Kursplan

Introduksjon

Oversikt over Pricing Psychology

    Viktigheten av prissetting Prissettingskraften til nummer ni Prisforankring Innbydende prissammenligninger

Å velge riktig pris

    Målgruppematchingsstrategier 99-effekten 95 versus 99 Unngå merkelige priser Presisjonseffekt Ego-prising

Presentere prisen for forbrukerne

    Stavelseseffekt Legge til cent Legge til komma Vertikalitetseffekt Hann-rød effekt

Rammestrategier for prissetting

    Pennies-a-day effekt Reserve endringseffekt Gain-rammer og 9-endepriser Tidsramme

Presentere produktet for forbrukere

    Gir kompromiss Lokkeeffekt Effekt synkende rekkefølge Forankringseffekt

Tilbyr produktsalg og rabatter

    Subtraksjonsprinsipp Enkel rabattberegning Prosentbaserte rabatter Relativ størrelse og relativ avstand Verbal matchingseffekt Vertikal og horisontal posisjonering Venstre og høyre siffereffekter Rabattgrenser

Håndtere tilleggsgebyrer

    Delt prising Presentere tilleggsavgift Rolle tilleggsbeløp Tilleggskonsolideringseffekt Reverser partisjonering

Oppsummering og konklusjon

Krav

  • En generell forståelse av salg, markedsføring og prissetting
  • Interesse for psykologiske teorier og forskning for næringslivet

Publikum

  • Entreprenører
  • Marketing ansatte
  • Selgere
 7 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (2)

Relaterte kurs

Related Categories