Kursplan

Beste praksis

  • Softwarekrise
  • Beste praksis innen programvareutvikling
    • Iterativ utvikling
    • Management krav
    • Komponentbasert arkitektur
    • Visuell modellering
    • Kvalitetsverifikasjon
    • Endringsstyring

RUP

  • Egenskaper ved RUP
  • To dimensjoner i RUP
  • UML for RUP

Lag en objektmodell

  • UML 2 som en måte å representere modellen på
    • Objektmodellen
    • Metoder for å beskrive modellen
  • Praktisk analyse av bruksspesifikasjon
    • Skuespiller
    • Et bruksområde
    • Forbindelse
    • Relasjoner inkludere, utvide

Noen objektorienterte begreper i praksis

  • Abstraksjon
  • Innekapsling
  • Generalisering
  • Polymorfi

Systemarkitekturen

  • Avbilding av systemets struktur og oppførsel
    • To kategorier av UML diagrammer
    • Modellering av forholdet mellom struktur og oppførsel
    • Forskjellige nivåer av modellering av oppførsel
  • Avbilding av analytiske designelementer
    • Relasjoner forfiner
    • Bygging av sterke forhold mellom resultatene fra analysefasen og designfasen
  • Modellering av designklasser
    • Klasse
    • Forbindelse
    • Oppføring
    • Forover-/bakoveringeniør
  • Subsystemdesign
    • Komponent
    • Forholdet til delegasjonen
    • Tilkoblingsmontering
  • Beskrivelse av aspekter ved samtidighet i systemarkitektur
    • Eksempler på aktivitetsdiagrammer, sekvenser og tilstandsmaskiner
  • Beskrivelse av aspekter ved fordrivende arkitektur
  • De forskjellige perspektivene ved arkitekturbeskrivelse

Krav

Grunnleggende kunnskap om de vanligste UML-diagrammene (brukstilfelle, klasse, sekvens).

 21 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (5)

Upcoming Courses

Related Categories