Strategic Thinking Treningskurs

Last updated

Kurskode

strageticthinking

Varighet

21 timer (vanligvis 3 dag inkludert pauser)

Krav

  • An understanding of business.
  • Desire to learn and improve strategic thinking skills.

Audience

  • Junior to mid-level managers
  • This course is geared towards business development and strategy teams

Oversikt

Strategisk tenking refererer til prosessen med å tenke gjennom problemer og situasjoner gjennom et stort bildeobjektiv, med tanke på implikasjonene av forskjellige handlinger, og deretter utføre den mest ideelle strategien for generell suksess.

Go fra strategiske tenkere ser analytisk på utfordringer og muligheter og vurderer dem i sammenheng med selskapets visjon og mål. Enten det brukes av en strategisjef som vurderer hvordan man tildeler en investering eller en forretningsutvikler som vurderer potensialet for å utvide seg til et nytt marked, er strategisk tenking en ferdighet som kan læres, praktiseres og foredles. Strategisk tenking gir ledere den klarheten og fordelen som trengs for å ta bedre beslutninger og kontinuerlig flytte selskapene i riktig retning.

I denne instruktørledede, liveopplæringen, vandrer vi nye ledere gjennom de viktigste begrepene strategisk tenking, og implementerer teori gjennom oppgavebaserte aktiviteter basert på virkelige tilfeller. Deltakerne får en unik mulighet til å lære nye måter å tenke på, implementere sentrale begreper for å løse problemer, reflektere over hvordan disse prinsippene gjelder for sitt eget arbeid, og lytte til og dele sine egne perspektiver med sine instruktører og klassekolleger.

Kursets format

  • Deltakerne vil få en forståelse av det store bildet av hva som driver deres virksomhet og hvordan deres rolle i organisasjonen bidrar til virksomhetens mål, visjon og bunnlinje. Kurset er interaktivt og aktivitetsbasert, med case-studier, teambaserte oppgaver og individuell presentasjon og problemløsning som utgjør en viktig del av kurset.

Machine Translated

Kursplan

Introduction to Strategic Thinking

Key Business Areas that Managers Must Master

  • Leadership
  • Strategy
  • Finance
  • Communication
  • Marketing
  • Culture and innovation

Leadership

  • Self-assessment exercise
  • The collaboration mindset

Strategy

  • Identifying the company's strategic and operational alignment
  • The role of the manager in strategy and operations

Finance

  • Understanding the numbers
  • Finance's role in extending the company's influence, competitiveness and survival

Communication

  • Communicating across functions, departments, regions and language
  • Presentation skills

Marketing

  • Identifying and responding to demand and market shifts
  • How technology changes the game

Culture and Innovation

  • An organization's personality
  • A growth and learning mindset

Strategic Decision Making

  • Anticipating problems
  • Obtaining and interpreting information
  • Placing challenges and opportunities within strategic context
  • Discussion, decision and feedback

Professional Development

  • Mentorship and ongoing training
  • Seeing the future and using it to your advantage

Summary and Conclusion

Testimonials

★★★★★
★★★★★

Related Categories

Relaterte kurs

Kursrabatter

Kursrabatter Nyhetsbrev

We respect the privacy of your email address. We will not pass on or sell your address to others.
You can always change your preferences or unsubscribe completely.

Some of our clients

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Norway!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Norway
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions