Kursplan

1. Introduksjon til fasilitering, eller hvorfor det er verdt å bruke brainstorming

2. Definere kunder/brukere ved hjelp av personifiseringsmetoder

3. Definere problemet / utfordringen - klientens situasjon

4. Identifisering av forretningsverdi i prosjektet - krav og aksepteringskriterier

– Opprette User Story Maps ved hjelp av brainstorming-metoder

  • Identifisering, definisjon, nedbryting og prioritering av krav - verktøy og teknikker, f.eks. Richard Lawrens, Elephant carpaccio øvelse
  • Workshop:

    - Definere krav - identifisere krav i brukerhistorien

    - Målebarhet av krav og avgjørelse av effektivitet - identifisering av aksepteringskriterier for en brukerhistorie

    - Prioritering av krav basert på behovene til prosjektets klient

    - Overføring av krav - sikre at vi forstår hverandre - overføre kundebehov til en transparent brukerhistorie

5. Oppsummering - retrospect "start, stop, continue"

Krav

  • Erfaring med å designe og/eller utvikle programvareløsninger for kunder

Målgruppe

  • Utviklere
  • Sjefer i IT-avdelinger
  • Prosjektledere, PM
  • Produkteiere
  • Medarbeidere i markedsavdelinger
 7 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier