Kursplan

Introduksjon til Unreal Engine

  • Oversikt over Unreal Engines funksjoner og muligheter
  • Forståelse av realtidsrenderingsarbeidsflyt
  • Nøkkelforskjeller mellom 3ds Max og Unreal Engine arbeidsflyt

Importering av ressurser fra 3ds Max

  • Eksport av 3D-modeller, animasjoner og ressurser fra 3ds Max
  • Importering av ressurser til Unreal Engine
  • Optimalisering av innstillinger og konfigurasjoner for ressurser i Unreal Engine

Materialer og teksturer i Unreal Engine

  • Introduksjon til materialeditoren i Unreal Engine
  • Opprettelse og tilpassing av materialer og teksturer
  • Påføring av shaders og spesialeffekter for realistisk rendering

Belysning og rendering i Unreal Engine

  • Oppsett av dynamisk belysning og global belysning
  • Justering av belysningsinnstillinger for forskjellige scenarier
  • Optimalisering av renderingsinnstillinger for realtidsytelse

Blueprint visuell scripting

  • Oversikt over Blueprint visuell scripting i Unreal Engine
  • Opprettelse av interaktive oppførseler og spillmekanismer
  • Implementering av brukerinteraksjoner og kontroll

Optimaliseringsteknikker

  • Optimalisering av ressurser for realtidsytelse
  • Nivåstrømming og LOD-teknikker for effektiv scenestyring
  • Ytelsesprofilering og optimaliseringsstrategier

Virkelige prosjekter og case studies

  • Uutforskning av virkelige prosjekter og eksempler
  • Analyse av best practices og optimaliseringsteknikker brukt i profesjonelle prosjekter
  • Hånds-på-øvelser og prosjekter for å forsterke læring

Oppsummering og neste steg

Krav

  • Kompetanse i Autodesk 3ds Max for 3D-modellering, animasjon, og rendering
  • Grundleggende forståelse av real-time-rendering-konsepter
  • Kjennskap med vanlige filformater for 3D-ressurser (f.eks., FBX, OBJ)

Målgruppe

  • 3D-kunstnere
  • Spillutviklere
  • Arkitektvisualiseringseksperter
  • VR/AR-innholdsprodusenter
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Kommende kurs

Relaterte kategorier