Kursplan
Del 1: Tilgang – skaffe nye kunder
Fokuset vårt er direkte markedsføring, så vi skal ikke se på annonsekampanjer, men heller fokusere på å forstå markedsføringskampanjer (f.eks. direktereklame). Dette er grunnlaget for nesten alt annet i kurset. Vi ser på måling og forbedring av kampanjeeffektivitet, inkludert:
- Viktigheten av test- og kontrollgrupper. Universell kontrollgruppe. Teknikker: Løftekurver, AUC Avkastning på investeringen. Optimalisering av markedsføringskostnader.
Del 2: Base Management: administrere eksisterende kunder
Med tanke på kostnadene ved å skaffe nye kunder for mange virksomheter er det sannsynligvis få eiendeler som er mer verdifulle enn deres eksisterende kundebase, selv om få tenker på det på denne måten. Emner inkluderer:
1. Kryss- og mersalg: _Å tilby riktig produkt eller tjeneste til kunden til rett tid._ - Teknikker: RFM-modeller. Multinomial regresjon. - b. Verdien av livstidskjøp.
2. Kundesegmentering: _Forstå hvilke typer kunder du har._ - Klassifiseringsmodeller ved å bruke først enkle beslutningstrær, og deretter - tilfeldige skoger og andre, nyere teknikker.
Del 3: Oppbevaring: Behold dine gode kunder
Å forstå hvilke kunder som sannsynligvis vil forlate og hva du kan gjøre med det er nøkkelen til lønnsomhet i mange bransjer, spesielt der det er gjentatte kjøp eller abonnementer. Vi ser på tilbøyelighet til churn-modeller, inkludert - Logistisk regresjon: glm (pakkestatistikk) og nyere teknikker (spesielt gbm som et generelt verktøy) - Tuning-modeller (caret) og introduksjon til ensemblemodeller.
Del 4: Utstrømning: Forstå hvem som drar og hvorfor
Kunder vil forlate deg – det er et faktum. Det som er viktig er å forstå hvem som drar og hvorfor. Er det kunder med lav verdi som forlater eller er det dine beste kunder? Overlater de til konkurrenter eller fordi de ikke lenger trenger produktene og tjenestene dine?
Emner inkluderer: - Kundemodeller for livstidsverdi: Kombinere verdien av kjøp med tilbøyelighet til å avbryte og kostnadene ved å betjene og beholde kunden. - Analysere undersøkelsesdata. (Generelt nyttig, men vi vil gjøre en kort introduksjon her i forbindelse med exit-undersøkelser.)
Krav
Studentene forventes å være komfortable med å bruke R og forstå grunnleggende markedsføringskonsepter.
Studentene bør ha tilgang til en nyere versjon av R med tilleggspakkene gbm, caret og survey installert med deres avhengigheter og foreslåtte pakker.
Testimonials (10)
The pace was just right and the relaxed atmosphere made candidates feel at ease to ask questions.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Kurs - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
Godt gjennomtenkt og høyverdig planleggingsmateriell.
Andrew - Office of Projects Victoria - Department of Treasury & Finance
Kurs - Forecasting with R
Machine Translated
Var ikke kjedelig, treneren kunne beholde oppmerksomheten, temaene ble dekket i dybden.
Marta - Ministerstwo Zdrowia
Kurs - Advanced R Programming
Machine Translated
very tailored to needs
Yashan Wang
Kurs - Data Mining with R
The subject matter and the pace were perfect.
Tim - Ottawa Research and Development Center, Science Technology Branch, Agriculture and Agri-Food Canada
Kurs - Programming with Big Data in R
At the end of the class, we had a great overview of the language, we were provided tools to continue learning and were provided suggestions on how to continue learning. We covered AI/ML information.
Victor Prado - Global Knowledge Network Training Ltd
Kurs - R
That Haytham started with the basics and gave us enough time to do the examples and ensure that we were at the same page before we moved on to the next topic.
Jaco Dreyer - Africa Health Research Institute
Kurs - R Fundamentals
klarheten som han forklarte hele kurset med, samt viljen til å gå tilbake til pensum når det er nødvendig
Carlos Eloy - AMERICAN EXPRESS COMPANY MEXICO
Kurs - Data Analytics With R
Machine Translated
It was very informative and professionally held. Wojteks knowledge level was so advanced that he could basically answer any question and he was willing to put effort into fitting the training to my personal needs.
Sonja Steiner - BearingPoint GmbH
Kurs - R Programming for Data Analysis
The trainer was so knowledgeable and included areas I was interested in