Balanced Scorecard Treningskurs
Utdanningen er utformet for å hjelpe alle som tenker på å implementere eller jobbe på et balansert scorecard prosjekt
Kursplan
Å måle bedriftsstrategi
- Finansiell perspektiv
- Kundeperspektiv
- Intern bedriftsprosessperspektiv
- Læring og vekstperspektiv
- Kobling av Balanced Scorecard-mål til strategien din
- Struktur og strategi
Å styre bedriftsstrategi
- Oppnå strategisk samsvar: Fra topp til bunn
- Mål, ressursfordeling, initiativ og budsjetter
- Tilbakekopling og den strategiske læringprosessen
- Implementering av et Balanced Scorecard-styringsprogram
Åpne kurs krever 5+ deltakere.
Balanced Scorecard Treningskurs - Bestilling
Balanced Scorecard Treningskurs - Forespørsel
Balanced Scorecard - Konsulentforespørsel
Konsulentforespørsel
Referanser (1)
Referansene til materialet og alt annet som ble gitt under opplæringen. Jeg vil imidlertid anbefale å markedsføre denne opplæringen slik at flere kan delta.
Freddie Martinez - City of Spruce Grove
Kurs - Balanced Scorecard
Maskinoversatt
Kommende kurs
Relaterte kurs
Utfør en digital merkevareaudit: Vurder din merkevares digitale tilstedeværelse og posisjonering for å utforme kraftige merkevarastrategier
21 timerEn merkevares digitale tilstedeværelse er essensiell for en virksomhetens overlevelse i dagens forbundne verden.
Dette instruktørlidene, live-treningen er rettet mot markedsføringsprofesjonelle på alle nivåer som ønsker å styrke en virksomhetens online merkevaraposisjonering, vurdere merkevareytelsen og håndtere merkevareriespekte og rykte gjennom å utføre en grundig Online Brand Audit.
Samlingen av flere digitale kontaktområder vil til slutt forme hvordan dine målgrupper ser på selskapet ditt, og om de ønsker eller ikke ønsker å gjøre forretninger med dere.
En digital merkevareaudit har blitt standardpraksis for virksomheter som ønsker å vurdere og styrke deres merkevaraposisjonering i et gitt marked.
I tillegg til å vurdere en merkevares eide digitale ressurser for styrker og svakheter, vil denne auditen analysere hvordan merkevaren snakkes om på onlinekanaler som virksomheten ikke kontrollerer, for å vurdere merkevareriespekte.
Når du har utført en digital merkevareaudit, vil du være styrket til å utforme en transformatorisk merkevaremarkedsføringsstrategi som er i tråd med de overordnede virksomhetsmål.
Selv om dette kurset faller under kategorien 'Merkevarestyring', berører det så mange andre disipliner innen en organisasjon; fra kundeopplevelse og online brukerreiser til å oppdage innsikter for markedsføringsstrategi og planlegging.
Ved slutten av denne treningen, vil deltakerne kunne:
- Vurdere en merkevares digitale tilstedeværelse for styrker og svakheter.
- Oppdage en virksomhetens digitale rykte og bilde.
- Identifisere og styrke en merkevaras posisjonering i et gitt marked.
- Bygge en resultatbasert merkevarastrategi og integrert online markedsføringskommunikasjonsplan.
- Utføre en konkurransedriftsanalyse og bygge bransjespesifikke perceptual maps.
- Utføre en SEO-audit.
- Lære de oppdaterte SEO-retningslinjene i tidenes AI-er.
- Oppdage verdifulle innsikter om hvordan ulike kundegrupper ser på en virksomhet og dens produkter eller tjenester.
- Administrere online sosial lytning.
- Bruke AI for å gjøre rutinemessige merkevareauditer mer effektive.
Fundamentals of Corporate Social Responsibility
7 timerFå forståelse og innsikt i verdien av å investere i samfunnsansvar, filantropi og bærekraft. Opplæring gjennomføres i en interaktiv form og inkluderer en rekke casestudier.
Styring av Enterprise IT og Strategisk Ledelse
35 timerStyring av enterprise IT er essensiell for å justere teknologiske initiativer med virksomhetens strategi, sikre verdikreation og håndtere risiko.
Dette undervisningsbaserte, live-treningen (online eller på stedet) er rettet mot avansertnivås IT-styringsprofesjonale som ønsker å dyppere forståelse av styringsrammeverk, verdikreation og risikhåndtering mens de bereder seg for avansertnivås sertifisering.
Ved slutten av denne treningen vil deltakerne kunne:
- Bruke styringsrammeverk for å justere IT med virksomhetens mål.
