Kursplan

Introduksjon til Designmønstre

  • Hva er et designmønster
  • Elementer i et mønster
  • Fordeler og ulemper ved bruk av mønstre

GoF Designmønstre

Mønstre som skaper

  • Builder
  • Factory (Abstract Factory, Factory Method)
  • Prototype
  • Singleton

Strukturelle mønstre

  • Delegator
  • Interface
  • Facade
  • Composite
  • Immutable
  • Adapter
  • Decorator
  • Proxy

Adferdsmønstre

  • Command
  • Template method
  • Observer
  • Chain of responsibility (eller Intercepting Filter)
  • Observer (2 versjoner)
  • Strategy

Mønstre for Web-arkitektur i bedriftsapplikasjoner

  • MVC - Model View Controller
  • HMVC, MVP
  • Inversion of Control
  • Dependency Injection Container
  • Active Record
  • Begrepet entitet og Repository
  • Decomposing of the system
  • Eksempler på komponentbaserte Symfony 2 og Zend Framework 2

Krav

  • Grundleggende forståelse av PHP
  • Kjennskap til objektorienterte programmeringskonsepter

Målgruppe

  • PHP-utviklere
  • Programvareingeniører som ønsker å forbedre kodestruktur og gjenbrukbarhet
  • Tekniske ledere som ønsker å ta i bruk beviste designdesignløsninger
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (4)

Kommende kurs

Relaterte kategorier