Kursplan

Innføring

  • Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
  • Oversikt over Blenders funksjoner og fordele

Kom i gang

  • Installasjon av Blender
  • Grunnleggende modelleringkonsepter
  • Navigasjon i brukergrensesnittet

Redigeringsgrunnlag

  • Typer redaktører
  • Skifte mellom redigerings- og objektmodus
  • Vertekser, kanter og flater
  • Redigering av gitterdata og objekter

Modellering av gitter

  • Modelleringmoduser
  • Strukturering av gitter
  • Legge til primitiver
  • Valg og redigering av gitter
  • Objektdata, verteksgrouper og brukertildelte data
  • UV-kartlegging/udvikling
  • Gitteranalyse og retopologi

Skulptur og malerier

  • Aktivering av valgmaskering
  • Bruk av penselverktøyet
  • Forming av modeller i skulpturmodus
  • Adaptive skulpturmetoder
  • Redigering av UV-teksturer og bilder

Rendring av 3D-scener

  • Rendermotorene i Blender
  • Eevee, cycles og workbench
  • Bruk av kameraer, lysobjekter og materialer
  • Skyggnode og fargebehandling
  • Freestyle non-photorealistic (NPR) rendring
  • Bruk av lag og passes
  • Rendring og forhåndsvisning av animeringer

Eksportere filer

  • Støttede medieformater
  • Eksport av filer til Alembic
  • Bruk av Collada-modulen
  • Eksport av filer som USD, SVG og PDF

Felsøking

Oppsummering og neste steg

Krav

  • Grunnleggende erfaring med databruk
  • Bekjenthet med 3D-modellering

Målgruppe

  • Kunstnere
  • Spillutviklere
  • Komplett nye brukere
 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (3)

Kommende kurs

Relaterte kategorier