Takk for at du sendte din henvendelse! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Takk for at du sendte din bestilling! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Kursplan
Inngang til AI i spill
- Oversikt over AI-applikasjoner i spill
- Type AI-agenter: NPC-er, strategisk AI og mer
- Nøkkelpunkter i game-AI-utvikling
Vedtektsystemer
- Implementering av vedtaks-tre for enkel AI-logikk
- Endelige tilstandsmaskiner for komplekse oppførsel
- Vedtaks-tre og modulær AI-design
Veifinnings- og navigasjon
- Forklaring av veifinningsalgoritmer
- Implementering av A*-algoritmen for in-game navigasjon
- Optimalisering av veifinding for store kart
Kraftig læring i spill
- Innføring i kraftig læring konsepter
- Trening av AI-agenter ved hjelp av Q-læring og dype Q-nettverk
- Design av belønnsningsstrukture for tilpassede oppførsler
Optimalisering av AI-prestasjoner
- Teknikker for real-time AI-optimalisering
- Håndtering av ressurser og prioritering av AI-oppgaver
- Felpesøking og feilsøking av AI-systemer
Avanserte AI-teknikker
- Procedural innholdsgenerering med AI
- Simulering av spillerliknende oppførsel
- Tilpasning av AI til multiplayer-spill
Fremtidstrender i game-AI
- AI og maskinlæring i neste generasjon spill
- Etiske overveielser i game-AI
- Utforsk AI-drevet fortalte historier og narrativ design
Sammendrag og neste trinn
Krav
- Grunnlæggende forståelse av programmeringskonsepter
- Foremning med spillutviklingsverktøy eller -rammer
- Grunnlæggende kunnskap om AI-prinsipper
Målgruppe
- Spillutviklere
- AI-entusiaster
14 timer
Referanser (2)
praktiske eksempler og feilsøking av reelle problemer (under å lage ekte prosjekter, spill osv.), jeg mener god praksis og hvordan det virkelige prosjektarbeidet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskinoversatt
I liked the fact the all the questions we prepared beforehand were answered; also the 90 minute challenge to create a little game at the end was a good fun!