Kursplan

Introduksjon

  • Hva er design?
  • C vs Embedded C

Livsyklen til en innbygget applikasjon

  • Utviklingsprosessen
  • Vedlikeholdsprosessen
  • Den utvidede livssyklusen

Designverktøy

  • Open source vs eieregitte 
  • Kompiler, assemblerer og linker
  • Biblioteker
  • Feltskyter
  • Simulatører
  • IDE-er

Innbyggede designutfordringer

  • Innbygget datadesignbetingelser
  • Kostnadsoverveielser
  • Ytelse og effektivitet
  • Energiforbruk
  • Varmehåndtering

Definering av designmål

  • Holde det enkelt
  • Definer funksjonaliteten
  • Definer programlogikken og strukturen

System pålitelighet

  • Inspeksjon og vedlikehold
  • Tid overfor brukskrav
  • Knekkpunkter 

Kodegjenbrukbarhet

  • Design uten overflødig redusering

Kodeabstraksjon

  • Informasjonshuling
  • Kontekstfrie moduler

Kodemodularisering

  • Dekomposisjon
  • Løse kobling
  • Stark samheng
  • Acykliske avhenger

Kodemodifiserbarhet

  • Lestilighet
  • Feltskyteevne
  • Konfigurabilitet
  • Ytelsesforbedringer 

Hårdvaroverveielser

  • Skalbar termisk designkraft (TDP)
  • Innbygget grafikk
  • Annet

Sammendrag og konklusjon

Krav

  • Grunnleggende kunnskap om innbyggede systemer
  • Erfaring med Embedded C-programmering
  • Forståelse for grunnleggende elektronikk

Målgruppe:

  • Utviklere
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier