Kursplan
Introduksjon
- Hva er design?
- C vs Embedded C
Livssyklusen til en innebygd applikasjon
- Utviklingsprosessen
- Vedlikeholdsprosessen
- Den utvidede livssyklusen
Designverktøy
- Åpen kildekode vs proprietær
- Kompilator, montører og linkere
- Biblioteker
- Debuggere
- Simulatorer
- IDE-er
Innebygd designutfordringer
- Innebygde datadesignbegrensninger
- Kostnadshensyn
- Ytelse og effektivitet
- Strømforbruk
- Termisk styring
Definere design Goals
- Holder det enkelt
- Definere funksjonaliteten
- Definere programlogikken og strukturen
Systempålitelighet
- Inspeksjon og vedlikehold
- Krav til oppetid
- Feilpunkter
Kode Gjenbrukbarhet
- Redundansfri design
Kodeabstraksjon
- Skjuler informasjon
- Kontekstfrie moduler
Kodemodularisering
- Dekomponering
- Løs kobling
- Sterkt samhold
- Asykliske avhengigheter
Kodevedlikehold
- Lesbarhet
- Testbarhet
- Konfigurerbarhet
- Ytelsesoppgraderinger
Maskinvarehensyn
- Scalable Thermal Design Power (TDP)
- Integrert grafikk
- Annen
Oppsummering og konklusjon
Krav
- Grunnleggende kunnskap om innebygde systemer
- Embedded C programmeringserfaring
- En forståelse av grunnleggende elektronikk
Publikum:
- Utviklere
Testimonials (5)
Interaction and communication
Archie Dlamini - Vodacom SA
Kurs - JavaScript - Advanced Programming
I like the simple but informative example codes.
Yue Wang - DBS Bank Ltd
Kurs - Design Patterns
I liked the practical exercises for each design pattern introduced.
Carlos Aragones - Roche Diagnostics
Kurs - Design Patterns in C#
I really enjoyed the real examples and exercises.
Dmitry Baranovsky
Kurs - Introduction to Domain Driven Design
The interaction and enthusiasm he had about the training.