Kursplan
Lag grunnlagene
- Definere merkevarer, merkevaremarkedsføring, merkevareidentitet, merkevareoppfatning og merkevarereputasjon
- Forholdet mellom merkevarestyrke og et bedrifts økonomiske resultat
Kraften i en online merkevarevurdering
- Hva er et merkevares digitale fotavtrykk, og hvorfor er det avgjørende for bedriftshelsen i dag?
- Hvordan en sum av flere berøringspunkter til slutt former et merkevares bilde og oppfatning
- Når man skal gjennomføre en online merkevarevurdering
- Betydningen av å rutinemessig gjennomføre Online Merkevarevurderinger
- Rammeverket for Online Merkevarevurdering og hva som kommer
Bedriftsoversikt og samordning
- Nivåsettende og identifisere bedriftens nåværende prioriteter, mål og eventuelle mikro/makrofaktorer som påvirker bedriften som helhet
- Utarbeide Merkevarevurderingens mål for å sikre at rammeverket har klart retningslinje
Vurdering av online ressurser
- Vurdering av et merkevares eide online kanaler for styrker og svakheter for å se hvordan en bedrifts kontrollerte online merkevarepresens oppfattes av kunder
- Hvilke måter kan et merkevares egne kommunikasjoner enten skade eller hjelpe merkevarebildet?
- En universell sjekkliste over hva alle bedrifter bør se etter når de vurderer online ressurser
Online reputasjonsvurdering
- SEO-vurdering: En stor del av et merkevares online reputasjon er hvordan det rangeres av søkemotorer
- Hvordan kan SEO vurderes og optimaliseres i dag?
- Hvordan AI har endret SEO
- De gamle og nye SEO-retningslinjene
- Online omtaler: Den kvantitative og kvalitative dataen som avslører et merkevares virkelige reputasjon og bilde
- Å avsløre hvordan målgruppene og anonyme brukere snakker om et merkevare online gjennom online sosialt lyttevennskap
- Webanalytikk: En analyse av metrikker som holder en online bedrift i live
- Diagnostisere og identifisere hva som enten forvirrer kunder eller øker engasjement ved å se på nøkkel website-metrikker: traffic, bounce rate, sidevisninger og konverteringsrater
Konkurranseanalyse
- Definere bransjen
- Bransetrender, prognoser og toppspillere
- Liste over konkurrenter
- Perceptuell kart: Visuell kartlegging av hvor et merkevare står innenfor en konkurranseorientert landskap i forhold til merkevareoppfatning
- Å avsløre styrker og svakheter i merkevarens posisjonering i forhold til konkurrentene
Merkevare strategi og taktikk
- Fastsette merkevarens ønskede posisjonering
- Utvikle Merkevaremarkedsføringens mål
- Utforme en avsluttende Merkevare Strategi som direkte er informert av vurderingens resultat
- Utvikle en integrert markedsføringskommunikasjonsplan for å drive resultater
- Utvikle Nøkkelprestasjonsindikatorer og et sporingsystem for å evaluere fremgang og suksess
Når man skal bruke AI i en Online Merkevarevurdering
- 3 områder fagfolk kan utnyttte AI i auditeringsprosessen for økt effektivitet
- 3 områder å unngå å bruke AI når man gjennomfører en online merkevarevurdering
Krav
- En grunnleggende forståelse av markedsføringsprinsipper og begreper
Denne kurset er relevant for team eller fagfolk:
- Som overveier en omstart av merkevare
- Som ønsker å omdefinere eller styrke en merkevares eksisterende posisjonering
- Som utvider seg til et nytt marked eller vertikal
- Som har som mål å nå nye målgrupper og kunder
- Som ønsker å skape merkevarestrategier som bedre alignes med bredere forretningsmål
- Som har som mål å bygge en mer konkurransedyktig merkevare
- Som opplever nedgang i merkevare- og markedsføringseffektivitet
- Som opplever skade på merkevarens navn eller rykte, eller som ønsker å forbedre merkevarens bilde
- Som ønsker å diagnostisere problemområder i merkevareforvaltning
- Som må oppdatere markedsføringsmateriale
- Som håndterer inkonsekvente merkevareelementer som meldinger, språk, visuelle elementer, design, følelser, etc.
Målgruppe
- Markedsføringsledere
- Markedsføringsstrateger
- Merkevarestrateger
- Markedsføringsbeslutningstakere
- Markedsføringsprofesjonelle i alle roller
- Design- og kreative team (sekundær målgruppe)
Referanser (4)
Irma var tilpasset oss som elever og våre forretningsbehov. Det var tydelig at hun lyttet aktivt til oss fra de informerte tilbakemeldingene hun da ga.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Maskinoversatt
Hun var i stand til å svare på alles spørsmål enkelt...Tydelig indikasjon på hennes ekspertise.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Maskinoversatt
I liked the alistair's knowledge and presentation style.
yvette pranger
Kurs - Strategic Planning in Practice
Trenerens kunnskap i emnet var så god at kompliserte emner syntes enkle, og han inspirerte meg virkelig med entusiasme for emnet. Min økt ble gjennomført som 1:1, og det var en ekte fordel å få nytte av en trener på så høy nivå i en personlig undervisningssituasjon. Hancock International.
Kurs - Market Forecasting
Maskinoversatt