- Optimalisere verdikreation gjennom strategisk investering og realisering av fordeler.
- Vurdere og håndtere virksomhetsrisikoer, inkludert ny oppstående risikoer.
- Utvikle strategier for IT-resurs optimalisering og beslutningsprosesser om sourcing.
Kursets Format
- Interaktiv forelesning og diskusjon.
- Mange øvelser og praksisoppgaver.
- Hands-on implementering i et live-lab-miljø.
Kurs Tilpassingsmuligheter
- For å be om en tilpasset trening for dette kurset, vennligst kontakt oss for å avtale.
Markedsprognoser
14 timerPublikum
Dette kurset er laget for analytikere, prognosemakere som ønsker å introdusere eller forbedre prognoser som kan relateres til salgsprognoser, økonomiske prognoser, teknologiprognoser, forsyningskjedestyring og etterspørsels- eller forsyningsprognoser.
Beskrivelse
Dette kurset guider delegatene gjennom en rekke metoder, rammeverk og algoritmer som er nyttige når de skal velge hvordan de skal forutsi fremtiden basert på historiske data.
Den bruker standardverktøy som Microsoft Excel eller noen åpen kildekode-programmer (spesielt R-prosjektet).
Prinsippene som dekkes i dette kurset kan implementeres av hvilken som helst programvare (f.eks. SAS, SPSS, Statistica, MINITAB ...)
OneStream for Financial Analysts: Sertifisering Forberedelse
14 timerDenne instruktørledede, live-opplæringen i Norge (online eller på stedet) er rettet mot finansanalytikere på nybegynnernivå som ønsker å lære å bruke OneStream til finansiell analyse, rapportering og datadrevet beslutningstaking, og forberede seg på relevante OneStream-sertifiseringer.
Ved slutten av denne opplæringen vil deltakerne kunne:
- Forstå kjernefunksjonene til OneStream XF.
- Naviger i OneStream-grensesnittet og arbeidsområdet.
- Last inn, transformer og valider økonomiske data.
- Bygg og analyser økonomiske rapporter og dashboards.
- Bruk OneStreams automatiseringsfunksjoner for arbeidsflyt for økonomisk planlegging og konsolidering.
- Forbered deg på OneStream-sertifiseringseksamener (f.eks. OneStream Certified Professional - Financial Modeler (OCP-FM), OneStream Implementation Consultant, etc.).
Strategisk utvikling: tenkning, planlegging, ledelse og lederskap
35 timerOversikt
Denne femdageskursen vil hjelpe deltakerne til å utvikle deres strategiske tenkning, planleggings- og ledelsesferdigheter, inkludert de taktiske og operasjonelle kravene for suksessfull implementering i et høyrisikomiljø. Kursen vil ta for seg de utfordrende spørsmålene rundt konfliktledelse, endringsledelse, hva som gjør en god leder og hvordan man motiverer et team. Ved å bruke interaktive fallstudier samt sektoreksempler, vil deltakerne oppmuntres til å dele erfaringer og utfordringer for å bidra til å bygge praktiske og arbeidslive fokuserte løsninger de kan ta med seg og faktisk bruke.
Det viktigste målet med programmet er å utstyre eksekutive med ferdigheter for å skanne virksomhetsmiljøet for å oppdage verdifulle muligheter samt utvikle strategier for å oppnå konkurransedyktige fordeler i et stadig mer konkurrerende virksomhetsmiljø. Programmet vil også gi innsikt i ledelse, beste praksis og atferdsregler som vil styrke eksekutivenes kapasitet til å håndtere kompleksiteter og usikkerhet ved å lede en høy prestasjonsevende organisasjon.
Læringsmål
Etter å ha deltatt på dette kurset, vil deltakerne kunne:
- Beskrive de hovedproblemet som en organisasjon står overfor;
- Forklare ulike tilnærminger til organisasjonsutviklingsplanlegging;
- Analyse det gjeldende virksomhetsmiljøet og påvirkninger som påvirker organisasjonen;
- Analyse ressurser inne i og utenfor organisasjonen;
- Forklare ulike tilnærminger til strategiledelse og dens plass i forretningsplanen;
- Vurdere alternative utviklingsstrategier for å anbefale de som er mest egnet for firmas behov.
