Kursplan

Innføring i ChatGPT og dets rolle i forsikring

  • Forståelse av grunnleggende prinsipper for ChatGPT og dets språkgenereringskapasiteter
  • Gjennomgang av fordeler med ChatGPT i forsikringsnæringen
  • Identifisering av bruksområder og muligheter for ChatGPT i kundestøtte og skadeforklaring i forsikring

Komme i gang med ChatGPT i forsikring

  • Oppsett og konfigurering av ChatGPT-plattform eller -infrastruktur
  • Gjennomgang av tilgjengelige verktøy og biblioteker for ChatGPT-integrasjon
  • Forståelse av datakrav og treningsovervelegninger for forsikringsspesifikke bruksområder

Forbedre kundestøtte med ChatGPT

  • Design av samtalestrømmer for kundestøtte i forsikring
  • Implementering av ChatGPT som en virtuell assistent for behandling av kundeforespørsler
  • Behandling av ofte stilte spørsmål, poliseforespørsler og dekkinginformasjon
  • Sikring av nøyaktighet og komplians i svar gjennom integrasjon med kunnskapsbasen

Foredle skadeforklaring med ChatGPT

  • Automatisering av oppstart og datainnsamling for initielle skaderapporter ved hjelp av ChatGPT
  • Veiledning til kunder gjennom skadeforklaringsprosessen og -krav
  • Oppgi skadestatusoppdateringer og generell assistanse knyttet til skader
  • Bruk av ChatGPT for svindeldeteksjon og risikovurdering i skaderapporter

Optimalisering av ChatGPT-interaksjoner og -yting

  • Feilsøking av ChatGPT-modeller for forsikringsspesifikke bruksområder
  • Implementering av kontekstbaserte svar for mer nøyaktig og relevant informasjon
  • Overvåking og vurdering av ChatGPT-yting og brukers tilfredshet
  • Behandling av komplekse situasjoner og overføring til menneskelige agenter når det er nødvendig

Sikring av komplians og etisk bruk av ChatGPT

  • Forståelse av etiske overvelegninger og bias i bruk av ChatGPT
  • Implementering av sikkerhetsforanstaltninger for datakvern og -sikkerhet
  • Komplians med reguleringskrav for kommunikasjon i forsikring
  • Balans mellom automatisering og menneskelig overvåking for ansvarlig AI-bruk

Case Studies og reelle applikasjoner

  • Eksamen av vellykkede implementeringer av ChatGPT i forsikringsselskaper
  • Analyse av bruksområder innen kundestøtte, skadeforklaring og mer
  • Lærdommer og beste praksis fra reelle situasjoner

Oppsummering og neste trinn

Krav

  • Grunnleggende forståelse av forsikringskonsepter
  • Grunnleggende forståelse av kundeservice i forsikringsektoren

Målgruppe

  • Forsikringsprofesjonelle som er involvert i kundestøtte og sakshåndtering
  • AI-praktisere som ønsker å anvende ChatGPT i forsikringen
  • Profesjonelle som søker å forbedre kundeopplevelsen og operativ effektivitet i forsikringsektoren
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier