Kursplan

Introduksjon

QML Programmering

  • QML-syntaks
  • Egendomskobling
  • Qt Hurtige globale objekter

Qt Raske elementer

  • Objekter, rektangler, og tekst
  • Bilder
  • Signaler og slots

Forberede utviklingsmiljøet

  • Installering og konfigurering av Qt Quick

QML Grunnleggende konsepter

  • Bygging av enkle verktøy
  • Implementering av enkle verktøy
  • Innlasting av ressurser
  • Bruk av visninger i QML
  • Erstatting av delegater av innhold

Qt Hurtigposisjonering

  • Bruk av ankre
  • Arbeid med posisjonører, oppsett og strøm

Animations, overganger og transformasjoner

  • Implementering av animasjoner og partikler
  • Bruk av overganger
  • Arbeid med transformasjoner
  • Påføring av tilstand og graderinger

Qt Hurtigkontroller og moduler

  • Bruk av Qt Quick-kontroller for å bygge verktøy
  • Implementering av Qt Quick-kontrollverktøy
  • Oppretting av tilpassede stiler for verktøy
  • Bruk av en tilpasset stil på et verktøy

Dashboard-applikasjoner og prototyper

  • Definering av applikasjonens funksjonaliteter
  • Påføring av komponenter og struktur
  • Legge til en hovedgrensesnitt
  • Bruk av applikasjonsskifte-mekanisme
  • Implementering av verktøy og applikasjonspopupper
  • Oppretting av modeller
  • Legge til en grensesnittstema
  • Gjøre grensesnittet responsivt

Oppsummering og konklusjon

 7 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (1)

Upcoming Courses

Related Categories