- Anvende en dypere forståelse av strategiske utviklingsplaner;
- Diskutere objektivt risikoer, fordeler og kostnader som følger med implementeringen av den nye strategien, inkludert konfliktledelse i et team;
- Definere tilnærminger for å håndtere de identifiserte risikoenes;
- Analyse potensielle effekter på hans eller hendes firma (baade positive og negative) som vil oppstå ved implementeringen av den nye strategien;
- Utforme politikker, systemer og prosesser for å lykkes med implementeringen av de emergente strategiplanene;
- Gjennomgå de viktigste skrittene i endringsledelse
Hvem bør delta
- Produkt/Service-ledere
- Nytilsette og etablerte ledere og teamledere
- Operasjonsansvarlige
- Senior bankledere
- HR-ledere
- Operasjonsledere
- Markedsføringsledere
Metodologi
Kurset består av flettede workshops, tilføyd med fallstudier som er hentet fra en kombinasjon av publiserte sanne eksempler og/eller praktisk erfaring. Det vil også være muligheter for deltakerne å jobbe i små grupper for å synetisere ideer og strategier, samt anvende materialet i konteksten av deres egne organisasjoner/direktorater. Åpen forumdiskusjon vil også være et nøkkels element.
Statistisk tenkning for beslutningsnemmere
7 timerDette kurset er laget for beslutningsnemmere hvis hovedmål ikke er å gjøre beregninger og analyse, men å forstå dem og kunne velge hvilke slags statistiske metoder som er relevante i strategisk planlegging av organisasjonen.
For eksempel må en potensiell deltaker ta beslutning om hvor mange prøver som må samles inn før de kan bestemme seg for om produktet skal lanseres eller ikke.
Hvis du trenger et lengre kurs som dekker grunnleggende statistisk tenkning, se på 5 dagers "Statistikk for ledere"-opplæringen.
Strategisk Tenkning
21 timerI denne instruktørledede, live-opplæringen i Norge, leder vi nye ledere gjennom de viktigste konseptene for strategisk tenkning, og setter teori ut i praksis gjennom oppgavebaserte aktiviteter basert på virkelige caser. Deltakerne får en unik mulighet til å lære nye måter å tenke på, implementere nøkkelbegreper for å løse problemer, reflektere over hvordan disse prinsippene gjelder for deres eget arbeid, og lytte til og dele sine egne perspektiver med instruktør og klassefeller.
Strategisk Planlegging i Praksis
14 timerDette kurset er opprettet for investorer, bedriftseiere, direktører, ledere, ledere og analytikere som trenger å utvikle strategisk planleggingsferdigheter. Den er ikke designet for akademiske formål, men for å begynne å realisere drømmene dine i dag.
Dette kurset fokuserer på strategisk planlegging for virksomheter der fleksibilitet og konstant læring er det viktigste. Hovedvekten er bedrifts- og investeringsstrategi ved å bruke gjeldende eksempler i den virkelige verden. Hvert kursmedlem vil ha muligheten til å lage en strategisk plan og lære å implementere den i praksis.
Strategisk ledelse
21 timerMålgruppe
Seniorledere som trenger innsikt i de utfordringene strategisk ledelse stiller, og hvordan det kan anvendes.
Kursformat
En kombinasjon av:
- Fremtidige diskusjoner
- Presentationer med ferdigheter
- Kasusstudier og eksempler
Etter kurset vil deltakerne kunne:
- Forklare de grunnleggende utfordringene for vellykket strategisk ledelse og sammenhengen med en sterk organisatorisk klima.
- Beskrive ulike strategiske virksomhetmodeller og deres potensielle implikasjoner for egen virksomhet.
- Forklare de grunnleggende konseptene for å bygge høy ytelseslag ved team og håndtere endring.
- Forklare og bruke nøkkelfinansielle mål for strategisk suksess.
Forstå din merkestatus og din virksomhet
21 timerPublikum
Dette kurset er designet for alle ansatte som trenger et bredere syn på sin del av virksomheten; deres spesifikke roller innenfor det; og av deres engasjement i å forbedre sitt bidrag til organisasjonen som helhet
Kursets format
En kombinasjon av:
- Tilrettelagte diskusjoner
- Lysbildepresentasjoner
- Øvelser
På slutten av workshopen vil deltakerne kunne:
- Forklar hva “merkevare” er, og hvordan de kan påvirke det
- Forstå prosessen for endringsstrategier og bedriftens posisjon innen dem
- Detaljer om de relevante prinsippene som ligger til grunn for endring i en virksomhet
- Innse viktigheten av kunder / interessentforhold for vellykket drift av enhver virksomhet
- Definer de økonomiske aspektene ved en virksomhet og delegatenes del av den virksomheten
- Bestem de viktige aspektene ved forhandlinger for å sikre best mulig resultat for deres del av virksomheten