Kursplan

Dag 1

Aktivitet

Beskrivelse

Tid

Avgjørelse og forberedelsesformaliteter

Forberedelse av materiell, avvikling av deltaker, forfriskninger

8.00–08.30

Modul 1: Min selvtillit, min scene

Forstå betydningen av selvtillit i suksessen med offentlige taler og personlig uttrykk

8.30–9.30

Aktivitet 1: Jeg er meg

Deltakerne vil få forsiden av huset for å levere informasjon om dem for å bidra til å bygge opp selvtillit og selvtillit.

9:30–10:00

Første pause: 10:00 til 10:15

Modul 2: Kraften til innflytelse og overtalelse – Hvordan skal jeg få folk til å lytte

Diskusjon om viktigheten av å antyde og levere ideer som har som mål å påvirke, inspirere og fange oppmerksomhet.

10:15 – 11:15

Aktivitet 2: Blindeguiden

3 deltakere fra hver gruppe vil prøve å bygge et tårn av lego/byggeklosser med alternative farger mens 2 av dem er blindfoldet. Bare én av laget vil ikke ha bind for øynene og vil tjene som kaptein. Han ville lede de 2 medlemmene med bind for øynene med stemmen hans som instruksjonskilden. En deltaker med bind for øynene vil bygge mens den andre deltakeren med bind for øynene vil videresende instruksjonen.

11:15 – 11:45

Synteseøkt

Oppsummering og diskusjon om viktigheten av forrige økt

11:45 til 12:00

Lunsj 12:00 til 13:00

Modul 3: Offentlig tale og dens struktur

Diskusjon om strukturen til offentlige taler, forberedelsesteknikker og viktige hensyn ved levering.

13:00 -14:00

Aktivitet 3: My Crazy Story

Deltakergrupper vil lage en historie fra ett kildeemne

14:00 - 15:00

(30 minutters forberedelse, 30 minutter levering)

2. pause: 15.00–15.15

Modul 4: Konstruksjon og levering av talen

Sesjonen vil fokusere på måtene å konstruere tanken på talen, identifisere effektive leveringsstrategier og personlige forberedelser til levering.

15:15 til 15:45

Endelig syntese og oppgavelevering

Deltakerne vil få et av følgende emner for diskusjon som varer i maks 5 til 10 minutter.

Dag 2

Aktivitet 1: Levering av identifiserte emner gjennom offentlig presentasjon

Modul 5: Sammenslåing av offentlig tale og Internett-motorveien

Krav

  • En forståelse av grunnleggende kommunikasjonsferdigheter, levering av ideer og interaksjon med sosiale medier.
  • Erfaring med kundekommunikasjon, kunderelasjoner og generell foredrag og diskusjon.

Publikum

  • Ansatte med direkte kundepåvirkning og relasjon
  • Nybegynnere og teamledere
  • Personer som ønsker å ha sosial tilstedeværelse
 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (4)

Relaterte kurs

Related Categories