Kursplan

Del 1: Innstrømming - oppnå nye kunder

Vårt fokus er direkte markedsføring, så vi vil ikke se på reklamekampanjer, men i stedet fokusere på å forstå markedsføringskampanjer (for eksempel direktepost). Dette er grunnlaget for nesten alt annet i kurset. Vi ser på å måle og forbedre kampanjens effektivitet, inkludert:

  • Betyde av test- og kontrollgrupper. Universell kontrollgruppe.
  • Teknikker: Løftkurver, AUC
  • Avkastning på investering. Optimalisere markedsføringsutgifter.

Del 2: Basisforvaltning: forvaltning av eksisterende kunder

Med hensyn til kostnaden ved å oppnå nye kunder for mange bedrifter, er det kanskje få ressurser som er mer verdifulle enn deres eksisterende kundebase, selv om få ser på det på denne måten. Emnene inkluderer:

1. Korssalg og oppsalg: _Tilby det rette produktet eller tjenesten til kunden på riktig tidspunkt._ - Teknikker: RFM-modeller. Multinomial regresjon. - b. Verdi av livstidsinnkjøp.

2. Kunde-segmentering: _Forstå typene kunder du har._ - Klassifiseringsmodeller ved bruk av enkle beslutningstrær, og deretter - tilfeldige skoger og andre, nyere teknikker.

Del 3: Beholdning: Beholde dine gode kunder

Å forstå hvilke kunder som sannsynligvis vil forlate deg, og hva du kan gjøre med det, er nøkkel til lønnsomhet i mange branser, spesielt der det er gjentatte kjøp eller abonnementer. Vi ser på modeller for sannsynlighet for å forlate, inkludert - Logistisk regresjon: glm (pakken stats) og nyere teknikker (spesielt gbm som et generelt verktøy) - Justering av modeller (caret) og introduksjon til ensemblemodeller.

Del 4: Utstrømming: Forstå hvem som forlater og hvorfor

Kunder vil forlate deg – det er en del av livet. Det som er viktig er å forstå hvem som forlater og hvorfor. Er det lavverdikunder som forlater, eller er det dine beste kunder? Forlater de konkurrentene eller fordi de ikke lenger trenger dine produkter og tjenester?

Emner inkluderer: - Modeller for kundens livstidsverdi: Kombinerer verdi av kjøp med sannsynlighet for å forlate og kostnadene ved å betjene og beholde kunden. - Analyse av spørreskjemaer. (Generelt nyttig, men vi vil gjøre en kort introduksjon her i sammenheng med avgangsspørreskjemaer.)

Krav

Studentene forventes å være komfortable med å bruke R og forstå grunnleggende markedsføringskonsepter.

Studentene bør ha tilgang til en nyere versjon av R med tilleggspakkene gbm, caret og survey installert med deres avhengigheter og foreslåtte pakker.

 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier