Kursplan
Introduksjon
- Forstå historien og utviklingen av Lean Six Sigma Fordeler og nøkkelprinsipper for Lean Six Sigma oversikt over DMAIC-metodikk
Definer fase
- Definere problemet og sette prosjektmål Identifisere interessenter og deres krav Prosjektomfang og velge passende beregninger
Målefase
- Forstå prosesskartlegging og flytskjema Datainnsamlingsteknikker og prøvetakingsmetoder Introduksjon til grunnleggende statistiske begreper
Analyser fase
- Analyse av data ved hjelp av grafiske og statistiske verktøy Identifisere rotårsaker til prosessproblemer Teknikker for idédugnad og rotårsaksanalyse
Forbedre fase
- Generere og evaluere potensielle løsninger Implementering og pilotering av prosessforbedringer Lean prinsipper for prosessoptimalisering
Kontrollfase
- Utvikle kontrollplaner for å opprettholde forbedringer Overvåke og vedlikeholde prosessytelse Teknikker for feilsikring og feilforebygging
Lean Prinsipper og praksis
- Oversikt over Lean prinsipper og dets anvendelser Verdistrømskartlegging og avfallsreduksjonsteknikker Kaizen-arrangementer og kontinuerlig forbedring
Six Sigma verktøy og teknikker
- Avanserte statistiske analyseverktøy Design of Experiments (DOE) for prosessoptimalisering Statistical Process Control (SPC) for prosessovervåking
Lean Six Sigma Project Management
- Prosjektvalg og prioritering Teamdynamikk og roller i Lean Six Sigma-prosjekter Endringsledelse og overvinne motstand
Lean Six Sigma-kasusstudier
- Eksempler fra den virkelige verden på vellykkede Lean Six Sigma-prosjekter Bransjespesifikke casestudier
Lean Six Sigma Deployment and Culture
- Strategier for implementering av Lean Six Sigma i en organisasjon Skape en Lean Six Sigma-kultur og opprettholde forbedringer
Lean Six Sigma-sertifisering
- Forstå ulike Lean Six Sigma sertifiseringsnivåer Muligheter for fortsatt læring og faglig utvikling
Sammendrag og neste trinn
Krav
- Grunnleggende kunnskap om prosessledelse
Publikum
- Business fagfolk Driftsledere
Testimonials (4)
I liked the small group setting
Kristin Standen - Orica Canada
Kurs - Lean Distribution: Implementing Lean in Distribution, Logistics, and Supply Chain Operations
The simulation exercises (workshop) gave me a real feel of how it is to experience "leaning" up the process. It provides a "sticking effect" to the theories that were discussed.
Bethany Magpayo - InSolem SARL
Kurs - Lean Services: Lean Management For The Service Industry
That after 3 days of training I have the entire overview on Agile how to use them in my case, how to calculate efficiency, approach negative employees and many more.
Joanna Meza - Zurich Insurance
Kurs - Managing Agile Projects with Lean and Kanban
I was benefit from that Armor management personnel is taking it seriously.