Kursplan
Definerer Business Analysis
Oversikt over faget forretningsanalyse
- Nøkkelroller og ansvar Skille mellom forretningsanalyse og andre relaterte disipliner
Vi introduserer rammeverket for forretningsanalyse
- Rammeverket og Business Analysis Body of Knowledge® (BABOK®) Industry best practice fra International Institute of Business Analysis (IIBA®)
Registrering av Business-krav gjennom fremkalling
Samle forretningsbehov på organisasjons- eller avdelingsnivå
- Utføre behovsanalyse Velge den beste fremkallingsteknikken Anmode om kontekstuell analyse på bedriftsnivå ved hjelp av strategiske, taktiske og operasjonelle verktøy
Identifisere de ni fremkallingsteknikkene
- Verifisere de nødvendige trinnene for å samle informasjon Registrering og bekreftelse av fremkallingsresultater
Gjennomføring av bedriftsanalyse
Analyse av forretningslandskapet
- Kategorisering og prioritering av forretningsbehov og problemer ved hjelp av affinitetsdiagrammer Vurdere forretningsevner og hull
Å oppdage problemer og finne muligheter
- Avsløre de grunnleggende årsakene til problemer Finne muligheter for vekst Identifisere elementer i det første løsningsomfanget Utvikle handlingsorienterte forretningsinitiativer for å møte forretningsbehov og muligheter
Måler muligheten for alternativer
- 2x2 analysenett Prioriteringsmatriser Forutse prosjektfordeler og kostnader
Dokumentere kritiske prosjektparametere
- Bygge SMART-prosjektmål Spesifisere kritiske prosjektelementer og leveranser
Planlegging og overvåking av Business Analysis prosessen
Planlegging for kravanalyse
- Dokumentere forutsetninger, grunnregler og maler Utarbeide en kravutviklingsplan for å veilede og administrere prosessen Bygge kommunikasjonsplanen
Utføre interessentanalyse
- Identifisere sentrale interessenter Analysere hvilken innvirkning interessenter har på et prosjekt
Utvikle en endringsledelsesprosess
- Grunnlegge planen din. Følge den definerte endringshåndteringsprosessen Administrere endringskontrollprosessen
Administrere og kommunisere krav
Analysere krav
- Verifisere, prioritere og organisere krav Spesifisere kravdokumentet Identifisere nøkkelrelasjoner ved hjelp av sporbarhet
Gjennomføring av kommunikasjonsplanen
- Ta tak i vanlige fallgruver som vanligvis oppstår under kravutvikling Validere kravdokumentet med sentrale interessenter Håndtere interessentavtale og konflikter
Vurdere og validere løsninger
Tildeling av krav
- Optimalisere forretningsverdi Evaluere avhengigheter mellom de individuelle kravene
Vurdere organisatorisk beredskap
- Identifisere organisatoriske kapasitetshull Definere forretningsmessige og tekniske organisatoriske konsekvenser
Utvikle Business Analysis kompetanse
- Goutover analysemekanikken. Bruke IIBA® Business Analysis Competency-rammeverket
Krav
Dette kurset er ment for alle som er interessert i å få en bred kunnskap om nøkkeloppgavene og teknikkene som er involvert i forretningsanalyse, eller alle som trenger å effektivt analysere forretningsalternativer og resultater.
Testimonials (1)
focusing on applying the course on my real work