Kursplan
Introduksjoner
- Mønstre og laget arkitekturer
- Mønsterbeskrivelse
- Designmønstre og design
- Finn og velg designmønstre
- Implementering av designmønster
Velkjente mønstre
Objektskaping
- Factory
- Builder
- Factory Method
- Prototype
- Singleton
Strukturelle mønstre
- Adapter
- Bridge
- Composite
- Decorator
- Facade
- Flyweight
- Proxy
Oppførselsmønstre
- Chain of Responsibility
- Command
- Interpreter
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Observer
- State
- Strategy
- Template Method
- Visitor
- Observer
Opprettelse av mønstre
- Mønster eller ikke mønster
- Formell mønsterbeskrivelse
- Organisering av mønstrekatalogen
- Spesifikt mål og abstrahert mål
- Publisering av mønster til et mønsterfellesskap
Krav
God kunnskap om UML og et hvilket som helst objektorientert språk som C++, C#, Java, VB.NET, PHP 8 eller nyere...
Referanser (4)
Forklaringene og interaktiviteten til treneren, han bragte virkelig emnet godt til rette; og selv om jeg kanskje ikke var erfaren nok, lærte jeg mye av det!
Pieter Bruynseels - Spot Buy Center BV
Kurs - Design Patterns
Maskinoversatt
The trainer highlighted the really important concepts in software architecture with quizzes. The high-level perspective on effective implementation of software development cycle starting from requirements elicitation to unit testing is very refreshing to data scientist without much experience in software development.
Kok Cheong Cheng - DBS Bank
Kurs - Design Patterns
Broad overview of techniques
Kay Jan Wong - DBS Bank Ltd
Kurs - Design Patterns
I like the simple but informative example codes.