Kursplan

Kvalitetssikring/CI

  • Hva er kvalitetssikring?
  • Hva er CI?
  • Kostnadene ved programvareutvikling, omskrivning og feilretting
  • Identifisering og forståelse av prosjektet
  • Fortjeneste for organisasjonen

DDD

  • Programvareutvikling basert på forretningskrav, antagelser DDD
  • Kommunikasjonsproblemer IT-Foreskrifter
  • Domene Modell

Beste Praksis

  • KISS-prinsippet og DRY
  • Kodingstandarder
  • Oppretting av gjenbrukbar kode gjennom OOP og designmønstre
  • Identifisering og reduksjon av syklomatisk kompleksitet

Programvaremetrikker

  • Vektmetode per Klasse
  • Respons for en Klasse
  • Dybde i Arvstrær
  • Kobling mellom Objekter
  • Mangel på Metodekohesjon
  • Antall Barn
  • Syklomatisk kompleksitet
  • Klassemetrikker
  • Modellmetrikker
  • Metrikker for bruk

Programvaretesting

  • Hva, når og hvordan teste?
  • Metoden for "white-box" og "black box"
  • Rollen til testing i agile metoder
  • TDD bare en potensiell økning i kostnadene for prosjektet
  • Enhetstesting
  • Atferdstester
  • Funksjonelle tester

Omskrivning

  • Hva er omskrivning?
  • Teknologisk gjeld
  • Kode lukt
  • Omskrivningsmønstre

Dokumentasjon

  • Rollen til dokumentasjon i agile metoder
  • Hva skal dokumenteres?
  • Typer dokumentasjon
  • Dokumentasjon og agile metoder, eller du kan kalle det (Funksjonell programvare over omfattende dokumentasjon)?
  • Standard XMI
  • Automatisk generering av dokumentasjon

Verktøy og Miljø CI

  • Verktøy og Miljø CI

Agile og CI/Kvalitetssikring

  • Planlegging og inkremental utvikling
  • Omfavner endringer
  • Korte faser
  • Tverrfaglig team
  • Ekstrem programvareutvikling, Kodegjenomgang
  • Individer og interaksjoner over prosesser og verktøy

Samlinger

  • Diskusjon
  • Spørsmål
  • Hvordan begynner du prosessen med implementering?

Introduksjon til testing

  • Funksjonelle tester
  • Regresjonstest
  • UAT-tester
  • Enhetstester
  • Brukbarhetstester
  • Ikke-funksjonelle tester
  • Ytelsestester
  • Lasttester
  • Stresstester
  • Sokketester

Teste eller ikke teste

  • Hvem tar beslutninger om hva som skal testes?
  • Kostnaden ved å teste irrelevant ting
  • Beregning av ROI (hva om noe svikter analyse)
  • Rollen til Test Manager

Testprosessen

  • Testing er en prosess og en strategi
  • Identifisering av testingbehov
  • Innhenting av krav (brukstilfeller, brukerhistorier)
  • Omfang (velge og prioritere scenarier)
  • Utforming av tester
  • Forberedelse av data
  • Forberedelse av miljø
  • Oppretting eller opptak av tester
  • Utføre testen
  • Analyse og rapporter
  • Konklusjoner og forbedringer
  • Når skal man si "slutt"

Produkteier og tester

  • Kunderepresentant og testprioritering
  • Prioritering av tester
  • Skriving av effektive historier for UAT
  • Godkjenningskriterier
  • Gruppeøvelse for å produsere kundekrav og skrive historier basert på kravene og opprette tester
 28 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (1)

Kommende kurs

Relaterte kategorier