Kursplan
Workshop 1: Grunnleggende prinsipper for Lean-tankegang
- Prinsipper og mål for Lean-metodologien
- Aktivitet: Lean-simulasjonsspill
- Praktisk øvelse: Identifisering av verdi i daglige oppgaver
Workshop 2: Identifisering av spild og verktøy for kontinuerlig forbedring
- De 7 typer spild og hvordan man oppdager dem
- Introduksjon til Lean-verktøy for forbedring
- Case studie: Spildkartlegging i reelle scenarier
Workshop 3: PDCA-syklus og verdistrømskartlegging
- Forståelse og anvendelse av PDCA-syklusen
- Introduksjon til verdistrømskartlegging (VSM)
- Gruppeaktivitet: Oppretting av et grunnleggende VSM for en prøveprosess
Workshop 4: Kanban-tavler og forslag til teamtransformasjon
- Hvordan man bruker Kanban-tavler for visuell ledelse
- Samarbeidsaktivitet: Utforming av en Kanban-tavle
- Teamprosjekt: Utkast til Lean-baserte transformasjonsforslag
Sammenfatning og neste trinn
Krav
- Grunnleggende forståelse av organisasjonsprosesser
- Interesse for prosessforbedring og teamarbeid
Målgruppe
- Operativt personell
- Teamledere
- Agenter for prosessforbedring
Referanser (4)
I liked the small group setting
Kristin Standen - Orica Canada
Kurs - Lean Distribution: Implementing Lean in Distribution, Logistics, and Supply Chain Operations
The simulation exercises (workshop) gave me a real feel of how it is to experience "leaning" up the process. It provides a "sticking effect" to the theories that were discussed.
Bethany Magpayo - InSolem SARL
Kurs - Lean Services: Lean Management For The Service Industry
That after 3 days of training I have the entire overview on Agile how to use them in my case, how to calculate efficiency, approach negative employees and many more.
Joanna Meza - Zurich Insurance
Kurs - Managing Agile Projects with Lean and Kanban
I was benefit from that Armor management personnel is taking it seriously.