Kursplan
Introduksjon
Oversikt over Pricing Psychology
- Viktigheten av prissetting Prissettingskraften til nummer ni Prisforankring Innbydende prissammenligninger
Å velge riktig pris
- Målgruppematchingsstrategier 99-effekten 95 versus 99 Unngå merkelige priser Presisjonseffekt Ego-prising
Presentere prisen for forbrukerne
- Stavelseseffekt Legge til cent Legge til komma Vertikalitetseffekt Hann-rød effekt
Rammestrategier for prissetting
- Pennies-a-day effekt Reserve endringseffekt Gain-rammer og 9-endepriser Tidsramme
Presentere produktet for forbrukere
- Gir kompromiss Lokkeeffekt Effekt synkende rekkefølge Forankringseffekt
Tilbyr produktsalg og rabatter
- Subtraksjonsprinsipp Enkel rabattberegning Prosentbaserte rabatter Relativ størrelse og relativ avstand Verbal matchingseffekt Vertikal og horisontal posisjonering Venstre og høyre siffereffekter Rabattgrenser
Håndtere tilleggsgebyrer
- Delt prising Presentere tilleggsavgift Rolle tilleggsbeløp Tilleggskonsolideringseffekt Reverser partisjonering
Oppsummering og konklusjon
Krav
- En generell forståelse av salg, markedsføring og prissetting
- Interesse for psykologiske teorier og forskning for næringslivet
Publikum
- Entreprenører
- Marketing ansatte
- Selgere
Testimonials (4)
Irma var tilpasset oss som elever og våre forretningsbehov. Det var tydelig at hun lyttet aktivt til oss fra de informerte tilbakemeldingene hun da ga.
Siobhan - Raintree
Kurs - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Machine Translated
Svar med løsninger og praktisk bruk.
Agnieszka - AIRBUS HELICOPTERS POLSKA SP. Z O.O.
Kurs - Google AdWords: Beginner to Advanced
Machine Translated
Hun var i stand til å svare på alles spørsmål enkelt...Tydelig indikasjon på hennes ekspertise.
Yunus - Vodacom
Kurs - Digital Marketing
Machine Translated
Ideen om at jeg kunne stille ethvert spørsmål og flytte fra et emne til et annet og det faktum at opplæringen var satt på riktig nivå for det jeg trengte å vite.
Christian - Informa
Kurs - B2B Brand Management
Machine Translated