Kursplan

1 Introduksjon 1.1 Total kvalitet Management (TQM) 1.2 Business Process Reengineering (BPR) 1.3 Six Sigma 1.4 Business process management (BPM) 1.5 Prosessperspektivet 1.6 Prosess Management 1.7 Prosessmodellering Analyse og design 1.7.1 BPM Livssyklus 1.7. 1.1 BPM-livssyklus 1.7.1.2 BPM-livssyklus 1.8 Interessenter i BPM-livssyklusen 1.8.1 Eierskap til prosesser 1.8.1.1 Prosesseieransvar 1.8.1.2 Prosesseierferdigheter og -evner 1.9 BPMN-elementer 1.9.1 De fem grunnleggende kategoriene F.1. Objekter 1.9.3 Data 1.9.4 Koble til objekter 1.9.5 Swimlanes 1.9.6 Artefakter 1.10 Forretningsprosess Management Systemer (BPMS) 1.10.1 BPMS Nøkkeldrivere og mål 1 1.10.2 BPMS Nøkkeldrivere og Mål 2. Prosess 2.31. Modellering 1.10.4 The BPM Technology Continuum 1.10.5 The BPM Stack 1.10.6 The BPM Stack

2 Forretningsprosess 2.1 Prosesslogikk 2.2 Konformitet 2.3 Undermodeller innenfor en ende-til-ende BPMN-modell 2.4 BPMN og WSBPEL 2.5 BPMN 2.0 sammenlignet med BPMN 1.2 2.6 BPMN-undermodeller 2.7 Privat (intern) forretningsprosess 2.95 [Offentlig prosess 2.95 ] 2.10 Koreografi 2.11 Samtale 2.12 Nivåer av BPMN-prosessmodellering 2.12.1 Beskrivende modellering 2.13 BPMN-aktivitet 2.14 Typer av aktiviteter 2.15 Typer av underprosesser 2.16 Sekvensflyt 2.17 Splitt-sekvens 2.17 SpPM-sekvens 2.17 SpPM-sekvens 2. .20 Quiz

3 BPMN-konsepter for analytikere 3.1 Gatewayer 3.1.1 Eksklusiv Gateway 3.1.2 Eksklusiv Gateway Eksempel 3.1.3 Sammenslåing (eksklusiv) 3.1.4 Parallell Gateway 3.1.5 Parallell Gateway Eksempel 1 3.1.6 Parallell Gateway Eksempel 731 Inkludert 2 3. .8 Inkluderende Gateway Eksempel 1 3.1.9 Inkluderende Gateway Eksempel 2 3.2 Gateways Quiz 3.3 Hendelser 3.3.1 Hendelser Eksempel 3.3.2 Ingen hendelser 3.4 Pool og deltaker 3.5 Meldingsflyter 3.5.1 Demonstrasjon 3.6 4. Grunnleggende meldingshendelser 3.7 Tidtakerhendelser 3.7.1 Tidtakereksempel 1 3.7.2 Tidtakereksempel 2 3.8 Avbrytende vs. ikke-avbrytende 3.9 Hendelsesbasert eksklusiv gateway 3.9.1 Eksempel 3.9.2 Eksempel 3.9.3 Hendelsesbasert gateway starter en prosess 3.10 Art. 1 Gruppe 3.10.2 Tekstkommentar 3.11 Oppgavetyper 3.11.1 Motta oppgave 3.11.2 Send oppgave 3.11.3 Tjenesteoppgave 3.11.4 Brukeroppgave 3.11.5 Manuell oppgave 3.11.6 Forretningsregeloppgave 3.11.7 Script1. Asynkron Communication - oppgaver 3.11.9 Asynkron Communication - hendelser 3.11.10 Synkron Communication 3.12 Parallell hendelsesbasert gateway 3.13 kompleks gateway 3.14 Datamodellering 3.14.1 Dataobjekter 3.14.2 Datainngang, datautgang 3.14.3. Datalager 3.15 Koblingshendelser 3.15.1 Koblingshendelser Eksempel 3.15.2 Koblingshendelser som off-Page-kobling 3.16 Signalhendelser 3.16.1 Signalhendelser Eksempel 1 3.16.2 Signalhendelser Eksempel 2 3.17 Feilhendelser 3.17.1 Feilhendelser Eksempel 1 3. 2 Feilhendelser Eksempel 2 3.17.3 Feilhendelser Eksempel 3 3.18 Eskaleringshendelser 3.18.1 Eksempel på eskalering 3.19 Kompensasjon 3.19.1 Kompensasjonsbehandler 3.19.2 Kompensasjon ved bruk av hendelsesunderprosess 3.20 Transaksjon 3.20.1 Undertransaksjoner 3.20.1 Transaksjon 3.20.1 Samling i B20.20.2 Transaksjon. -Prosess 3.20.3 Avbryt hendelser 3.21 Sløyfer og multi-instans 3.21.1 Standard sløyfe 3.21.2 Multi-instans-aktivitet 3.21.3 Multi-instans-aktivitet Eksempel 3.22 Global oppgave og global prosess 3.22.1 Call-aktivitet 3.23 Events-quiz 3. Quiz-quiz 3. 3.25 Prosess, samarbeid, koreografi og samtale i BPMN 2.0 3.25.1 Prosess - igjen 3.25.1.1 Typer av BPMN-prosesser 3.25.2 Samarbeid 3.25.3 Koreografi 3.25.3.1 Koreografi Eksempel 1 3.2253 Oppgave 3.253 Oppgave 3.25.3 Oppgave. Melding 3.25.3.4 Toveis koreografi Oppgave 3.25.3.5 Sekvensflyt 3.25.3.6 Gatewayer 3.25.3.7 Eksklusiv gateway Eksempel 3.25.3.8 Koreografi Eksempel 2 fra spes. 3.25.3.9 Koreografi Eksempel 2 fra spes. 42 Samtaler1.

