Kursplan

  • Hvordan voksne lærer - de 4 fasene i læringsprosessen, vanskeligheter og måter å håndtere for hver fase
  • Fasene i undervisningsleveransprosessen (sensing, acting, integrating, embedding) utfordringer og begrensninger
  • Egenskaper hos en vellykket trener
  • Å håndtere et treningprogram
  • Vanskeligheter og måter å overvinne dem på

Hva du vil lære:

  • Det vil hjelpe deg med å bygge et effektivt treningprogram og levere det på en måte som er tilpasset behovene til gruppen du snakker til;
  • Du takler vanskelige situasjoner som kan oppstå under et treningprogram;
  • Identifisere dine egne styrker og utnytte dem i voksnes læringsprosess.

Utviklede ferdigheter:

  • Utformingen av et treningprogram
  • Typer deltakere
  • Identifisering av egne egenskaper
  • Tilpasse tale til behovene i gruppen.

Nøkkelresultater:

  • Forstå de 4 fasene i voksnes læringsprosess og hvordan du støtter lærere gjennom hver fase.
  • Få klart for deg undervisningsleveransprosessen (sensing, acting, integrating, embedding).
  • Lær kvalitetene til en vellykket trener og hvordan du utvikler dem.
  • Håndtere og strukturere et fullstendig treningprogram.
  • Håndtere vanskelige deltakere og situasjoner med selvtillit.
  • Identifisere og utnytte egne trenerstyrker for å maksimere læringsinnvirkning.

Krav

Anbefalt (men ikke obligatorisk):

  • Noen erfaring med undervisning, coaching, mentoring eller presentasjon i en profesjonell sammenheng.
  • Grunnleggende forståelse av læring eller opplæringskontekster på arbeidsplassen.
  • Interesse for å forbedre kommunikasjon, fasilitering og programdesignferdigheter.

Egnet for:

  • Instruktører, fasilitatorer og lærere (nye eller aspirerende).
  • Ledere eller teamledere som leverer intern opplæring.
  • HR- og L&D-profesjonelle som designer eller leverer læringprogrammer.
 7 timer

Antall deltakere


Pris per deltaker

Referanser (5)

Kommende kurs

Relaterte kategorier