale rykte er hvordan den rangeres av søkemotorer
  • Hvordan kan SEO bli vurdert og optimalisert i dag?
  • Hvordan AI har endret SEO
  • De gamle og nye SEO-retningslinjene
  • Digitale Omtaler: Den kvantitative og kvalitative dataen som avdekker en merkevars sanne rykte og bilde
  • Oppdage hvordan målgrupper og anonyme brukere snakker om en merkevare online gjennom online sosial lytning
  • Webanalyse: En analyse av de metrikker som holder en onlinevirksomhet i live
  • Diagnostiser og identifisere hva som enten forvirrer kunder eller øker engasjement gjennom å se på nøkkelsider for webstedet: trafikk, hopprate, sidvisninger og konverteringsrater

Konkurransedriftsanalyse

  • Definerer bransjen
  • Bransjetrender, projeksjoner og toppspillere
  • Liste over konkurrenter
  • Perceptual map: visuell kartlegging av hvor en merkevare står i et konkurranselandskap med hensyn på merkevareriespekte
  • Oppdage de styrker og svakheter i merkevaraposisjonering i forhold til konkurrenter

Merkevarastrategi og -metoder

  • Bestem merkevaras ønskede posisjonering
  • Utvikle Merkevaremarkedsføringsmål
  • Design en avsluttende Merkevarastrategi direkte informert av auditens resultater
  • Utvikle et Integrert Markedsføringskommunikasjonsplan for å drive resultater
  • Utvikle Nøkkelperformanceindikatorer og et sporingsystem for å vurdere fremdrift og suksess

Når man skal bruke AI i en Digital Merkevareaudit

  • 3 områder profesjonelle kan bruke AI i auditing-prosessen for effektivitet
  • 3 områder man bør unngå å bruke AI når man utfører en digital merkevareaudit

Krav

  • En grunnleggende forståelse av markedsføringsprinsipper og begreper

Dette kurset er relevant for team eller profesjonelle:

  • Som overveier et nyoppbygging av merkevaren
  • Som ønsker å repositionere eller styrke en merkevaras eksisterende posisjonering
  • Som utvider seg til et nytt marked eller vertikalt
  • Som ønsker å nå nye målgrupper og kundegrupper
  • Som ønsker å skape merkevarastrategier som bedre passer til videre virksomhetsmål
  • Som ønsker å bygge en konkurransedyktigere merkevare
  • Som opplever nedgang i merkevarer og markedsføringsytelse
  • Som opplever skade på merkevareries rykte/bilde eller ønsker å refinsere merkevares bilde
  • Som ønsker å diagnostisere problemområder i merkevarestyring
  • Som trenger å oppdatere markedsføringsmaterialer
  • Som håndterer inkonsekvente merkevareelementer som: beskjed, språk, visuelle effekter, design, følelse, etc.

Målgruppe

  • Markedsføringsledere
  • Markedsføringsstrateger
  • Merkevarestrateger
  • Markedsføringsansvarlige
  • Markedsføringsprofesjonelle i enhver kapasitet
  • Design- og kreative team (sekundær målgruppe)
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (3)

Kommende kurs

Relaterte kategorier