Kursplan

Dag 01

Introduksjon

  • Hvorfor BDD?
  • BDD som en forlengelse av Agile
  • Agenda for dag 01

Bruk av BDD på forskjellige stadier i programvareutviklingssyklusen

  • Før utvikling
  • Under utvikling
  • Etter utvikling

Ett språk for å styre dem alle

  • Ingeniører og ikke-ingeniører snakker forskjellige språk
  • Å bygge bro over gapet gjennom BDD
  • En forhåndsvisning av BDD-språket: Gherkin

De forskjellige rollene til BDD

  • BDD som produktkrav (for produkteier)
  • BDD som akseptkriterier (for utviklere)
  • BDD som testtilfeller (for testere)
  • BDD som en beskrivelse av produktet (for andre interessenter)

Tilbake til Agile: Det hele starter med brukerhistorier

  • Oversikt over utviklingssyklusen Agile
  • Rollen til User Stories i Agile utvikling

Spørsmål og svar økt og diskusjon

Quiz

Opprette en Goodd brukerhistorie

  • Bruke riktig språk
    • Rolle, handling, resultat
  • Et eksempel på en brukerhistorie

Aktivitet - Skrive en brukerhistorie

  • Skrive din første User Story - individuell aktivitet
  • Stramning av brukerhistoriene dine - teamaktivitet
  • Levere brukerhistorien din - teamaktivitet

Brukerhistorier i virkelige prosjekter

  • Teamdynamikk
  • Verktøy og teknikker
  • Brukerhistorier i programvareutviklingssyklusen

Videre til BDD

  • Utvide brukerhistorien
  • Vi introduserer funksjonsfilen
  • Fange den forventede oppførselen til programvare
  • Å forestille seg hvordan «uventet» oppførsel ser ut

Opprette en Goodd funksjonsfil

  • Bruke riktig språk (Gherkin)
    • Gitt, når, så
  • Et eksempel på funksjonsfil

Aktivitet - Skrive en funksjonsfil - DEL 01

  • Skrive din første funksjonsfil - individuell aktivitet
    • Funksjonsseksjon
    • Scenariodel
  • Stramning av funksjonsfilen din - teamaktivitet
  • Levere funksjonsfilen din - teamaktivitet

Funksjonsfiler i ekte prosjekter

  • Teamdynamikk
  • Verktøy og teknikker
  • Brukerhistorier i programvareutviklingssyklusen

Spørsmål og svar økt og diskusjon

Quiz

Sette opp miljøet ditt

  • Gjør Gherkin pen
  • Gleden ved produktivitet

Aktivitet - Skrive en funksjonsfil - DEL 02

  • Skrive funksjonsfilen din - individuell aktivitet
    • Sende flere argumenter til scenariet ditt
    • Scenariooversiktsseksjon
  • Stramning av funksjonsfilen din - teamaktivitet
  • Levere funksjonsfilen din - teamaktivitet

Spørsmål og svar økt og diskusjon

Quiz

Avsluttende bemerkninger


Dag 02

Introduksjon

  • Oppsummering av forrige dag
  • Agenda for dag 02

Ditt eget produkt – en introspeksjon

  • Beskriv produktet ditt
  • Tegn et bilde av produktet ditt

Utvide testdekningen

  • Brukervennlighet av systemet
  • Business krav
  • Business prosesser

Aktivitet - Skrive en funksjonsfil - DEL 03

  • Skrive funksjonsfilen din - individuell aktivitet
    • Eksempler delen
    • Gjenbruk av data og scenarier
    • Organisere funksjoner og scenarier med tagger
  • Stramning av funksjonsfilen din - teamaktivitet
  • Levere funksjonsfilen din - teamaktivitet

Spørsmål og svar økt og diskusjon

Quiz

Funksjonsfilen – hva du bør utelate

  • Hva skal man overlate til ingeniørene
    • Lavt nivå funksjonalitet (enhetstester)
    • Uttømmende funksjonalitet på tvers av komponenter (integrasjon og API-testing)

Spørsmål og svar økt og diskusjon

Quiz

Ditt eget produkt – en introspeksjon

  • Hvor brukbart er produktet ditt?
  • Hvor anvendelig er produktet ditt for brukere utenfor?

Communication med personer utenfor teamet ditt

Sammendrag og neste trinn

Krav

  • En forståelse av konsepter for brukerkrav
  • Et kresne øye for god programvare og mangler ved programvare, fra et sluttbrukerperspektiv
  • Programming og testerfaring er ikke nødvendig

Publikum

  • Produkteiere og ledere
  • Business analytikere
  • Manuelle testere
  • Sluttbrukere av et programvareprodukt eller system
  • Ikke-ingeniører og ikke-kodere involvert i produktdesign
 14 timer

Antall deltakere


Price per participant

Testimonials (7)

Upcoming Courses

Related Categories