Kursplan

Innledning

  • Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
  • Oversikt over Blenders funksjoner og fordeler

Komme i gang

  • Installere Blender
  • Grunnleggende modelleringskonsepter
  • Navigere i brukergrensesnittet

Redigeringsgrunnleggende

  • Typer av redigerere
  • Bytt mellom redigerings- og objektmodus
  • Vertiser, kanter og flater
  • Redigere nettdata og objekter

Modellering av meshes

  • Modelleringmodus
  • Strukturere meshes
  • Legge til grunnformer
  • Velge og redigere meshes
  • Objektdata, vertisgrupper og egendefinert data
  • UV-kart og avvikling
  • Mesh-analyse og retopologi

Skulpturering og maling

  • Aktiver valgmaskering
  • Bruke penselverktøyet
  • Forme modeller i skulpturmodus
  • Adaptive skulpturmetoder
  • Redigere UV-teksturer og bilder

Rendering av 3D-scener

  • Renderingsmotorer i Blender
  • Eevee, cycles, og workbench
  • Bruke kameraer, lysobjekter og materialer
  • Skyggenoder og fargestyring
  • Freestyle ikke-fotorealistisk (NPR) rendering
  • Bruke lag og pass
  • Rendering og forhåndsvisning av animasjoner

Eksportering av filer

  • Støttede medieformater
  • Eksporter filer til Alembic
  • Bruke Collada-modulen
  • Eksporter filer som USD, SVG og PDF

Feilsøking

Oppsummering og neste steg

Krav

  • Grunnleggende erfaring med bruk av datamaskiner
  • Kjennskap til 3D-modellering

Målgruppe

  • Kunstnere
  • Spillutviklere
  • Fullstendige nybegynnere
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (3)

Kommende kurs

Relaterte kategorier