Kursplan

Kurver og flater

  • Verktøy og struktur
  • Bézier og NURBS
  • Transformering av objekter
  • Former og splines

Metaballs og hårpartikler

  • Verktøy og struktur
  • Legge til og redigere metaobjekter
  • Bruke fettstift
  • Modifisering av partikler

Animasjon og rigging

  • Nøkkelpunkter og nøkkelsett
  • Bruke armatur for rigging
  • Anvende gitteret
  • Restriksjoner, handlinger og drivere

Markører, formnøkler og bevegelsesbaner

Ikke-ødelæggende modellering

  • Introduksjon til geometrinoder
  • Introduksjon til animasjonsnoder

Rendring av 3D-scenes

Rendremotorer i Blender for animasjon

  • Eevee, cycles og workbench
  • Bruke kamere, lysobjekter og materialer
  • Skuggernoder og fargebehandling
  • Freestyle ikke-fotorealistisk (NPR) rendring
  • Bruke lag og passes
  • Rendring og forhåndsvisning av animasjoner

Eksportering av filer

  • Støttede medieformater
  • Eksportere filer til Alembic
  • Bruke Collada-modulen
  • Eksportere filer som USD, SVG og PDF

Felsøk

Oppsummering og neste trinn

Krav

  • Grunnleggende erfaring med datanavnslastning
  • Familiaritet med 3D-modellering

Målgruppe

  • Kunstnere
  • Spillutviklere
  • Fullt begynnere
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (3)

Kommende kurs

Relaterte kategorier