Denne opplæringen har som mål å introdusere C++ som en vanlig utvidelse av C når man utvikler objektorienterte innebygde systemer. Siden C++ omfatter C, vil denne opplæringen naturlig lede oss fra C til C++, og se nærmere på hvordan C++ er implementert. Dette er spesielt verdifullt for å forstå når man bruker C++ i et ressursbegrenset innebygd miljø. C++-standarden har nylig gjennomgått en større revisjon, også kjent som C++11, og en ny versjon er på vei, C++14. Dette kurset tar for seg temaer som er introdusert med disse revisjonene, og som er spesielt nyttige, slik som høyytelsesminnehåndtering, samtidighet ved hjelp av et flerkjernemiljø, og programmering nær maskinvaren.
MÅL/FORDELER
Hovedmålet med denne klassen er at du skal kunne bruke C++ på en "riktig måte".
- Introdusere C++ som et objektorientert språkalternativ i en innebygd systemkontekst
- Vise likhetene – og forskjellene – med C-språket
- Forstå ulike strategier for minnehåndtering – spesielt flyttsemantikken som ble introdusert med C++11
- Se under panseret og forstå hva ulike paradigmer i C++ fører til i maskinkode
- Bruke maler for å oppnå typesikre, høyordens abstraksjoner for programmering nær maskinvaren – minnekartlagt I/O samt avbrudd – spesielt de variadiske malene som ble introdusert med C++11
- Gi noen nyttige designmønstre som er spesielt anvendelige i en innebygd kontekst
- Noen øvelser for å praktisere noen konsepter
PUBLIKUM/DELTAKTER
Denne opplæringen er rettet mot C++- programmerere som har tenkt å begynne å bruke C++ i en innebygd systemkontekst.
TIDLIGERE KUNNSKAP
Kurset krever grunnleggende kunnskaper i C++ programmering, tilsvarende våre treninger ”C++ – Level 1” og ”C++ Level 2 – Introducing C++11”.
PRAKTISKE ØVELSER
I løpet av opplæringen vil du øve på de presenterte konseptene i en rekke øvelser. Vi vil bruke det åpne og gratis integrerte utviklingsmiljøet fra Eclipse
Read more...