Kursplan
Dag 1
Oppstart og forberedelser
Forberedelse av materiale, velkomst til deltakerne, oppfriskninger
Modul 1: Min selvtillit, min scene
Forklar viktigheten av selvtiltro for suksess i offentlig taleferdighet og personlig uttrykk.
Aktivitet 1: Jeg er meg
Deltakerne får fronten til huset til levert informasjon om seg selv for å bygge selvtillit og selvrespekt.
Modul 2: Makt over innflytelse og overtalelse – Hvordan få folk til å lytte
Diskusjon om viktigheten av å implisere og overføre idéer som skal påvirke, inspirere og fange oppmerksomheten.
Aktivitet 2: Den blinde guideren
Tre deltakere fra hver gruppe prøver å bygge en tårn av Lego/byggeklosser med vekslet farger, mens to av dem er blindfoldet. Kun én teammedlem har ingen blindfolding og skal være kapteinen. Han/hun leder de to blindfoldede med sin stemme som instruksjon. Den ene blindfoldede deltakeren bygger, mens den andre blindfoldede deltakeren overfører instruksjonene.
Sammendragssesjon
Sammenfattning og diskusjon av viktigheten av de foregående sesjonene.
Modul 3: Offentlig tale og dens struktur
Diskusjon om strukturen for offentlig tale, forberedelsesteknikker og nøkkelovervegheter ved leverans.
Aktivitet 3: Min gale historie
Deltakergruppene skaper en historie fra et kildetema.
Modul 4: Bygging og leveranse av tale
Sesjonen fokuserer på måter å konstruere tankegangen i talen, identifisering av effektive leveransemetoder og personlig forberedelse.
Sluttsammenfattning og leveranse av oppgaver
Deltakerne får et av følgende emner til diskusjon som skal gå i 5 til 10 minutter maksimum.
Dag 2
Aktivitet 1: Leveranse av valgte emner gjennom offentlig presentasjon
Modul 5: Sammenføyning av offentlig tale og internettens supervei
Krav
- Et grunnleggende forståelse av kommunikasjonsevner, overføring av idéer og interaksjon med sosiale medier.
- Erfaring med kunde-kommunikasjon, kundeservis og generell offentlig tale og diskusjon.
Målgruppe
- Ansatte med direkte kundeimpakt og -forhold
- Nyoppnådde lederer og teamledere
- Individuer som ønsker å ha en sosial tilstedeværelse
Referanser (5)
Nivået av engasjement og entusiasme.
Dai Forterre - Netherlands Business Support Office (NBSO) Indonesia
Kurs - High-Impact Communication Skills
Maskinoversatt
Menneskeaspekten: Hvor viktig det er å prøve å finne ut hva publikum forventer og hvilke spørsmål de kan stille. Og hvor viktig min holdning til presentasjonen og publikum er for presentasjonens suksess. Jeg tror jeg forstår mye bedre nå hvordan man kan ha vellykkede presentasjoner og betydningen av jevnlig trening/forberedelse.
Manuel Wymann
Kurs - Presenting with Confidence
Maskinoversatt
Maria gjorde et fantastisk jobb med å holde en positiv og energisk stemning under opplæringen. Jeg gikk inn i opplæringen med forventninger om ubehagelige øvelser, men jeg hadde veldig mye gøy.
Vlad - EFS UNTERNEHMENSBERATUNG GESMBH
Kurs - Public Speaking 101
Maskinoversatt
Sammendelt tilbakemelding: Den 2. dagen ble først opplevd som for lang, men ble deretter sett positivt på av deltakerne da de fikk sette i praksis det de hadde lært. Deltakerne apprecerte at de fikk velge et tema for å fremstå bedre, noe som var deres kjernen i arbeidet. Kjøringsveiledninger og tydelige rammer for å strukturere presentasjoner var virkelig gode. Det ble sett positivt på å jobbe i ulike par gjennom begge dager. Veldig engasjerende instruktør både den 1. og 2. dagen. Spesiell takk fra en deltaker: "Jeg likte virkelig det, spesielt de interaktive øktene der vi fikk umiddelbar tilbakemelding og kunne øve oss på det, jeg finner det veldig lærerikt. Vennligst del også min takknemlighet med Liz, jeg synes hun er en flott instruktør og jeg liker hennes menneskelig tilnærming gjennom hele workshoppen"
NIcolas Arrive - Recharge.com Enterprise B.V.
Kurs - Delivering a PowerPoint Presentation that Sells
Maskinoversatt
Adam var veldig kunnskapsrik og hadde et bra oppsett.
Corey Reis - Lockheed Martin
Kurs - Advanced Slide Design in PowerPoint
Maskinoversatt