Takk for at du sendte din henvendelse! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Takk for at du sendte din bestilling! En av våre teammedlemmer vil kontakte deg straks.
Kursplan
Introduksjon til Unreal Engine
- Oversikt over Unreal Engines funksjoner og muligheter
- Forståelse av realtidsrenderingsarbeidsflyt
- Nøkkelforskjeller mellom 3ds Max og Unreal Engine arbeidsflyt
Importering av ressurser fra 3ds Max
- Eksport av 3D-modeller, animasjoner og ressurser fra 3ds Max
- Importering av ressurser til Unreal Engine
- Optimalisering av innstillinger og konfigurasjoner for ressurser i Unreal Engine
Materialer og teksturer i Unreal Engine
- Introduksjon til materialeditoren i Unreal Engine
- Opprettelse og tilpassing av materialer og teksturer
- Påføring av shaders og spesialeffekter for realistisk rendering
Belysning og rendering i Unreal Engine
- Oppsett av dynamisk belysning og global belysning
- Justering av belysningsinnstillinger for forskjellige scenarier
- Optimalisering av renderingsinnstillinger for realtidsytelse
Blueprint visuell scripting
- Oversikt over Blueprint visuell scripting i Unreal Engine
- Opprettelse av interaktive oppførseler og spillmekanismer
- Implementering av brukerinteraksjoner og kontroll
Optimaliseringsteknikker
- Optimalisering av ressurser for realtidsytelse
- Nivåstrømming og LOD-teknikker for effektiv scenestyring
- Ytelsesprofilering og optimaliseringsstrategier
Virkelige prosjekter og case studies
- Uutforskning av virkelige prosjekter og eksempler
- Analyse av best practices og optimaliseringsteknikker brukt i profesjonelle prosjekter
- Hånds-på-øvelser og prosjekter for å forsterke læring
Oppsummering og neste steg
Krav
- Kompetanse i Autodesk 3ds Max for 3D-modellering, animasjon, og rendering
- Grundleggende forståelse av real-time-rendering-konsepter
- Kjennskap med vanlige filformater for 3D-ressurser (f.eks., FBX, OBJ)
Målgruppe
- 3D-kunstnere
- Spillutviklere
- Arkitektvisualiseringseksperter
- VR/AR-innholdsprodusenter
21 timer