Kursplan

    Forskningsspørsmål og -problemer Forskningens natur i næringslivet Hva slags forretningsproblemer trenger en forskningsstudie? Hva er hovedproblemstillingene i forskningsmetoder? Induktiv eller deduktiv resonnement, forklaring, prediksjon Identifisere og gjennomgå relevant litteratur Velge forskningstilnærminger og strategier Forskningsparadigmer for virksomheten Kvalitative og kvantitative metoder og hvordan de kan relateres Kriterier for gyldighet og pålitelighet i sammenheng med virksomhetsforskning Velge passende prøvetakingsteknikk for ulik forskning studier Kvantitative forskningsmetoder Datatyper for analyse Velge hensiktsmessige metoder og verktøy Statistiske metoder Utforme spørreskjema og testing Bruke sekundærdata Hva skal man se etter sekundærdata og hvor man finner den Bidraget til sekundærdata til virksomhetsforskning Fordelene ved å bruke sekundærdata i bedriftsforskning Presentere forskningsrapporter og kommunikasjon Skrive en rapport fra forskning Innhold i en rapport for et bedriftspublikum Kommunisere resultater, metoder og medier Produsere presentasjoner av sentrale funn Kode for profesjonell oppførsel og etikk Etiske retningslinjer Historie, Konsept for informert samtykke Dataeierskap Personvern og teknologi Anonymitet Data Validitet Algoritmisk rettferdighet Konsekvenser for samfunnet Profesjonell oppførsel

Krav

Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.

 7 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (4)

Relaterte kurs

Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers

35 timer

MATLAB Fundamentals, Data Science & Report Generation

35 timer

Python Programming for Finance

35 timer

Related Categories