Kursplan

Modul 1

Introduksjon til datavitenskap og applikasjoner i Marketing

    Analytics-oversikt: type analyse – prediktiv, foreskrivende, konklusjonsanalysepraksis i Marketing bruk av store data og ulike teknologier – introduksjon

Modul 2

Marketing i en digital verden

    Introduksjon til digital markedsføring på nettannonsering – Introduksjon Søkemotoroptimalisering (SEO) – Google Case Study Social Media Markedsføring: Tips og hemmelighet – Eksempel på Facebook, Twitter

Modul 3

Utforskende Data Analysis & Statistisk modellering

    Datapresentasjon og visualisering – Forstå forretningsdata ved hjelp av histogram, sektordiagram, søylediagram, spredningsdiagram – Rask slutning – Bruke Python Grunnleggende statistisk modellering – Trend, sesongmessighet, gruppering, klassifikasjoner (kun grunnleggende, forskjellig algoritme og bruk, ikke alle detaljer) – Klar kode i Python Market Basket Analysis (MBA) – Kasusstudie ved bruk av tilknytningsregler, Support, Confidence, Lift

Modul 4

Marketing Analyse I

    Introduksjon til markedsføringsprosessen – Kasusstudie ved å bruke data for å forbedre markedsføringsstrategien Måling av merkevareressurser, Snapple og merkeverdi – Merkevareposisjonering Tekstutvinning for markedsføring – Grunnleggende om tekstutvinning – Kasusstudie for Social Media markedsføring

Modul 5

Marketing Analyse II

    Customer Lifetime Value (CLV) med beregning – Kasusstudie av CLV for forretningsbeslutninger Måling av sak og effekt gjennom eksperimenter – Kasusstudie Beregning av anslått økning Data Science i nettbasert annonsering – Klikkratekonvertering, nettstedsanalyse

Modul 6

Grunnleggende om regresjon

    Hva regresjon avslører og grunnleggende Statistics (ikke mye detaljer om matematikk) Tolke regresjonsresultater – Med casestudie ved bruk av Python Forstå loggloggmodeller – Med casestudie ved bruk av Python Marketing Mix-modeller – Casestudie ved bruk av Python

Modul 7

Klassifisering og gruppering

    Grunnleggende om klassifisering og gruppering – bruk; Omtale av algoritmer som tolker resultatene – Python Programmer med resultater Kundemålretting ved bruk av klassifisering og gruppering – Forbedring av kasusstudier Forretningsstrategi – Eksempel på e-postmarkedsføring, kampanjebehov for Big Data-teknologier i klassifisering og gruppering

Modul 8

Tidsserieanalyse

    Trend og sesongvariasjon – Bruk av Python-drevet casestudie – visualiseringer ulike tidsserieteknikker – AR- og MA-tidsseriemodeller – ARMA, ARIMA, ARIMAX (Bruk og eksempler med Python) – Casestudie-tidsserieprediksjon for markedsføringskampanje

Modul 9

Anbefalt motor

    Personalisering og forretningsstrategi Forskjellige typer personlig tilpassede anbefalinger – samarbeidende, innholdsbaserte ulike algoritmer for anbefalingsmotor – Brukerdrevet, varedrevet, hybrid, Matrix Faktorisering (kun omtale og bruk av algoritmene uten matematiske detaljer) Anbefalingsberegninger for inkrementelle inntekter Detaljert kasusstudie

Modul 10

Maksimer salget ved å bruke Data Science

    Grunnleggende om optimaliseringsteknikk og dens bruksområder Lageroptimalisering – Kasusstudie Øke ROI ved hjelp av datavitenskap Lean Analytics – Startup Accelerator

Modul 11

Data Science i Priser & Kampanje I

    Prissetting – Vitenskapen om lønnsom vekst Etterspørselsprognoseteknikker – Modeller og estimer strukturen til pris-respons-etterspørselskurver Prisbeslutning – Hvordan optimalisere prisbeslutning – Kasusstudie ved å bruke Python Promotion Analytics – Grunnlinjeberegning og handelsfremmende modell ved bruk av markedsføring for bedre Strategi - Salgsmodellspesifikasjon - Multiplikativ modell

Modul 12

Data Science i Prissetting og markedsføring II

    Inntektsstyring – Hvordan administrere lett bedervelige ressurser med flere markedssegmenter Produktsammenkobling – Rask og saktegående produkter – Kasusstudie med Python Prissetting av bedervelige varer og tjenester – Flyselskap & Hotellpriser – Omtale av stokastiske modeller Promotion Metrics – Tradisjonell og sosial

Krav

Det er ingen spesifikke krav for å delta på dette kurset.

 21 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (4)

Relaterte kurs

Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers

35 timer

MATLAB Fundamentals, Data Science & Report Generation

35 timer

Python Programming for Finance

35 timer

Related Categories