Kursplan

Modul 1

Innføring i datavitenskap & bruksområder innen markedsføring

  • Oversikt over analytikk: Typer av analytikk - Predictive, Prescriptive, Inferential
  • Bruk av analytikk i markedsføring
  • Bruk av Big Data og forskjellige teknologier - Innføring

Modul 2

Markedsføring i en digital verden

  • Innføring i digital markedsføring
  • Innføring i online-reklame
  • Søkemotoroptimering (SEO) – Google case study
  • Sosiale medier markedsføring: Tips og hemmeligheter – Eksempel på Facebook, Twitter

Modul 3

Eksplorativ dataanalyse & statistisk modellering

  • Datapresentasjon og visualisering – Forståelse av bedriftsdata ved bruk av histogram, sirkeldiagram, stålsøylediagram, spredningsdiagram – Hurtig inferens – Ved bruk av Python
  • Basisk statistisk modellering – Trend, sesongmessighet, klustering, klassifisering (bare grunnleggende, forskjellige algoritmer og bruk, ikke detaljer) – Klar kode i Python
  • Markedsanalyse (MBA) – Case study med assosiasjonsregler, støtte, tillit, heving

Modul 4

Markedsføring analytikk I

  • Innføring i markedsføringsprosess – Case study
  • Bruk av data for å forbedre markedsføringsstrategi
  • Måling av merkevarestativer, Snapple og merkeverdier – Merkedistansering
  • Tekstmining for markedsføring – Basisk tekstmining – Case study for sosiale medier markedsføring

Modul 5

Markedsføring analytikk II

  • Kundens levetidsverdi (CLV) med beregning – Case study av CLV for bedriftsbeslutninger
  • Måling av årsak og virkning gjennom eksperimenter – Case study
  • Beregning av forventet heving
  • Datavitenskap i online-reklame – Klikkratekonvertering, nettstedsanalyse

Modul 6

Grunnleggende regresjon

  • Hva regresjon avslører og grunnleggende statistikk (ikke mye detaljer om matematikk)
  • Tolkning av regresjonsresultater – Med case study ved bruk av Python
  • Forståelse av log-log-modeller – Med case study ved bruk av Python
  • Markedsblandingmodeller – Case study ved bruk av Python

Modul 7

Klassifisering og klustering

  • Grunnleggende om klassifisering og klustering – Bruk; nevner algoritmer
  • Tolkning av resultater – Python-programmer med utdata
  • Kundemålsetting ved bruk av klassifisering og klustering – Case study
  • Forbedring av bedriftsstrategi – Eksempel på e-postmarkedsføring, kampanjer
  • Behov for Big Data-teknologier i klassifisering og klustering

Modul 8

Tidsserieanalyse

  • Trend og sesongmessighet – Ved bruk av Python-driven case study - Visualiseringer
  • Forskjellige tidsserieteknikker – AR og MA
  • Tidsseriemodeller – ARMA, ARIMA, ARIMAX (bruk og eksempler med Python) – Case study
  • Tidsserieforutsigelse for markedsføringskampanje

Modul 9

Anbefalingsmaskin

  • Personliggjøring og bedriftsstrategi
  • Forskjellige typer personlige anbefalinger – Kollektiv, innholdsbasert
  • Forskjellige algoritmer for anbefalingsmaskin – Brukerstyrte, elementstyrte, hybride, matrisefaktorisering (bare nevning og bruk av algoritmene uten matematiske detaljer)
  • Anbefalingsmetrikker for økt inntekt – Detaljert case study

Modul 10

Maksimering av salg ved bruk av datavitenskap

  • Grunnleggende om optimeringsteknikk og dens bruk
  • Optimalisering av lager – Case study
  • Økning av ROI ved bruk av datavitenskap
  • Lean analytics – Startup-akselerator

Modul 11

Datavitenskap i prising & kampanjer I

  • Pricing – Vitenskapen om lønnsom vekst
  • Teknikker for etterspørselsprognose - Modell og estimer strukturen i pris-svar etterspørselskurver
  • Pricing-beslutning – Hvordan optimalisere prising-beslutning – Case study ved bruk av Python
  • Kampanjeanalytikk – Basisberegning og handelskampanjemodell
  • Bruk av kampanjer for bedre strategi - Salgsmodellspekifikasjon – Multiplikativ modell

Modul 12

Datavitenskap i prising og kampanjer II

  • Inntektsstyring - Hvordan styre forrutgående ressurser med flere markedsegmenter
  • Produktpakking – Hurtig- og langsomt solgte produkter – Case study med Python
  • Prising av forrutgående varer og tjenester - Luftfart og hotellprising – Nevning av stokastiske modeller
  • Kampanjemetrikker – Tradisjonell og sosial

Krav

Det finnes ingen spesifikke krav for å delta i dette kurset.

 21 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier