Kursplan

Sesjon 1 – Virtuell (2 timer): Kommunikasjon og organisering med Google Workspace

  • Gmail: E-postorganisering og produktiv bruk
  • Google Kalender: Opprettelse av hendelser, påminnelser og møter; administrasjon av felleskalendere
  • Google Meet: Organisering av videokall fra Gmail og Kalender; samarbeidsfunksjoner (chat, opptak, skjermdeling)
  • Praktisk aktivitet: Arbeidssimulering ved bruk av Gmail, Kalender og Meet for å koordinere teamaktiviteter

Sesjoner 2, 3 og 4 – Fjerntilsted (12 timer totalt): Produktivitet og samarbeid i skyen

  • Google Drive: Opprettelse, organisering og søk på filer; deling av dokumenter og administrasjon av tillatelser
  • Google Docs: Opprettelse av samarbeidsdokumenter; bruk av kommentarer, forslag og revisjoner
  • Google Sheets: Grunnleggende formel, pivot-tabeller, diagrammer; sanntidsamarbeid
  • Google Slides: Utforming av online-presentasjoner; teamarbeid på presentasjoner
  • Kommunikasjon – Chat/Gemini: Oversikt over og bruk av verktøy
  • Praktisk aktivitet: Gruppeprosjekt der teamene oppretter en Drive-mappe med et dokument, regneark og presentasjon som integrerer AI

Tilleggskomponenter

  • Videoveiledninger for hvert verktøy
  • Fjerntilsted praktisk aktiviteter: - Forbered en ukes plan i Kalender - Utvikle et samarbeidsrapport i Docs - Design av et enkelt instrumentbord i Sheets - Opta en kort presentasjon i Meet med Slides
  • Endelig onlinevurdering: spørreskjema

Sammendrag og neste steg

Krav

  • Grunnleggende datakompetanse
  • Kjennskap med vanlige kontorverktøy for produktivitet
  • Vilje til å delta i praktiske gruppeøvelser

Målgruppe

  • Ansatte som ønsker å forbedre sine digitale ferdigheter
  • Akademikere og administrative fagfolk
  • Team som ønsker å forbedre kommunikasjon og samarbeid med Google Workspace
 14 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (2)

Kommende kurs

Relaterte kategorier