Kursplan

Hva handler det egentlig om – å prøve å definere begrepet endring

    Endre definisjoner Hva betyr det å håndtere endring? Hva er vitsen med alt dette – om faktorene som utløser behov for endringer i organisasjonen Hvordan håndtere det? - ulike modeller for tilnærminger til endring i selskapet

Endring er laget av mennesker - psykologiske aspekter ved endring

    Endring – en mulighet eller en nødvendighet? Om en ikke-eksisterende forferdelig drage - frykt og stereotypier angående endringer Vi går i kamp - forbereder folk på endringer. Spesifisiteten og rollen til kommunikasjon i situasjonen med å introdusere endring

Er dette allerede – når er vi klare til å endre?

    Virkelig allerede????? om indre og ytre årsaker til endringer Kanskje det er bedre å ikke... om ulike typer motstand mot endringer, gjenkjenne dem og hvordan vi kan overvinne dem Når vi er overdrevent redde - Albee og hans modell for å forstå og redusere stress Pro og kontra - når vi reagere på endringer positivt og når negativt

En organisasjon er som en person – den utvikler seg – et forslag for å analysere utviklingen av en organisasjon ifølge Greiner)

    Stadier av organisasjonsutvikling i Greiners modell Endringsmanual - tips til de som introduserer hvordan man reagerer og leder i individuelle faser

Selvmotivasjon, positive holdninger og kreativitet i prosessen med å introdusere og håndtere endring

    Endring begynner i oss – om å gjenkjenne våre egne følelser, holdninger og reaksjoner på endring.Du kan alltid gjøre det annerledes – lete etter nye løsninger i kjente situasjoner

Slik gjør du det trinn for trinn - dvs. stadiene i endringsledelse:

    Etablering av det overordnede organisasjonsmålet, Vekt og størrelse på endringen, Endring og bedriftens organisasjonskultur, Advarselssignaler - behovet for å identifisere kritiske begrensninger.

Bygge et endringsprosjekt inkludert:

    Trinn for trinn - inndeling i stadier, Hvem er hvem - dvs. separasjon av funksjoner, Det kan være annerledes - bevissthet om mulig fall i motivasjon, Observasjon og evaluering - metoder for overvåking og måling av resultater

Leder, vis vei!!! lederens rolle i endringsprosessen

    Lederens rolle i møte med endring Valg av verktøy og ledelsesstiler i en endringssituasjon Kan hvem som helst være endringsleder - kompetanseprofil til en endringsleder

Alene eller i en gruppe? – om å inkludere ansatte i endringsprosessen – Druckers modell.

    Hva vi ikke forventet - om plutselig suksess, fiasko eller eksterne hendelser, fantasiens verden og den virkelige verden - om inkonsekvensen av forventninger og fakta, endringsprosessen som en indikator på behovet for innovasjon Plutselig død eller et smil av formue? - endringer som overrasker alle.

Effektiv påvirkning av en endringsleder

    Hvordan bygge tillit og aksept for organisatoriske endringer. Overtalelse, dvs. overbevise folk om å endre. Påvirke mennesker i en endringssituasjon - modellen til K. Barnes og R. Cialdini
 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Relaterte kurs

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 timer

Related Categories