Kursplan

Introduksjoner

  • Mønstre og laget arkitekturer
  • Mønsterbeskrivelse
  • Designmønstre og design
  • Finn og velg designmønstre
  • Implementering av designmønster

Velkjente mønstre

Objektskaping

  • Factory
  • Builder
  • Factory Method
  • Prototype
  • Singleton

Strukturelle mønstre

  • Adapter
  • Bridge
  • Composite
  • Decorator
  • Facade
  • Flyweight
  • Proxy

Oppførselsmønstre

  • Chain of Responsibility
  • Command
  • Interpreter
  • Iterator
  • Mediator
  • Memento
  • Observer
  • State
  • Strategy
  • Template Method
  • Visitor
  • Observer

Opprettelse av mønstre

  • Mønster eller ikke mønster
  • Formell mønsterbeskrivelse
  • Organisering av mønstrekatalogen
  • Spesifikt mål og abstrahert mål
  • Publisering av mønster til et mønsterfellesskap

Krav

God kunnskap om UML og et hvilket som helst objektorientert språk som C++, C#, Java, VB.NET, PHP 8 eller nyere...

 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (4)

Kommende kurs

Relaterte kategorier