Kursplan
Økt 1: Strategisk tenkning
- Betydningen av "Strategic" Tre kjerneområder i bedriftens strategiprosess, innholdskontekstprosess som forbinder de tre kjerneområdene
Økt 2: Utfordringene ved Leadership
- Management & ledelse Lederskapsteorier Forventninger til ledere og deres medarbeidere Identifisere lederegenskaper Hva gjør en god leder Inspirasjon, innflytelse og karisma i lederskap versus den "ensomme" Transformasjonsledelse
Kasusstudie/øvelse
Økt 3: Etablering av en visjon
- 'Misjon' vs 'Vision' Hvorfor strategiske planer mislykkes og hvordan unngå fiasko Å bli enige om en robust visjon Behovet for klarhet og målbarhet Å være med på visjonen
Kasusstudie/øvelse
Økt 4: Bli strategisk
- Strategisk planlegging og tenkning Utvikle teknikker for å tenke strategisk Communication Identifisere kritiske ferdigheter som trengs for å lykkes
Kasusstudie/øvelse
Major Case Study Workshop: Delegatene vil bli bedt i små grupper om å bli enige om en plan for å lansere en ny forretnings- eller forretningsstrategi etter å ha utført analyse av gjeldende Business miljø og påvirkninger. Planen bør vurdere ressurser Aktuelle Business Miljø og påvirkninger opp mot visjonen.
Økt 5: Analyse av gjeldende Business miljø og påvirkninger
- Eksterne miljøer Det generelle miljøet Hva er de viktigste påvirkningene som påvirker Business Produkt-/tjenestesykluser Kundeanalyse
Kasusstudie/øvelse
Økt 6: Analyse av ressurser
Analyserer organisasjonen
- Den helhetlige tilnærmingen Silo-spørsmål Tverrorganisatorisk vurdering Vurdering: finansiell, Human Resources, drift, systemer, stil
Kasusstudie/øvelse
Økt 7: Motivasjon og endring Management
- Motivasjonsteori Praktisk motivasjon Penger som motivator Endringsagenter Motstand mot endring DREC-kurven Tilnærminger til endringsledelse
Kasusstudie/øvelse
Økt 8: Etablering av strategien
- Gjøre 'visjon til virkelighet' Skapelse av strategisk bevegelse Utvikle strategiske alternativer Strategiimplikasjoner Identifisere interessentene Tverrorganisatorisk innkjøp Potensielle konfliktområder Motvirke innvendinger
Kasusstudie/øvelse
Økt 9: Prosjekter og mål for suksess
- Nye prosjekter vs Business som vanlig Behovet for KPMs målemetoder. Bruke målstyringsmetoden Viktige forretningsdrivere og sporbarhet Harde og myke mål Etablering av et metrikkrammeverk Prosjektsporing Risikorapportering
Kasusstudie/øvelse
Økt 10: Implementeringsprosessen
- Ressursallokering, strategisk planlegging og kontroll Planleggingsverktøy Mål Oppgaver Communications Ressursallokering Ressursegenskaper Bygge teamet Prosjekter kontra 'Business as Usual'
Kasusstudie/øvelse
Økt 11: Håndtering av den strategiske endringen inkludert konflikt Management
- Behovet for konflikt – er det sunt Konflikt som et problem Årsakene til konflikt Håndtere, dempe og/eller unngå konflikt Effekten av endringen og håndtere effektene Selge fordelene ved endring til organisasjonen Minimere ulempene Holde planen på rett spor
Kasusstudie/øvelse
Økt 12: Vurder teamet ditt
- Forberedende arbeid Personalmapper Arbeidsjournal Andre kolleger Møter Diskusjonsgrupper og fora
Kasusstudie/øvelse: To delegater vil rollespille leder/teammedlem ved et første møte. Gruppen vil debriefe på en vennlig måte og diskutere.
Økt 13: Å håndtere mennesker
- Lederstiler Atferdsstiler Bankkulturstil Bank- og ledelsespolitisk stil Din personal stil Møter En til en møter Overvinne motstand Håndtere dine egne sjefer Selge problemer og utfordringer til teamet ditt
Kasusstudie/øvelse: Sjefen din vil at du skal omfordele noen ansvarsområder. ~de ansatte vil ikke like det – de er nervøse for endring. Hvordan vil du håndtere dette?