4 Arbeidsflytmønstre 4.1 Arbeidsflyt (kontrollflyt) mønstre 4.2 Arbeidsflyt (kontrollflyt) mønstre 4.3 Nye kontrollflytmønstre 4.4 Grunnmønstre: Sekvens 4.5 Grunnmønstre: Parallell delt 4.6 Grunnmønstre: Synkronisering 4.7 Eksklusive grunnleggende valgmønstre: Merge 4.9 Basic Patterns: Multi-Choice 4.10 Basic Patterns: Structured Synchronizing Merge 4.11 Basic Patterns: Multi-Merge 4.12 Basic Patterns: Structured Discriminator 4.13 Basic Patterns: WCP-10 Vilkårlige sykluser

5 Strukturelle mønstre 5.1 Grunnmønstre: Implisitt avslutning 5.2 Grunnleggende mønstre: Flere forekomster uten synkronisering 5.3 Grunnleggende mønstre: Flere forekomster med a priori Design-Time Knowledge 5.4 Grunnleggende mønstre: Flere forekomster med a priori Run-Time Knowledge 5.5 Grunnleggende mønstre a priori kjøretidskunnskap 5.6 Grunnmønstre: Utsatt valg 5.7 Grunnleggende mønstre: Interleaved Parallell Routing 5.8 Grunnleggende mønstre: Milepæl 5.9 Grunnmønstre: Avbryt aktivitet 5.10 Grunnmønstre: Avbryt sak

6 Simuler og utfør BPMN-modeller 6.1 Prosessmodeller Simulering 6.2 Korrespondanser BPMN- og UML 6.3 BPMN-verktøy

Merknad: Ovennevnte opplærings-veiledningsøkter gjennomføres interaktivt ved hjelp av Business modelleringsverktøy for å sikre god sporbarhet mellom forretningsspesifikasjoner og utførelse av dem. Konsepter blir først forklart ved hjelp av grunnleggende eksempler og etterfølges av løsningsutkast til dine egne problemer. Etter denne økten kan vi følge deg ved å gjennomgå og validere løsningene dine avhengig av dine behov.

 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (4)

Relaterte kurs

Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation

21 timer

Related Categories