Kursplan

Introduksjon

QML Programming

  • QML-syntaks
  • Egenskapsbinding
  • Qt Quick Global Objects

Qt Quick Elements

  • Objekter, rektangler, og tekst
  • Bilder
  • Signaler og slots

Forberedelse av utviklingsmiljø

  • Installering og konfigurasjon av Qt Quick

Grunnleggende QML-konsepter

  • Bygging av enkle widgets
  • Implementering av enkle widgets
  • Innlasting av ressurser
  • Bruk av visninger i QML
  • Erstatning av delegater for innhold

Qt Quick-plassering

  • Bruk av ankre
  • Arbeid med posisjonører, layout og flyt

Animationer, overganger og transformasjoner

  • Implementering av animasjoner og partikler
  • Bruk av overganger
  • Arbeid med transformasjoner
  • Påføring av tilstander og graderinger

Qt Quick-kontroller og moduler

  • Bruk av Qt Quick-kontroller for å bygge widgets
  • Implementering av Qt Quick-kontrollwidgets
  • Oppretting av egendefinerte stiler for widgets
  • Bruk av en egendefinert stil på en widget

Dashboard-applikasjoner og prototyper

  • Definering av applikasjonens funksjonalitet
  • Påføring av komponenter og struktur
  • Legge til en hovedbrukergrensesnitt
  • Bruk av applikasjonsskiftmekanisme
  • Implementering av widgets og applikasjonsvinduer
  • Oppretting av modeller
  • Legge til et brukergrensesnittstema
  • Gjøre brukergrensesnittet responsivt

Oppsummering og konklusjon

 7 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (1)

Upcoming Courses

Related Categories