Kursplan

Introduksjon

    Historien om Lean: Toyotas produksjonssystem Lean produksjon kontra slanke serviceoperasjoner

Lean Tenker

    Organisering av menneskelige aktiviteter

Fem prinsipper for Lean

    Verdi Verdistrømmen Flow Pull Perfection

Typer avfall

    Materielt vs immaterielt avfall Verdiskapende kontra ikke-verdiskapende aktiviteter i arbeid Åtte typer avfall i tjenestedrift Bruk av feil metrikk for å måle avfall

Måle ytelse

    Observere prosesser Forstå nøkkelaspektene ved en KPI-tid som en kritisk faktor

Systemtenkning

    Styre for fremtiden Demings systemtenkning i tjenesteytende næringer

Forbereder bedriften på Lean

    Lean prosesser Den kontinuerlige forbedringssyklusen Omjustering av beregninger Overvinne motstand Pilotprosjekter

Implementering av Lean i organisasjonen din

    Organisere teamene Bruke teknologi og verktøy Utvikle mennesker og partnere Spore arbeid med Kanban Kaizen workshops

Prosesskartlegging

    Bruke arbeidsflytdiagrammer Ordre-til-levering-syklus

Verdistrømskartlegging

    Lean målinger Opprette nåværende og fremtidige tilstandskart

Verdistrømsanalyse

    5 S-metodikken Just-in-time Innebygd kvalitet

Fremme Lean Tenkning på tvers av bedriften

    Verktøy + kulturendring Coaching Utvikle kommunikasjons- og tilbakemeldingskanaler Fokus på langsiktig læring Være datadrevet

Vurdere resultatene av Lean

    Lean modenhetsmatrise Spore ytelse Benchmarking mot andre selskaper

Utvikle Lean ledere

    Sette opp et Lean lederteam Opprette et arvesystem

Gratis metoder

    Agile og Scrum Six Sigma

Avsluttende bemerkninger

Krav

  • Et ønske om å utvikle mennesker, forbedre effektiviteten og eliminere sløsing i organisasjonen.

Publikum

  • Business ledere
 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (4)

Relaterte kurs

Related Categories