Kursplan

Introduksjon

  • Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
  • Oversikt over Blender funksjoner og fordeler

Starter

  • Installerer Blender
  • Grunnleggende modelleringskonsepter
  • Naviger i brukergrensesnittet

Grunnleggende redigering

  • Typer redaktører
  • Bytte mellom redigerings- og objektmodus
  • Topppunkter, kanter og ansikter
  • Redigering av maskedata og objekter

Modelleringsmasker

  • Modelleringsmoduser
  • Strukturerende masker
  • Legge til primitiver
  • Velge og redigere masker
  • Objektdata, toppunktgrupper og egendefinerte data
  • UV-kart og utpakking
  • Mesh-analyse og retopologi

Kurver og overflater

  • Verktøy og struktur
  • Bézier og NURBS
  • Transformere objekter
  • Former og splines

Metaballer og hårpartikler

  • Verktøy og struktur
  • Legge til og redigere metaobjekter
  • Bruke fettblyant
  • Modifisering av partikler

Skulptering og maling

  • Aktiverer utvalgsmaskering
  • Bruke børsteverktøyet
  • Forme modeller i skulpturmodus
  • Adaptive skulpturmetoder
  • Redigering av UV-teksturer og bilder

Animation og Rigging

  • Keyframes og nøkkelsett
  • Bruker armatur til rigging
  • Påføring av gitteret
  • Begrensninger, handlinger og drivere
  • Markører, formtaster og bevegelsesbaner

Gjengivelse av 3D-scener

  • Render motorer i Blender
  • Eevee, sykler og arbeidsbenk
  • Bruke kameraer, lette gjenstander og materialer
  • Shading noder og fargestyring
  • Fristil ikke-fotorealistisk (NPR) gjengivelse
  • Bruk av lag og pass
  • Gjengivelse og forhåndsvisning av animasjoner

Eksporterer filer

  • Støttede medieformater
  • Eksporterer filer til Alembic
  • Bruker Collada-modulen
  • Eksporterer filer som USD, SVG og PDF

Feilsøking

Sammendrag og neste trinn

Krav

  • Grunnleggende erfaring med datamaskinbruk
  • Kjennskap til 3D-modellering

Publikum

  • Kunstnere
  • Spillutviklere
  • Komplette nybegynnere
 35 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (5)

Related Categories