Kursplan

Forstå oss selv og andre

    Hva får oss til å oppføre oss som vi gjør? Hvordan kan vi forstå hvilke deler av denne atferden som er akseptabel – kreves av vår rolle i virksomheten – og hvilke deler som ikke er akseptable? Hvordan kan vi "tilpasse" atferd for å forhindre årsakene til konflikt eller for å uskadeliggjøre konflikter forårsaket av andre? Hva mener vi med Effektiv Communication i potensielle og faktiske konfliktsituasjoner?

Emosjonell intelligens

    Følelser og deres konsekvenser både i å skape og håndtere konflikter Viktigheten av å forstå vår "EQ" (i motsetning til den mer standard IQ) De fem stadiene av Golemans emosjonelle intelligensmodell: Selvbevissthet Selv-Management Motivasjon Empati Sosial ferdigheter

Transaksjonsanalyse

    Hvorfor handler/reagerer vi på en bestemt måte overfor kollegaer og kunder? Hvordan kan vi bygge relasjoner med kolleger og kunder? Hva er fordelene med «True Rapport» i våre inter-personal relasjoner?

Kunde og interessenter Management

    Tilfredsstille interessenter Interessentanalyse: interne og eksterne interessenter Håndtering av konflikter i kunde- og/eller interessentinteraksjoner

Assertiveness

    Aggressiv v selvsikker v underdanig fordeler ved selvsikker atferd

Konfrontasjon

    Konfrontasjonsmodellen – heftige samtaler PRO-modellen: en mal for planlegging og vellykket gjennomføring av heftige samtaler

Håndtering av konflikt

    Hva forårsaker konflikt? Fasene i konflikthåndtering Forstå konflikten Forstå din / den andre personens posisjon i konflikten Løse konflikten
Kilmanns fem konflikthåndteringsmoduser – og hvordan du bruker dem
  • Bridging the Gap
  •  14 timer

    Antall deltakere



    Price per participant

    Testimonials (5)

    Relaterte kurs

    Related Categories