Kursplan

Kurver og Overflater

  • Verktøy og struktur
  • Bézier og NURBS
  • Transformering av objekter
  • Former og splines

Metaballs og Hårpartikler

  • Verktøy og struktur
  • Legge til og redigere meta-objekter
  • Bruk av grease pencil
  • Endring av partikler

Animasjon og Rigging

  • Nøkkelbilder og nøkkelmengder
  • Bruk av benstruktur for rigging
  • Påføring av gitter
  • Begrensninger, handlinger og drivere

Merkere, formnøkler og bevegelsesbaner

Ikke-destruktiv modellering

  • Introduksjon til geometrinoder
  • Introduksjon til animasjonsnoder

Rendering av 3D-scenar

Rendermotorene i Blender for animasjon

  • Eevee, cycles, og workbench
  • Bruk av kameraer, lysobjekter og materialer
  • Skyggenoder og fargehåndtering
  • Freestyle ikke-fotorealistisk (NPR) rendering
  • Bruk av lag og pass
  • Rendering og forhåndsvisning av animasjoner

Eksport av filer

  • Støttede medieformater
  • Eksport av filer til Alembic
  • Bruk av Collada-modulen
  • Eksport av filer som USD, SVG og PDF

Feilsøking

Oppsummering og neste steg

Krav

  • Grunnleggende datamaskinerfaring
  • Kjennskap med 3D-modellering

Målgruppe

  • Kunstnere
  • Spillutviklere
  • Fullstendige nybegynnere
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (3)

Kommende kurs

Relaterte kategorier