Kursplan
Kurver og Overflater
- Verktøy og struktur
- Bézier og NURBS
- Transformering av objekter
- Former og splines
Metaballs og Hårpartikler
- Verktøy og struktur
- Legge til og redigere meta-objekter
- Bruk av grease pencil
- Endring av partikler
Animasjon og Rigging
- Nøkkelbilder og nøkkelmengder
- Bruk av benstruktur for rigging
- Påføring av gitter
- Begrensninger, handlinger og drivere
Merkere, formnøkler og bevegelsesbaner
Ikke-destruktiv modellering
- Introduksjon til geometrinoder
- Introduksjon til animasjonsnoder
Rendering av 3D-scenar
Rendermotorene i Blender for animasjon
- Eevee, cycles, og workbench
- Bruk av kameraer, lysobjekter og materialer
- Skyggenoder og fargehåndtering
- Freestyle ikke-fotorealistisk (NPR) rendering
- Bruk av lag og pass
- Rendering og forhåndsvisning av animasjoner
Eksport av filer
- Støttede medieformater
- Eksport av filer til Alembic
- Bruk av Collada-modulen
- Eksport av filer som USD, SVG og PDF
Feilsøking
Oppsummering og neste steg
Krav
- Grunnleggende datamaskinerfaring
- Kjennskap med 3D-modellering
Målgruppe
- Kunstnere
- Spillutviklere
- Fullstendige nybegynnere
Referanser (3)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktiske eksempler og feilsøking av reelle problemer (under å lage ekte prosjekter, spill osv.), jeg mener god praksis og hvordan det virkelige prosjektarbeidet ser ut
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskinoversatt
I liked the fact the all the questions we prepared beforehand were answered; also the 90 minute challenge to create a little game at the end was a good fun!
 
                     
                    