Kursplan
Legger grunnlaget
- Definerer Merkevare, Merkevaremarkedsføring, Merkevareidenskap, Merkevareriespekte & Merkevarerykte
- Forholdet mellom merkevarakraft og en virksomhetens bunnlinje
Kraften i en digital merkevareaudit
- Hva er en Merkevares Digitale Fotavtrykk, og hvorfor er det kritisk for virksomhetens helse i dag?
- Hvordan summen av flere kontaktområder til slutt former et merkevaras bilde og perceptual
- Når skal en digital merkevareaudit utføres?
- Viktigheten av rutinemessig utføring av Digitale Merkevareauditer
- Rammen for en Digital Merkevareaudit og hva som kommer
Virksomhetsoversikt og Justering
- Nivåstilling og identifisering av virksomhetens nåværende prioriteter, mål og eventuelle mikro/makrofaktorer som påvirker virksomheten i sin helhet
- Oversikt over Merkevareauditenes mål for å sikre at rammen har en klar retning
Vurdering av Digitale Resurser
- Evaluering av en merkevaras eide digitale kanaler for styrker og svakheter for å se hvordan en virksomhets kontrollerte digitale merkevaretilstedeværelse kommer fremover for kunder
- På hvilke måter kan en merkevaras egen kommunikasjon enten skade eller hjelpe merkevareriespekt?
- En universell sjekkliste over hva alle virksomheter bør være på utkikk etter når de vurderer digitale ressurser
Digital ReputasjonAudit
- SEO-audit: Et stort del av enhver merkevars digitale rykte er hvordan den rangeres av søkemotorer
- Hvordan kan SEO bli vurdert og optimalisert i dag?
- Hvordan AI har endret SEO
- De gamle og nye SEO-retningslinjene
- Digitale Omtaler: Den kvantitative og kvalitative dataen som avdekker en merkevars sanne rykte og bilde
- Oppdage hvordan målgrupper og anonyme brukere snakker om en merkevare online gjennom online sosial lytning
- Webanalyse: En analyse av de metrikker som holder en onlinevirksomhet i live
- Diagnostiser og identifisere hva som enten forvirrer kunder eller øker engasjement gjennom å se på nøkkelsider for webstedet: trafikk, hopprate, sidvisninger og konverteringsrater
Konkurransedriftsanalyse
- Definerer bransjen
- Bransjetrender, projeksjoner og toppspillere
- Liste over konkurrenter
- Perceptual map: visuell kartlegging av hvor en merkevare står i et konkurranselandskap med hensyn på merkevareriespekte
- Oppdage de styrker og svakheter i merkevaraposisjonering i forhold til konkurrenter
Merkevarastrategi og -metoder
- Bestem merkevaras ønskede posisjonering
- Utvikle Merkevaremarkedsføringsmål
- Design en avsluttende Merkevarastrategi direkte informert av auditens resultater
- Utvikle et Integrert Markedsføringskommunikasjonsplan for å drive resultater
- Utvikle Nøkkelperformanceindikatorer og et sporingsystem for å vurdere fremdrift og suksess
Når man skal bruke AI i en Digital Merkevareaudit
- 3 områder profesjonelle kan bruke AI i auditing-prosessen for effektivitet
- 3 områder man bør unngå å bruke AI når man utfører en digital merkevareaudit
Krav
- En grunnleggende forståelse av markedsføringsprinsipper og begreper
Dette kurset er relevant for team eller profesjonelle:
- Som overveier et nyoppbygging av merkevaren
- Som ønsker å repositionere eller styrke en merkevaras eksisterende posisjonering
- Som utvider seg til et nytt marked eller vertikalt
- Som ønsker å nå nye målgrupper og kundegrupper
- Som ønsker å skape merkevarastrategier som bedre passer til videre virksomhetsmål
- Som ønsker å bygge en konkurransedyktigere merkevare
- Som opplever nedgang i merkevarer og markedsføringsytelse
- Som opplever skade på merkevareries rykte/bilde eller ønsker å refinsere merkevares bilde
- Som ønsker å diagnostisere problemområder i merkevarestyring
- Som trenger å oppdatere markedsføringsmaterialer
- Som håndterer inkonsekvente merkevareelementer som: beskjed, språk, visuelle effekter, design, følelse, etc.
Målgruppe
- Markedsføringsledere
- Markedsføringsstrateger
- Merkevarestrateger
- Markedsføringsansvarlige
- Markedsføringsprofesjonelle i enhver kapasitet
- Design- og kreative team (sekundær målgruppe)
Referanser (3)
Irma was attuned to us as learners and our business needs. It was clear that she was actively listening to us from the informed feedback she then provided.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
She was able to answer everyones questions easily...Clearly indication of her expertise.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
I liked the alistair's knowledge and presentation style.