Kursplan

Definerer Business Analysis

Oversikt over faget forretningsanalyse

    Nøkkelroller og ansvar Skille mellom forretningsanalyse og andre relaterte disipliner

Vi introduserer rammeverket for forretningsanalyse

    Rammeverket og Business Analysis Body of Knowledge® (BABOK®) Industry best practice fra International Institute of Business Analysis (IIBA®)

Registrering av Business-krav gjennom fremkalling

Samle forretningsbehov på organisasjons- eller avdelingsnivå

    Utføre behovsanalyse Velge den beste fremkallingsteknikken Anmode om kontekstuell analyse på bedriftsnivå ved hjelp av strategiske, taktiske og operasjonelle verktøy

Identifisere de ni fremkallingsteknikkene

    Verifisere de nødvendige trinnene for å samle informasjon Registrering og bekreftelse av fremkallingsresultater

Gjennomføring av bedriftsanalyse

Analyse av forretningslandskapet

    Kategorisering og prioritering av forretningsbehov og problemer ved hjelp av affinitetsdiagrammer Vurdere forretningsevner og hull

Å oppdage problemer og finne muligheter

    Avsløre de grunnleggende årsakene til problemer Finne muligheter for vekst Identifisere elementer i det første løsningsomfanget Utvikle handlingsorienterte forretningsinitiativer for å møte forretningsbehov og muligheter

Måler muligheten for alternativer

    2x2 analysenett Prioriteringsmatriser Forutse prosjektfordeler og kostnader

Dokumentere kritiske prosjektparametere

    Bygge SMART-prosjektmål Spesifisere kritiske prosjektelementer og leveranser

Planlegging og overvåking av Business Analysis prosessen

Planlegging for kravanalyse

    Dokumentere forutsetninger, grunnregler og maler Utarbeide en kravutviklingsplan for å veilede og administrere prosessen Bygge kommunikasjonsplanen

Utføre interessentanalyse

    Identifisere sentrale interessenter Analysere hvilken innvirkning interessenter har på et prosjekt

Utvikle en endringsledelsesprosess

    Grunnlegge planen din. Følge den definerte endringshåndteringsprosessen Administrere endringskontrollprosessen

Administrere og kommunisere krav

Analysere krav

    Verifisere, prioritere og organisere krav Spesifisere kravdokumentet Identifisere nøkkelrelasjoner ved hjelp av sporbarhet

Gjennomføring av kommunikasjonsplanen

    Ta tak i vanlige fallgruver som vanligvis oppstår under kravutvikling Validere kravdokumentet med sentrale interessenter Håndtere interessentavtale og konflikter

Vurdere og validere løsninger

Tildeling av krav

    Optimalisere forretningsverdi Evaluere avhengigheter mellom de individuelle kravene

Vurdere organisatorisk beredskap

    Identifisere organisatoriske kapasitetshull Definere forretningsmessige og tekniske organisatoriske konsekvenser

Utvikle Business Analysis kompetanse

    Goutover analysemekanikken. Bruke IIBA® Business Analysis Competency-rammeverket

Krav

Dette kurset er ment for alle som er interessert i å få en bred kunnskap om nøkkeloppgavene og teknikkene som er involvert i forretningsanalyse, eller alle som trenger å effektivt analysere forretningsalternativer og resultater.

 21 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (1)

Relaterte kurs

Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation

21 timer

Related Categories