En brands digitale tilstedeværelse er essensiell for en virksomhetens overlevelse i dagens sammenhengende verden.
Dette instruktørbaserte, live-treningen er rettet mot markedsføringsprofesjonelle på alle nivåer som ønsker å styrke en virksomhetens online brandposisjonering, evaluere brandprestasjon og håndtere brandimage og -reputasjon gjennom å utføre en grundig Online Brand Audit.
Summen av flere digitale berøringspunkter vil til slutt forme hvordan målgruppene oppfatter din virksomhet, og om de ønsker å gjøre forretninger med deg eller ikke.
En online brandaudit er blitt standardpraksis for bedrifter for å evaluere og styrke deres brandposisjonering i et gitt marked.
I tillegg til å vurdere din brands egede digitale ressurser for styrker og svakheter, vil denne auditen analysere hvordan din merkevare snakkes om på digitale kanaler som din virksomhet ikke kontrollerer, for å evaluere brandpersepsjon.
Etter at du har utført en online brandaudit, vil du være i stand til å utvikle en transformatorisk markedsføringsstrategi som er i overensstemmelse med de større virksomhetsmålene.
Selv om dette kurset hører under kategorien 'Brand Management', berøres så mange andre disipliner innenfor en organisasjon; fra kundeopplevelse og digitale brukerferdigheter til å oppdage innsikter for markedsføringsstrategi og planlegging.
Etter denne treningen vil deltakerne være i stand til å:
-
Evaluere en brands online tilstedeværelse for styrker og svakheter.
-
Oppdage en virksomhetens online reputasjon og image.
-
Identifisere og styrke en brands posisjonering i et gitt marked.
-
Bygge en resultatbasert brandstrategi og en integrert digitale markedsføringskommunikasjonsplan.
-
Utføre en konkurrentanalyse og bygge bransjepersepsjonskart.
-
Utføre en SEO-audit.
-
Lære de oppdaterte SEO-retningslinjene i tidenes AI.
-
Oppdage verdifulle innsikter om hvordan ulike kundegrupper oppfatter en virksomhet og dens produkter eller tjenester.
-
Administrere digitale sosiale lytning.
-
Bruke AI for å gjøre regulære brandaudits mer effektive.
Les mer...