Kursplan

Introduksjon til Unreal Engine

  • Oversikt over Unreal Motorfunksjoner og -funksjoner
  • Forstå arbeidsflyten for gjengivelse i sanntid
  • Viktige forskjeller mellom 3ds Max og Unreal Engine arbeidsflyter

Importere eiendeler fra 3ds Max

  • Eksport av 3D-modeller, animasjoner og eiendeler fra 3ds Max
  • Importere eiendeler til Unreal motor
  • Optimalisering av aktivainnstillinger og konfigurasjoner for Unreal Engine

Materialer og teksturer i Unreal motor

  • Introduksjon til Unreal Engines materialredigerer
  • Lage og tilpasse materialer og teksturer
  • Bruke shaders og spesialeffekter for realistisk gjengivelse

Belysning og gjengivelse i Unreal motor

  • Sette opp dynamisk belysning og global belysning
  • Justering av lysinnstillinger for ulike scenarier
  • Optimalisering av gjengivelsesinnstillinger for sanntidsytelse

Blueprint Visual Scripting

  • Oversikt over Blueprint visuell skripting i Unreal Engine
  • Skape interaktiv atferd og spillmekanikk
  • Implementering av brukerinteraksjoner og kontroller

Optimaliseringsteknikker

  • Optimalisering av eiendeler for sanntidsytelse
  • Nivåstrømming og LOD-teknikker for effektiv scenehåndtering
  • Prestasjonsprofilering og optimaliseringsstrategier

Real-World-prosjekter og kasusstudier

  • Utforske virkelige prosjekter og eksempler
  • Analysere beste praksis og optimaliseringsteknikker brukt i profesjonelle prosjekter
  • Praktiske øvelser og prosjekter for å forsterke læring

Sammendrag og neste trinn

Krav

  • Ferdighet i Autodesk 3ds Max for 3D-modellering, animasjon og gjengivelse
  • Grunnleggende forståelse av sanntidsgjengivelseskonsepter
  • Kjennskap til vanlige filformater for 3D-ressurser (f.eks. FBX, OBJ)

Publikum

  • 3D-artister
  • Spillutviklere
  • Arkitektoniske visualisatorer
  • VR/AR-innholdsskapere
 21 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (2)

Relaterte kurs

Related Categories