Økt 14: Communication Ferdigheter
- Ulike stiler Corporate/Management stil Muntlig, skriftlig, elektronisk Oppmuntre til toveiskommunikasjon Oppmuntre esprit de corps Bruke "Top-down"-direktiver Håndtere motstand
Kasusstudie/øvelse: Din forgjenger holdt ukentlige teammøter, men valgte å ikke lede dem, men valgte en senior ansatt i stedet. Er du enig i dette? Ville du endret det? Hvis ja, hvordan?
Økt 15: Management stiler
- Lærebokdefinisjoner Din foretrukne stil Institusjonens stil, sjefens stil Hva fungerer best for avdelingen din Hva fungerer best for teamet
Kasusstudie/øvelse: Tror du den kollegiale ledelsesstilen som er foretrukket av de fleste ledelsesguruer er den beste?
Økt 16: En leders rolle
- Overgangen fra teammedlem til veileder Rollen i å sikre at teamet mitt oppnår teammålene Sikre at teamet kontinuerlig forbedrer Administrere hele rollen – tidsstyring og effektiv målsetting Leadership 'Tilstedeværelse' – ser ut som lederen Innflytelsen av veilederatferd – på teamet, på hvert teammedlem Fokuset til den effektive veilederen
Kasusstudie: Du har blitt forfremmet foran en kollega og venn som åpenbart er skuffet. Hvordan skal du håndtere dette?
Økt 17: Håndtering av problemer
- Håndtere uformelt, semiformelt og formelt Metoder for problemløsning Å verve hjelp og veiledning Løsning Henvisning
Kasusstudie/øvelse: Personalet ditt presterer ikke fordi det er for mye arbeid. Sjefen din er uenig og ber deg klare deg. Hvordan takler du denne tilsynelatende umulige briefen?
Økt 18: Motivasjon
- Grunnleggende motivasjonsfaktorer Skape det rette miljøet Gulrot/pinne-tilnærming Pleiende patronage
Kasusstudie/øvelse: Hvordan vil du overtale teamet ditt til å jobbe en helg uten ekstra belønning?
Sesjon 19: Delegering
- Kunsten å delegere Når skal delegeres Overvåke Unngå overdreven Overvåking Hva er handelsfinansiering
Kasusstudie: Du har bedt din stedfortreder om å utarbeide det foreløpige budsjettet for din avdeling. Hvordan overvåker du prosessen uten å tråkke på tærne? På hvilket tidspunkt ville du overtatt og hvordan ville du håndtere dette?
Økt 20: Konflikt og løsning
- Hovedårsaker Løsningsmetoder Involvere ledelse Håndtere utfordringer til din myndighet Formelle prosedyrer
Kasusstudie: Du ber en junior om å utføre en oppgave. De sier de er for opptatt, men du insisterer. De sier nei igjen, offentlig. Hvordan skal du håndtere denne direkte utfordringen til din autoritet?
Økt 21: Medarbeidersamtaler
- Viktighet Mål Godtgjørelseshensyn Taksering Oppmuntring og veiledning Håndtering av svakheter
Kasusstudie: Du har blitt bedt om å velge én person for opprykk fra to kandidater og fortelle begge utfallet. Hvordan håndterer du den mislykkede personen?
Testimonials (6)
Vil takke trener Abhi for denne fruktbare opplæringen. Setter pris på at han prøver å bli kjent med alle deltakerne slik at han bedre kan imøtekomme opplæringen til våre behov. Elsker hvordan det var en balanse mellom teori og aktiviteter som holder oss engasjerte. Og hvordan innholdet var rett på sak og konsist.
Rainey Clarecia - Talentvis
Kurs - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Machine Translated
Due to the activities from each content, I understood their main ideas/ concepts very well within a short time. I would like to say that the activity reflects on not only our current situation but also how to advance the skill & knowledge effectively and efficiently.
Ei Ei - Ooredoo Myanmar
Kurs - Leadership 101
diskutere emner ved å bruke spesifikke eksempler relatert til selskapet vårt
Agnieszka - Ejmedical sp. z o. o.
Kurs - DZM – delegowanie zadań i motywowanie pracowników
Machine Translated
Clearly explained theory combined with trainer enthusiastically recounting his past experience, making the concepts much more relatable / memorable. Friendly and passionate trainer.
Jacob Tan - Singapore Management University
Kurs - Leadership Development for Engineers
The references on the material, and everything else that was provided during the training. However, I would recommend advertising this training so more people can attend.
Freddie Martinez - City of Spruce Grove
Kurs - Balanced Scorecard
Mr Andrew easily understood and responded so well to participants' answers.