Kursplan
Innføring
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Oversikt over Blenders funksjoner og fordele
Kom i gang
- Installasjon av Blender
- Grunnleggende modelleringkonsepter
- Navigasjon i brukergrensesnittet
Redigeringsgrunnlag
- Typer redaktører
- Skifte mellom redigerings- og objektmodus
- Vertekser, kanter og flater
- Redigering av gitterdata og objekter
Modellering av gitter
- Modelleringmoduser
- Strukturering av gitter
- Legge til primitiver
- Valg og redigering av gitter
- Objektdata, verteksgrouper og brukertildelte data
- UV-kartlegging/udvikling
- Gitteranalyse og retopologi
Skulptur og malerier
- Aktivering av valgmaskering
- Bruk av penselverktøyet
- Forming av modeller i skulpturmodus
- Adaptive skulpturmetoder
- Redigering av UV-teksturer og bilder
Rendring av 3D-scener
- Rendermotorene i Blender
- Eevee, cycles og workbench
- Bruk av kameraer, lysobjekter og materialer
- Skyggnode og fargebehandling
- Freestyle non-photorealistic (NPR) rendring
- Bruk av lag og passes
- Rendring og forhåndsvisning av animeringer
Eksportere filer
- Støttede medieformater
- Eksport av filer til Alembic
- Bruk av Collada-modulen
- Eksport av filer som USD, SVG og PDF
Felsøking
Oppsummering og neste steg
Krav
- Grunnleggende erfaring med databruk
- Bekjenthet med 3D-modellering
Målgruppe
- Kunstnere
- Spillutviklere
- Komplett nye brukere
Referanser (3)
Lære om programvaren
Peter - Coleg Cambria
Kurs - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Maskinoversatt
praktiske eksempler og feilsøkning av reelle problemer (under opprettelsen av reelle prosjekter, spill, osv.), jeg mener gode praksiser og hvordan et reelt prosjekt ser ut i virkeligheten
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurs - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Maskinoversatt
Jeg likte at alle spørsmålene vi hadde forberedt ble besvart; også utfordringen på 90 minutter til slutt med å lage et lite spill var gøy og spennende!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurs - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Maskinoversatt