Kursplan

Hvor kommer kravene fra?

    Tradisjonell forretningsanalyse Use Case, scenarier og tester Ikke-funksjonelle krav Ytelseskonformitet UML i forretningsanalyse

Introduksjon til testing

    Funksjonstester Regresjonstest UAT-tester Enhetstester Brukbarhetstester Ikke-funksjonelle tester Ytelsestest Belastningstest Stresstest Bløtleggingstest

Teste eller ikke teste

    Hvem bestemmer hva som skal teste? Kostnaden for å teste irrelevante ting Beregne ROI (hva hvis noe feiler analyse) Rollen som testleder

Prosessen med testing

    Testing er en prosess og en strategi Identifisere testbehov Samle krav (brukssaker, brukerhistorier) Scoping (velge og prioritere scenarier) Designe tester Forberede data Forberede miljø Opprette eller registrere tester Utføre testen Analyse og rapporter Konklusjoner og forbedring Når skal man si "stopp "

Produkteier og tester

    Kunderepresentanten og testprioritet Prioritering av tester Skrive effektive historier for UAT Akseptkriterier Gruppeøvelse for å produsere kundekrav og skrive historier basert på kravene og lage tester

Sprinten

    Sprint backlog og tester brukerhistorier Gruppeøvelse for å planlegge en sprint

Avslutter en sprint

    Scrum gjennomgangsmøte er en test

Er Agile og Scrum noe for deg?

    Gjennomgang av Scrum prosessen Sammenligning med andre metoder Fordeler med parprogrammering Spørsmål og svar økt

Krav

Ingen.

 14 timer

Antall deltakere



Price per participant

Testimonials (2)

Related Categories