Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Kursplan
Dag 01
Introduksjon
- Kundesentrert kontra teknologidrevet innovasjon
Oversikt over løsningsbasert tenkning
- Strukturert tenkning og Design Thinking metodikken
Verktøy for designtenkere
- Tankekart, idégeneratorer, innovasjonsmatrise, hva-hvis-kort osv.
Design Thinking for produktutvikling
- Identifisere den virkelige brukeren av produktet ditt
Kasusstudie
- "Spionerer" på kunden
Få en empatisk forståelse av kundens problem
- Tegne bilder av kundens naturlige atferd Kartlegging av kundens handlinger på en tidslinje
Definere problemet med gjeldende løsning
- Identifisere nøkkelproblemene som oppleves av brukeren av produktet Kategorisering, visualisering og estimering av verdien av å løse nøkkelproblemer
Trening
- Kundereise: Lage en tidslinje med bilder, e-poster, sitater og handlinger. Analysere nøkkelproblemene Bestemme hvilke problemer som skal løses Presentere funnene dine
Dag 02
Generer ideer
- Bruk av visualisering, kartlegging og historiefortelling for å lage løsninger
Prototyping av en løsning
- Verktøy og metoder for å validere konsepter raskt
Testing og iterering
- Sanntidstesting Validerer, kommuniserer og frigjør innovasjonen din
Kasusstudie
- Mislykkes ofte, mislykkes fort
Bruke Design Thinking for å løse interne problemer i utviklingsteamet
- Å se konflikt som en positiv kraft for oppfinnelser Håndtere konflikt gjennom debatt og diskusjon Empati som en sentral ingrediens
Trening
- Bygge ideer som et team Håne opp prototypene Kommunisere innovasjonen din Presentere funnene dine
Sammendrag og neste trinn
Krav
- Erfaring med design og/eller utvikling av programvareløsninger for kunder
Publikum
- Utviklere
- Prosjektledere
14 timer