En merkevares digitale tilstedeværelse er essensiell for en virksomhetens overlevelse i dagens forbundne verden.
Dette instruktørlidene, live-treningen er rettet mot markedsføringsprofesjonelle på alle nivåer som ønsker å styrke en virksomhetens online merkevaraposisjonering, vurdere merkevareytelsen og håndtere merkevareriespekte og rykte gjennom å utføre en grundig Online Brand Audit.
Samlingen av flere digitale kontaktområder vil til slutt forme hvordan dine målgrupper ser på selskapet ditt, og om de ønsker eller ikke ønsker å gjøre forretninger med dere.
En digital merkevareaudit har blitt standardpraksis for virksomheter som ønsker å vurdere og styrke deres merkevaraposisjonering i et gitt marked.
I tillegg til å vurdere en merkevares eide digitale ressurser for styrker og svakheter, vil denne auditen analysere hvordan merkevaren snakkes om på onlinekanaler som virksomheten ikke kontrollerer, for å vurdere merkevareriespekte.
Når du har utført en digital merkevareaudit, vil du være styrket til å utforme en transformatorisk merkevaremarkedsføringsstrategi som er i tråd med de overordnede virksomhetsmål.
Selv om dette kurset faller under kategorien 'Merkevarestyring', berører det så mange andre disipliner innen en organisasjon; fra kundeopplevelse og online brukerreiser til å oppdage innsikter for markedsføringsstrategi og planlegging.
Ved slutten av denne treningen, vil deltakerne kunne:
-
Vurdere en merkevares digitale tilstedeværelse for styrker og svakheter.
-
Oppdage en virksomhetens digitale rykte og bilde.
-
Identifisere og styrke en merkevaras posisjonering i et gitt marked.
-
Bygge en resultatbasert merkevarastrategi og integrert online markedsføringskommunikasjonsplan.
-
Utføre en konkurransedriftsanalyse og bygge bransjespesifikke perceptual maps.
-
Utføre en SEO-audit.
-
Lære de oppdaterte SEO-retningslinjene i tidenes AI-er.
-
Oppdage verdifulle innsikter om hvordan ulike kundegrupper ser på en virksomhet og dens produkter eller tjenester.
-
Administrere online sosial lytning.
-
Bruke AI for å gjøre rutinemessige merkevareauditer mer effektive.
Les mer...