Kursplan

Del 1: Tilgang – skaffe nye kunder

Fokuset vårt er direkte markedsføring, så vi skal ikke se på annonsekampanjer, men heller fokusere på å forstå markedsføringskampanjer (f.eks. direktereklame). Dette er grunnlaget for nesten alt annet i kurset. Vi ser på måling og forbedring av kampanjeeffektivitet, inkludert:

    Viktigheten av test- og kontrollgrupper. Universell kontrollgruppe. Teknikker: Løftekurver, AUC Avkastning på investeringen. Optimalisering av markedsføringskostnader.

Del 2: Base Management: administrere eksisterende kunder

Med tanke på kostnadene ved å skaffe nye kunder for mange virksomheter er det sannsynligvis få eiendeler som er mer verdifulle enn deres eksisterende kundebase, selv om få tenker på det på denne måten. Emner inkluderer:

1. Kryss- og mersalg: _Å tilby riktig produkt eller tjeneste til kunden til rett tid._ - Teknikker: RFM-modeller. Multinomial regresjon. - b. Verdien av livstidskjøp.

2. Kundesegmentering: _Forstå hvilke typer kunder du har._ - Klassifiseringsmodeller ved å bruke først enkle beslutningstrær, og deretter - tilfeldige skoger og andre, nyere teknikker.

Del 3: Oppbevaring: Behold dine gode kunder

Å forstå hvilke kunder som sannsynligvis vil forlate og hva du kan gjøre med det er nøkkelen til lønnsomhet i mange bransjer, spesielt der det er gjentatte kjøp eller abonnementer. Vi ser på tilbøyelighet til churn-modeller, inkludert - Logistisk regresjon: glm (pakkestatistikk) og nyere teknikker (spesielt gbm som et generelt verktøy) - Tuning-modeller (caret) og introduksjon til ensemblemodeller.

Del 4: Utstrømning: Forstå hvem som drar og hvorfor

Kunder vil forlate deg – det er et faktum. Det som er viktig er å forstå hvem som drar og hvorfor. Er det kunder med lav verdi som forlater eller er det dine beste kunder? Overlater de til konkurrenter eller fordi de ikke lenger trenger produktene og tjenestene dine?

Emner inkluderer: - Kundemodeller for livstidsverdi: Kombinere verdien av kjøp med tilbøyelighet til å avbryte og kostnadene ved å betjene og beholde kunden. - Analysere undersøkelsesdata. (Generelt nyttig, men vi vil gjøre en kort introduksjon her i forbindelse med exit-undersøkelser.)

Krav

Studentene forventes å være komfortable med å bruke R og forstå grunnleggende markedsføringskonsepter.

Studentene bør ha tilgang til en nyere versjon av R med tilleggspakkene gbm, caret og survey installert med deres avhengigheter og foreslåtte pakker.

 21 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (10)

Relaterte kurs

Related Categories