Kursplan

Økt 1: Strategisk tenkning

    Betydningen av "Strategic" Tre kjerneområder i bedriftens strategiprosess, innholdskontekstprosess som forbinder de tre kjerneområdene

Økt 2: Utfordringene ved Leadership

    Management & ledelse Lederskapsteorier Forventninger til ledere og deres medarbeidere Identifisere lederegenskaper Hva gjør en god leder Inspirasjon, innflytelse og karisma i lederskap versus den "ensomme" Transformasjonsledelse

Kasusstudie/øvelse

Økt 3: Etablering av en visjon

    'Misjon' vs 'Vision' Hvorfor strategiske planer mislykkes og hvordan unngå fiasko Å bli enige om en robust visjon Behovet for klarhet og målbarhet Å være med på visjonen

Kasusstudie/øvelse

Økt 4: Bli strategisk

    Strategisk planlegging og tenkning Utvikle teknikker for å tenke strategisk Communication Identifisere kritiske ferdigheter som trengs for å lykkes

Kasusstudie/øvelse

Major Case Study Workshop: Delegatene vil bli bedt i små grupper om å bli enige om en plan for å lansere en ny forretnings- eller forretningsstrategi etter å ha utført analyse av gjeldende Business miljø og påvirkninger. Planen bør vurdere ressurser Aktuelle Business Miljø og påvirkninger opp mot visjonen.

Økt 5: Analyse av gjeldende Business miljø og påvirkninger

    Eksterne miljøer Det generelle miljøet Hva er de viktigste påvirkningene som påvirker Business Produkt-/tjenestesykluser Kundeanalyse

Kasusstudie/øvelse

Økt 6: Analyse av ressurser

Analyserer organisasjonen

    Den helhetlige tilnærmingen Silo-spørsmål Tverrorganisatorisk vurdering Vurdering: finansiell, Human Resources, drift, systemer, stil

Kasusstudie/øvelse

Økt 7: Motivasjon og endring Management

    Motivasjonsteori Praktisk motivasjon Penger som motivator Endringsagenter Motstand mot endring DREC-kurven Tilnærminger til endringsledelse

Kasusstudie/øvelse

Økt 8: Etablering av strategien

    Gjøre 'visjon til virkelighet' Skapelse av strategisk bevegelse Utvikle strategiske alternativer Strategiimplikasjoner Identifisere interessentene Tverrorganisatorisk innkjøp Potensielle konfliktområder Motvirke innvendinger

Kasusstudie/øvelse

Økt 9: Prosjekter og mål for suksess

    Nye prosjekter vs Business som vanlig Behovet for KPMs målemetoder. Bruke målstyringsmetoden Viktige forretningsdrivere og sporbarhet Harde og myke mål Etablering av et metrikkrammeverk Prosjektsporing Risikorapportering

Kasusstudie/øvelse

Økt 10: Implementeringsprosessen

    Ressursallokering, strategisk planlegging og kontroll Planleggingsverktøy Mål Oppgaver Communications Ressursallokering Ressursegenskaper Bygge teamet Prosjekter kontra 'Business as Usual'

Kasusstudie/øvelse

Økt 11: Håndtering av den strategiske endringen inkludert konflikt Management

    Behovet for konflikt – er det sunt Konflikt som et problem Årsakene til konflikt Håndtere, dempe og/eller unngå konflikt Effekten av endringen og håndtere effektene Selge fordelene ved endring til organisasjonen Minimere ulempene Holde planen på rett spor

Kasusstudie/øvelse

Økt 12: Vurder teamet ditt

    Forberedende arbeid Personalmapper Arbeidsjournal Andre kolleger Møter Diskusjonsgrupper og fora

Kasusstudie/øvelse: To delegater vil rollespille leder/teammedlem ved et første møte. Gruppen vil debriefe på en vennlig måte og diskutere.

Økt 13: Å håndtere mennesker

    Lederstiler Atferdsstiler Bankkulturstil Bank- og ledelsespolitisk stil Din personal stil Møter En til en møter Overvinne motstand Håndtere dine egne sjefer Selge problemer og utfordringer til teamet ditt

Kasusstudie/øvelse: Sjefen din vil at du skal omfordele noen ansvarsområder. ~de ansatte vil ikke like det – de er nervøse for endring. Hvordan vil du håndtere dette?

Økt 14: Communication Ferdigheter

    Ulike stiler Corporate/Management stil Muntlig, skriftlig, elektronisk Oppmuntre til toveiskommunikasjon Oppmuntre esprit de corps Bruke "Top-down"-direktiver Håndtere motstand

Kasusstudie/øvelse: Din forgjenger holdt ukentlige teammøter, men valgte å ikke lede dem, men valgte en senior ansatt i stedet. Er du enig i dette? Ville du endret det? Hvis ja, hvordan?

Økt 15: Management stiler

    Lærebokdefinisjoner Din foretrukne stil Institusjonens stil, sjefens stil Hva fungerer best for avdelingen din Hva fungerer best for teamet

Kasusstudie/øvelse: Tror du den kollegiale ledelsesstilen som er foretrukket av de fleste ledelsesguruer er den beste?

Økt 16: En leders rolle

    Overgangen fra teammedlem til veileder Rollen i å sikre at teamet mitt oppnår teammålene Sikre at teamet kontinuerlig forbedrer Administrere hele rollen – tidsstyring og effektiv målsetting Leadership 'Tilstedeværelse' – ser ut som lederen Innflytelsen av veilederatferd – på teamet, på hvert teammedlem Fokuset til den effektive veilederen

Kasusstudie: Du har blitt forfremmet foran en kollega og venn som åpenbart er skuffet. Hvordan skal du håndtere dette?

Økt 17: Håndtering av problemer

    Håndtere uformelt, semiformelt og formelt Metoder for problemløsning Å verve hjelp og veiledning Løsning Henvisning

Kasusstudie/øvelse: Personalet ditt presterer ikke fordi det er for mye arbeid. Sjefen din er uenig og ber deg klare deg. Hvordan takler du denne tilsynelatende umulige briefen?

Økt 18: Motivasjon

    Grunnleggende motivasjonsfaktorer Skape det rette miljøet Gulrot/pinne-tilnærming Pleiende patronage

Kasusstudie/øvelse: Hvordan vil du overtale teamet ditt til å jobbe en helg uten ekstra belønning?

Sesjon 19: Delegering

    Kunsten å delegere Når skal delegeres Overvåke Unngå overdreven Overvåking Hva er handelsfinansiering

Kasusstudie: Du har bedt din stedfortreder om å utarbeide det foreløpige budsjettet for din avdeling. Hvordan overvåker du prosessen uten å tråkke på tærne? På hvilket tidspunkt ville du overtatt og hvordan ville du håndtere dette?

Økt 20: Konflikt og løsning

    Hovedårsaker Løsningsmetoder Involvere ledelse Håndtere utfordringer til din myndighet Formelle prosedyrer

Kasusstudie: Du ber en junior om å utføre en oppgave. De sier de er for opptatt, men du insisterer. De sier nei igjen, offentlig. Hvordan skal du håndtere denne direkte utfordringen til din autoritet?

Økt 21: Medarbeidersamtaler

    Viktighet Mål Godtgjørelseshensyn Taksering Oppmuntring og veiledning Håndtering av svakheter

Kasusstudie: Du har blitt bedt om å velge én person for opprykk fra to kandidater og fortelle begge utfallet. Hvordan håndterer du den mislykkede personen?

 35 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (6)

Relaterte kurs

Related Categories