Kursplan
Introduksjon til Design Patterns
- Hva er designmønstre?
- Hvorfor bruke designmønstre?
- Gang of Four (GoF) og mønsterklassifisering
- Vanlige designprinsipper (SOLID, DRY, KISS, YAGNI)
Skapende Design Patterns
- Fabrikkmetode
- Abstrakt fabrikk
- Singleton
- Bygger
- Prototype
Strukturell Design Patterns
- Adapter
- Bro
- Kompositt
- Dekoratør
- Fasade
- Fluevekt
- Fullmakt
Atferdsmessig Design Patterns
- Ansvarskjede
- Kommando
- Tolk
- Iterator
- Formidler
- Memento
- Observatør
- Tilstand
- Strategi
- Malmetode
- Besøkende
Bruker Design Patterns i Real-World Applications
- Designmønstre i bedriftsapplikasjoner
- Refaktorisering av eldre kode ved hjelp av designmønstre
- Kombinere flere mønstre for robuste løsninger
- Beste praksis og fallgruver
Sammendrag og neste trinn
Krav
- Erfaring med Java programmering
- Forståelse av Object-Oriented Programming (OOP) konsepter
- Grunnleggende kunnskap om programvarearkitekturprinsipper
Publikum
- Java utviklere som ønsker å forbedre sine designferdigheter
- Programvarearkitekter som designer skalerbare applikasjoner
- Tekniske kundeemner som tar sikte på å forbedre kodens vedlikeholdbarhet og effektivitet
Testimonials (5)
At vi fikk en kompleks oversikt også over konteksten – for eksempel hvorfor trenger vi noen merknader og hva de betyr. Jeg likte den praktiske delen av treningen - å måtte kjøre kommandoene manuelt og kalle resten api-er
Alina - ACCENTURE SERVICES S.R.L
Kurs - Quarkus for Developers
Machine Translated
The extra information that was shared, the training was not straightforward groovy, which was nice.
Covenant - Vodacom
Kurs - Groovy Programming
the trainer can clearly explain the topic and can answer every question.
Hannah Mae Lubigan - Security Bank Corporation
Kurs - Advanced Spring Boot
Training style and trainer helps solve issues encountered during the exercises.
Carl Angelo Gonzales - Security Bank Corporation
Kurs - Spring Boot for Beginners
The breadth of the topis covered was quite a bit and the trainer tried to do justice to that.